Så tjänar spammare pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linux Lover
Jag nyttjar en teknik som gör att jag slipper de mesta av skräpposten, det som ändå slinker igenom mitt system blockeras av e-postleverantören och e-postprogrammet.

När jag registrerar mig på en site skapar jag alltid en ny e-postadress för siten. För SweC är adressen "sweclockers@mindoman.se", för blocket "blocket@mindoman.se" etc. Adressen jag skapar vidarebefordrar e-posten till min "riktiga" adress. Upptäcker jag att skräppost skickas till någon av mina adresser tar jag helt enkelt bort adressen.

Jag har ett liknande system, kanske inte lika säkert.

Jag använder mig av en catch-alladress som tar emot alla mail som kommer till "vadsomhelst"@mindomän.com. Smidigt, då behöver jag inte skapa någon, men nackdelen är att spammare kan skriva vad som helst innan @mindomän.com. Men än så länge har jag klarat mig :>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linux Lover
Jag nyttjar en teknik som gör att jag slipper de mesta av skräpposten, det som ändå slinker igenom mitt system blockeras av e-postleverantören och e-postprogrammet.

När jag registrerar mig på en site skapar jag alltid en ny e-postadress för siten. För SweC är adressen "sweclockers@mindoman.se", för blocket "blocket@mindoman.se" etc. Adressen jag skapar vidarebefordrar e-posten till min "riktiga" adress. Upptäcker jag att skräppost skickas till någon av mina adresser tar jag helt enkelt bort adressen.

det där är inte direkt smidigt, orka skapa nya mail varje gång man ska registrera sig, jag kan knappt komma ihåg 3 av mina 10 adresser, visst det är ett försök för att hindra spams men inte så praktiskt om du tex glömt bort vilken adress var det nu igen till blockets anonsen

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem

Jag använder Spamassassin både på min privata mailserver och mailservern jag har slängt upp här på jobbet, efter någon månads upplärning så tar SpamAssassin nästan alla Spam-mail som går genom servern utan att felmärka något mail. får ca 150-200 Spam-mail per dag till mitt privata mailkonto och ca. 1 spam-mail per månad slinker igenom SpamFiltret och hittar sin väg till min inkorg.
Det är minst lika effektivt som de komersiella alternativ vi har testat här på jobbet, dvs företag som filtrerar mailen åt oss innan de når våran server.
Och då är jag väldigt novis på att konfigurera SpamAssassin så jag förmodar att det går att få mycket mer effektivt om man lär sig det bättre.

Mer SpamAssassin åt folket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
det där är inte direkt smidigt, orka skapa nya mail varje gång man ska registrera sig, jag kan knappt komma ihåg 3 av mina 10 adresser, visst det är ett försök för att hindra spams men inte så praktiskt om du tex glömt bort vilken adress var det nu igen till blockets anonsen

Det verkar som om du har missförstått vad jag menar, eller så registrerar du dig på nya ställen betydligt oftare än (vad) jag gör. Säg att jag ska handla från butiken "Billigt stöldgods", med adressen www.billigt-stoldgods.se, men vill av förklarliga själ inte använda min riktiga adress. Jag går in på en webbadress och skapar ett alias "billigt-stoldgods@mindoman.se" som skickar posten till "min.riktiga.adress@mindoman.se"

Handlar jag något från Blocket anger jag blocket@mindoman.se som adress, jag skapar således inte någon ny adress för varje kontakt jag tar, utan har en övergripande adress för varje site.

Visa signatur

Tjo Göingar!

Permalänk
Avstängd

Kanske ska länka direkt till rapporten i stället för att länka till en annan nyhetssida? (Det är inte ovanligt så jag skyller inte på redaktionen. Även DN och liknande har en osökt förmåga att utelämna källan och bara hänvisa till en annan nyhetsbyrå. Är vi läsare för dumma för att bli länkade till den riktiga källan?)

http://www.icsi.berkeley.edu/pubs/networking/2008-ccs-spamaly...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

måste dummförklara min söta pappa ganska hårt som trodde han hade vunnit 1 miljon ^_^

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bulan
måste dummförklara min söta pappa ganska hårt som trodde han hade vunnit 1 miljon ^_^

en miljon virus möjligtvis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r-son
http://www.spamfighter.com/Lang_SV/Community_Default.asp
Har andvänt spamfighter två år fungerar bra.
Det går utmärkt att spärra e-post under medelande i outlook express
Se bara upp så du inte spärrar dej själv,ja har fått spam där ja själv stått
som avsändare.

Det jag skrev var ett skämt Efter att ha läst hur mycket pengar en del kan tjäna på spam gjorde jag det skämt-inlägget. Menade att jag skulle sno åt mig andras mailadresser för att sedan skicka spam till dom och sedan själv bli rik.

Permalänk
Medlem

Det blev lungt i min inkorg idag efter att dom stängde spamservern
i Califonien.Men det dröjer väl inte fören dom hittat en ny server.

Visa signatur

R-SON