Permalänk
Medlem

Titta på HD-film i datorn

Hej.

Jag ska innan årsskiftet köpa en bärbar dator. Jag vill ha en som klarar att spela upp 720p, men gärna även 1080p utan hackningar m.m. Jag har tänkt att lägga ca. 8000 på en laptop, men kan sträcka mig upp till 11 000kr.

Vilka systemkrav bör jag ställa och kan någon ge några konkreta förslag på datorer? En förutsättning är att den har HDMI så jag kan se HD-film på TV:n.

Permalänk
Medlem

I princip det enda som krävs är att se till att få en Core 2 Duo-processor och ett grafikkort från nVidia 8-serien eller ATi Mobility HD26XX-serien och uppåt... Det är ungefär det som krävs för att vara på den säkra sidan...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Acer 6920G kan jag rekommendera, riktigt bra dator, funkar även till spel:) Går på 7995 på onoff.

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Avstängd

Tycker inte acer är ngt att satsa då man får med massa skit progg som bara drar prestanda.

Permalänk
Medlem

Går inte dom programmen att avinstallera..?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

klart det gör:) bara du har en egen version av vista eventuellt xp. Dessutom tycker jag inte dessa program drar ner så mkt på prestandan. Jag är i alla fall helnöjd, grym dator helt enkelt. Och du borde köpa den på onoff eftersom du får med en T7500 processor istället för det som står "T5750" Kan säga att jag blev väldigt glad när jag märkte detta. Dessutom spelar jag far cry 2 laggfrit, vilket jag inte hade förväntat mig.

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem

Va? Är dom så hårt inbakade..? Har en Dell, och alla eländiga hjälpprogram var bara att avinstallera och sen var det inte mer med det...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

har inte testat faktist, ja störs inte av dom, och märker ingen direkt prestanda skillnad. Annars är det väll bara att blåsa bort dom i "kontrollpanelen"

Visa signatur

Acer 6920G

Permalänk
Medlem
Citat:

I princip det enda som krävs är att se till att få en Core 2 Duo-processor och ett grafikkort från nVidia 8-serien eller ATi Mobility HD26XX-serien och uppåt... Det är ungefär det som krävs för att vara på den säkra sidan...

Jag har idag en HP Pavilion dv200-serien med både intel core2duo och nvidia 8-serien och 720p är ljudet efter och bilden hackar och 1080p är en omöjlighet. Har kört i allt från VLC till media player classic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Va? Är dom så hårt inbakade..? Har en Dell, och alla eländiga hjälpprogram var bara att avinstallera och sen var det inte mer med det...

Det finns väl risk att saker ligger kvar och skräpar i registret även om man avinstallerar kanske. Så svårt att göra en ren installation kan det dock inte vara. En windows-skiva borde inte vara svår att få tag på och produktnyckel måste man få med. Annars går det nog att trixa till och överföra föraktiveringen från originalinstallationen till en ny installation.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

Hm, ja, det är klart... Jag är dock nöjd så länge processer inte ligger och tar minne och CPU-kraft, vilket jag lyckats med... Men blir nog att uppgradera till 64-bit i sinom tid i vilket fall, Photoshop tar för jäkligt med minne till slut...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD