World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Medlem

Det är på 80 wotlk börjar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

hej igen !! jag undrar om det är fler som har problem att logga in på sitt konto på websidan (exempel då man nu vill ladda på med ny speltid)

jag kommer inte in dom säger jag har fel användar namn eller lösen o ska jag nu gå in o få lösenordet säger dom att mitt konto inte finns.?????

jag sitter fortfarande o spelar på min gammla speltid. Så mitt konto finns o mitt användarnamn o lösen loggar jag ju in på spelet på, så nått är vaising på wows hemsida enligt mitt motto

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk

nokiaback: Du kanske har försökt logga in på den amerikanska sidan?
http://www.wow-europe.com/en/index.xml

Visa signatur

CM Storm Sniper | Phenom 2 x4 965 | M3A32-MVP DELUXE | 4Gb | 5870 | 1160Gb | Chieftec 600W| Win7 64

CM Storm Sniper, i7 2500k, Fatal1ty P67, 2x4GB, 5870, ssd 80gb + 1tb, 24" benQ

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Det är på 80 wotlk börjar...

Yes!

Nu är Heroic verkligen HEROIC, med stora bokstäver, igen!
Har i princip det bästa blåa tankgearet jag kan få via normal dungeons, fattas en trinket och en sköld i princip. Usch va svåra alla instancer var! Kan ha att göra med att man måste börja CCa igen, vilket inte har varit ett problem sedan.... preTBC?:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Haha, nära 500 dygn? En i Lava (nuvarande Glamour) på Stormscale hade, på 7 månader, fått ihop över 100 dagars /played.

vem var det?

Visa signatur

mjau

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
nokiaback: Du kanske har försökt logga in på den amerikanska sidan?
http://www.wow-europe.com/en/index.xml

tack det va det som va problemet kom in nu i allfall ,blev lite orolig där .. bugar o tackar för din hjälp

har en fråga till med. då man köper WOTLK får man med 30 dagars speltid då eller? får man det inte ,har inte upgraderat ännu men tankarna finns

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
tack det va det som va problemet kom in nu i allfall ,blev lite orolig där .. bugar o tackar för din hjälp

har en fråga till med. då man köper WOTLK får man med 30 dagars speltid då eller? får man det inte ,har inte upgraderat ännu men tankarna finns

Nej det får du inte.
30 dagar får du endast när du köper vanilla wow.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eptk
Nej det får du inte.
30 dagar får du endast när du köper vanilla wow.

okej ja då vet jag tack för infon ,då blir det dyrt då jag ska göra upgraderingen för jag har inte visa så det blir att köpa 60 dagars samt spelet 345:- så 600:- rätt i det blå

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

kan nån förklara vad addonet "questhelper" gör? jag fattar att det hjälper till med quests.. men på vilket sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drafol
kan nån förklara vad addonet "questhelper" gör? jag fattar att det hjälper till med quests.. men på vilket sätt?

Först o främst ger den dig en Monkeyquest-liknande lista på aktiva quests, samt att den ger dig en pil som visar dig var du ska göra questet. Den lägger även till markers på mapen så du ser exakt vart alla quests ska utföras, den räknar även ut kortaste vägen för att göra klart alla quests du har plockat
Så det är bara att samla på dig alla quests du har och sen följa pilen, fett tråkigt men bra för att powerlevla!

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
vem var det?

Giza! Han skröt om det på vent, såg ingen print på det. Men när vi kallade honom patetisk insåg han snart sitt misstag.

Permalänk
Medlem

Lich King säljer 2,8 miljoner på 24 timmar, 400 000 mer än TBC.

http://kotaku.com/5094164/lich-king-sells-28m-in-24-hours

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Måste man fixa Reputaion med Faktionerna innan man kan köra Heroics? jobbigt att farma rep .

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Måste man fixa Reputaion med Faktionerna innan man kan köra Heroics? jobbigt att farma rep .

Nu var det lääänge sen jag lirade wow, men jag tror du behöver honored (när jag körde var det revered (eller vad det nu heter hehe)).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fabola
Måste man fixa Reputaion med Faktionerna innan man kan köra Heroics? jobbigt att farma rep .

Nej, inte i Northrend.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Frågan har säkert ställts flera gånger men jag ställer den igen.

Vilka olika addons kan ni rekommendera för wowspelande? Använt mig av cartographer, nquesthelper och liknande innan men allt gick förlorat när min dator la av innan sommaren.

Permalänk
Medlem

Titanbar, Cartographer, Questhelper är väl populärast.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Fubar > Titanbar skulle jag vilja påstå.
Titanbar blev utmobbad av Fubar redan i vanilla-wow

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Stämmer bra Twiggz.

Såg WrathGate filmen nyligen då jag klarade quest-chainen.
Fy fan vad bra den var!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Först o främst ger den dig en Monkeyquest-liknande lista på aktiva quests, samt att den ger dig en pil som visar dig var du ska göra questet. Den lägger även till markers på mapen så du ser exakt vart alla quests ska utföras, den räknar även ut kortaste vägen för att göra klart alla quests du har plockat
Så det är bara att samla på dig alla quests du har och sen följa pilen, fett tråkigt men bra för att powerlevla!

Funkar inte så bra i WotLK just nu, väldigt många quester som har fel koordinater etc...

Permalänk
Medlem

hjälp!
Jag var master axe smith och hade tillverkat Blood moon.. men efter att senaste patchen var här så ändrades spec från axe till mace för mig ( lirar dvärg)

Stack efter lite övervägande över till winterspring och körde unlearn axesmith (och även weaponsmith i if)
Tog sedan upp weaponsmith igen och gjorde mace smith questen men kärringen i winterspring vägrar lära mig mace smith... och ingen gm verkar ha tid att svara ... någon som vet eller har tipps på vad göra?? Plz....

