Permalänk

ASUS G50, dina erfarenheter

Hej!

Har varit på jakt efter en bra laptop länge nu. Har spanat lite på G50V men har alltid hört lite små fel som den verkar ha. Asus släpper ju G50VT så priset på en G50V lär ju gå ner lite och det kanske trots allt är värt pengarna. Den finns också många som verkar väldigt nöjda med datorn.

Så jag skulle vilja höra lite från nån som äger en G50 om de är nöjda med köpet? Och vilka problem den har? Har hört väldigt mycket dåligt om tangentbordet. Tex att det skulle lagga väldigt mycket, inte alltid känna igen knapptryckning och att den inte klarar att man trycker ner mer än 2 tangenter åt gången?

Läste http://sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=81611... som var en bra recension, men jag skulle uppskatta att höra fler erfarenheter från andra som äger en!

Tack!

Permalänk
Medlem

Var nere och fingrade på en lokal g50 i veckan och tänkte spana på sweclockers om ägarna var nöjda med köpet men den verkar inte jättepopulär direkt. Verkar som det är zepto eller dell xps som gäller för de som köper spelburkar.

Mina intryck var under ca 5min pillande att baksidan var väldigt shiny och suger åt sig fingeravtryck och att kanten runt skärmen är lite väl stor.

Permalänk
Medlem

Roligt att du tyckte om min "recension", jag har ingen vana av att skriva.

Angående tangentbordet så upplever jag inget som helst "lagg", den har lika bra respons som vilket annat tangentbord. Vista funkar också väldigt bra, snabbare och stabilare än XP på min stationära.

Men som val så hade jag valt G50Vt som kom ut ca ett par veckor efter mitt köp då det har 9800M GS. Det må vara ett "lågt" high-end kort, men det har 256-bitars minnesbuss.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch