Spel att spela med/mot vänner hemma och inte över Xbox live!

Permalänk
Medlem

Spel att spela med/mot vänner hemma och inte över Xbox live!

Finns det inga spel/sportspel som man kan spela flera på från samma xbox 360?

Jag har tittat runt lite men ingenstans står det om flerspelarlägen mer än Xbox Live.

Ta t ex shaun-white-snowboarding eller midnight club Los Angeles, finns bara xbox live lägen vad jag kunna läsa mig till, ingenstans står det i tester av spelen, att det går att spela flera från samma xbox som t ex Soul Calibur IV.

Finns det inga bilspel/sportspel som man kan spela från samma xbox 360 ifall man t ex har en spelkväll eller kan man bara spela via Live?

Rekommendera gärna sportspel men även andra spel som är roliga att spela med kompisar FRÅN samma xbox360 och inte över Live, för man har ju spelkvällar ibland och då vill man ju kunna spela spel mot/med varandra.

Tacksam för svar!

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Rock Band / Guitar Hero är ju givet. DDR samt Lips funkar ifall man är den typen. Utöver det finns det gott om Arcade titlar som är najs at mejja lokalt. Dom flesta, om inte alla, EA sportspel stödjer ju även spel lokalt. Står ju på baksidan av fodralen om inte annat, typ "Coop 2-4". Är texten Orange är det för Live, Grönt är lokalt.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

NHL ska väll ha upp till 4 spelare på samma konsoll? Hade till vanliga Xbox i alla fall.

Bi99uy: Hehe det där med färgerna visste jag inte, kan vara bra att veta. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead är 2 spelar splitscreen co-op
Likaså COD World at war, och det har även 4 player splitscreen versus
Gears of war 2 har splitscreen för 2 players också.
Annars rockband o guitar hero

Tycker de e fördjävligt att utvecklare skippar splitscreen o kör bara online.
Och det värsta e att folk argumenterar för det med "be dina kompisar skaffa live också"..
Nej tacka vet jag dagarna då alla trängdes i soffan o slaktade varandra.

Är lips släppt än?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Castle Crashers!
grymt roligt arcade spel för 4 personer

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Föresten går det inte köra 2vs2 i Gears of War i splitscreen? Bara kört det online men det är faktiskt riktigt kul 2vs2.

blaze101: Håller med, allt för att tjäna lite extra stålar till MS. :/ Köpte tex Flatout Ultimate Carnage när det släpptes och vilken besvikelse det blev när man behövde köra över live för multiplayer. Vet inte om det går att fixa som det gör i PGR3, någon får gärna svara på det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Left 4 Dead är 2 spelar splitscreen co-op
Likaså COD World at war, och det har även 4 player splitscreen versus
Gears of war 2 har splitscreen för 2 players också.
Annars rockband o guitar hero

Tycker de e fördjävligt att utvecklare skippar splitscreen o kör bara online.
Och det värsta e att folk argumenterar för det med "be dina kompisar skaffa live också"..
Nej tacka vet jag dagarna då alla trängdes i soffan o slaktade varandra.

Är lips släppt än?

Lips är ute. Påtal om det så har du ju andra halvdana party lir som Scene It med "Buzzers", In The Movies med Vision kameran etc.

Själv tycker jag det är najs att kunna lira dom flesta spel live istället för lokalt. Bättre grafik, man slipper städa o trängas etc.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Föresten går det inte köra 2vs2 i Gears of War i splitscreen? Bara kört det online men det är faktiskt riktigt kul 2vs2.

blaze101: Håller med, allt för att tjäna lite extra stålar till MS. :/ Köpte tex Flatout Ultimate Carnage när det släpptes och vilken besvikelse det blev när man behövde köra över live för multiplayer. Vet inte om det går att fixa som det gör i PGR3, någon får gärna svara på det.

Nein. Endast två spelare per konsol. Går däremot att köra splitscreen 2 pers online.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

N+?
(För er som inte känner till det eller nått så heter spelet "N+" )

Dock köps det från Live men det är ju bland det roligaste spelet som gjorts till XboX.