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig felsöka? WoW hänger sig efter ungefär 30-60 minuters speltid, fryser bilden men musiken fortsätter att spela. Kan inte stänga av WoW på något sätt utan måste starta om datorn.

Sitter på en nyinstallation av Windows Vista x64, alla nya drivutiner till komponenterna osv. GPU-temp på 50 grader och samma med minnena på grafikkortet, vet ej CPU-temp med kylaren är ej varm. Hårdvaran i burken är Gigabyte GA-EP45-DS3 som moderkort, E8400 som CPU, Asus EAH4870X2 TOP som grafikkort och 2x2GB Corsair XMS2 som minne. Till det har jag ett Asus Xonar D2 och ett TV-kort.

Enda addonen jag kör är Cartographer och QuestHelper, har maxade inställningar vad gäller upplösning och allt "lull-lull".

Enda jag kan komma och tänka på är att det är en krasch mellan mitt inbyggda ljudkort och mitt Asus Xonar D2 men det känns långsökt.

Så vad är det som orsakar kraschen?

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att jag läste att man kan/om ett tag skulle kunna byta kön / ras på sin karaktär osv, då det skulle kosta riktiga pengar då..

Någon som vet något om det?
Hittar ingenstans att läsa det på.
Men känns ganska säker på det.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
hjälp!
Jag var master axe smith och hade tillverkat Blood moon.. men efter att senaste patchen var här så ändrades spec från axe till mace för mig ( lirar dvärg)

Stack efter lite övervägande över till winterspring och körde unlearn axesmith (och även weaponsmith i if)
Tog sedan upp weaponsmith igen och gjorde mace smith questen men kärringen i winterspring vägrar lära mig mace smith... och ingen gm verkar ha tid att svara ... någon som vet eller har tipps på vad göra?? Plz....

Citerar mig själv...
efter en del tjat på gm så kom äntligen svaret ..det är en "major bug" som dom ska fixa.. tydligen är det många som råkat ut för samma som mig...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rytterstedt
Någon som kan hjälpa mig felsöka? WoW hänger sig efter ungefär 30-60 minuters speltid, fryser bilden men musiken fortsätter att spela. Kan inte stänga av WoW på något sätt utan måste starta om datorn.

Sitter på en nyinstallation av Windows Vista x64, alla nya drivutiner till komponenterna osv. GPU-temp på 50 grader och samma med minnena på grafikkortet, vet ej CPU-temp med kylaren är ej varm. Hårdvaran i burken är Gigabyte GA-EP45-DS3 som moderkort, E8400 som CPU, Asus EAH4870X2 TOP som grafikkort och 2x2GB Corsair XMS2 som minne. Till det har jag ett Asus Xonar D2 och ett TV-kort.

Enda addonen jag kör är Cartographer och QuestHelper, har maxade inställningar vad gäller upplösning och allt "lull-lull".

Enda jag kan komma och tänka på är att det är en krasch mellan mitt inbyggda ljudkort och mitt Asus Xonar D2 men det känns långsökt.

Så vad är det som orsakar kraschen?

Har själv haft problem en längre tid med senaste patchen och WOW, det löste sig dock genom att sänka 'Shadows' till lägsta, aka inte använda deras nya shadow system. Får mitt gkort drivrutin att starta om stup i kvarten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rytterstedt
Frågan har säkert ställts flera gånger men jag ställer den igen.

Vilka olika addons kan ni rekommendera för wowspelande? Använt mig av cartographer, nquesthelper och liknande innan men allt gick förlorat när min dator la av innan sommaren.

AtlasLoot -Visar loot i instancer
Bartender4 -Gör så du kan flytta och editera / keybinda dina action bar.
Cartographer -En karta (allt explorat)
ElkBuffBars -Buff bars
FuBar -Lite som titan panel gillar dock denna bättre
Omen -Väldigt bra i instancer / raids visar när du kan få aggro osv.
QuestHelper -Namnet säger väl ganska mycket
LightHeaded -Dom quester du har i quest-logg hämtar info ifrån wowhead!
Recount -Visar vem som leder, healing, dps osv.. rolig grej bara

Permalänk

hmpf hittar inte min gamla fråga angående detta:

kan man göra en char transfer av en 70 till en annan server där man aldrig levlat upp något och där skapa en DK?

eller kan jag skapa en DK på "main" servern och flytta bara DKn till en ny server!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misguided
hmpf hittar inte min gamla fråga angående detta:

kan man göra en char transfer av en 70 till en annan server där man aldrig levlat upp något och där skapa en DK?

eller kan jag skapa en DK på "main" servern och flytta bara DKn till en ny server!?

Ja. (se Länk)

http://forums.wow-europe.com/thread.html?topicId=6104991838&s...

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Har själv haft problem en längre tid med senaste patchen och WOW, det löste sig dock genom att sänka 'Shadows' till lägsta, aka inte använda deras nya shadow system. Får mitt gkort drivrutin att starta om stup i kvarten.

Tackar, skall prova det och återkommer med resultat. Kom även på att jag inte har de nyaste drivrutinerna till mitt grafikkort då jag inte hittade rätta drivrutinerna på ATI's hemsida. Sitter med ett HD4870X2 men det verkar inte finnas några sådana drivrutiner hos ATI. Provat installera "Radeon HD 4800 Series" men de verkar vara fel.

Edit: Nya drivrutiner till grafikkortet och shadows nerdraget till det lägsta men funkar fortfarande inte, aktiv speltid denna gången blev 10 minuter.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att normal instancerna är för enkla?

Det går ju zerga sig igenom utan cc med vilka pugs som helst. Så var det inte direkt när BC kom och man började med de instancerna. Har för mig att det var mer utmanande då.

Visa signatur

K#