Textur problem med ATI 4870x2

Permalänk

Textur problem med ATI 4870x2

Textur problem med ATI 4870x2

Har haft lite problem som inte verkar hjälpa med nya drivrutiner, spelen som det handlar om är World of Warcraft // På högsta skugg altenativ och Counter Strike Soruce, Texturena hoppar/flimmrar/blinkar hela tiden, på CS:S är det vissa banor som gör det, och WoW som sagt när man väljer högsta läget på skuggan.

Problemet verkar inte heller hjälpa med att installera/uppdatera drivrutiner.

Använder nu 8.11, Ska dock testa med drivrutinen från CD-skivan då jag tror den fungerade bättre.

Och nu när det ändå är på tappeten så är det någon skillnad på

AMD's Drivrutin jämnfört med Sapphire?

Har någon haft samma problem och någon lösning på detta?

Windows vista 64bits.
8 gb ram
Intel duo E8500 (oklockad)

Permalänk

Det verkar vara många problem med just Sapphire version av 4870 x2.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Det verkar vara många problem med just Sapphire version av 4870 x2.

Har du någon källa på det? Inte läst så mycket, och hittar inte att det är massiva problem.

Andra spel, exempel Crysis fungerar.

Permalänk
Medlem

Mindhunter!

Jag har exact samma problem!

Med Skuggor i WoW på högsta så "blinkar" skuggorna, och i CSS när man blir flashad så "blinkar" flashen, skuggorna i Left 4 Dead blinkar också..

Men det som är konstigt för mig är att problemet kommer och går, i bland blinkar det inte, men oftast..

Och jag har märket PowerColor.

Fett less på det.

Permalänk
Medlem

Samma blink i WoW också fast jag har ett 9800GX2,(max på skuggan) men jag tycker skuggan bara är slöseri med fps så har på lägsta i vilket fall så stör mig inte men tänkte bara säga att jag har problemet på ett annat kort. Även testat ett par drivrutiner och ingen skillnad på just det området.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dmr
Samma blink i WoW också fast jag har ett 9800GX2,(max på skuggan) men jag tycker skuggan bara är slöseri med fps så har på lägsta i vilket fall så stör mig inte men tänkte bara säga att jag har problemet på ett annat kort. Även testat ett par drivrutiner och ingen skillnad på just det området.

Jo, men jag är endå ute efter att ha ett välfungerande grafikkort, med tanke på att jag slängde 5k på skiten.

Det jobbigaste är bara CS:S, går ju fan inte spela skiten utan att man tänker på: "Jag borde ha valt ett annat grafikkort" sen små lackar man lite.

Verkligen jobbigt.

Permalänk

Ja, precis har man pröjsat ett par tusen för grafikort tycker man det ska fungera bra, vet faktiskt inte vad man ska hitta på.

Lindgren92, Vad för annan hårdvara använder du?

Moderkortet jag har är Gigabyte X48 Q6, Ska försöka testa en bios uppdateringen och rensa massa saker.

Permalänk
Medlem

Har haft samma problem, testa att kryssa i "window mode"* (eller vad det heter) och sätt den på maximerad.. då försvann "bilnket" i wow för mig.

(*i spelets grafikinställningar)

Permalänk
Medlem

Är ett kännt problem, både för Nvidia och ATI kort. Ingen direkt fix finns tillgänglig vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mindhunter
Ja, precis har man pröjsat ett par tusen för grafikort tycker man det ska fungera bra, vet faktiskt inte vad man ska hitta på.

Lindgren92, Vad för annan hårdvara använder du?

Moderkortet jag har är Gigabyte X48 Q6, Ska försöka testa en bios uppdateringen och rensa massa saker.

Min hårdvara kan du se i min signatur här nere ----\/

Mitt moderkort är som sagt ett Gigabyte EP43-DS3L

Permalänk

Har ni kollat så era kort inte är varma? Jag hoppas inte att ni har klockat era 4870x2 för då får man ganska mycker blink blink. Vet av egen erfarenhet.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Har ni kollat så era kort inte är varma? Jag hoppas inte att ni har klockat era 4870x2 för då får man ganska mycker blink blink. Vet av egen erfarenhet.

Nepp har inte klockat, har inte ändrat på något, fläkten är på auto och ligger på typ 25% hela tiden, jag kanske ska prova skruva upp fläkthastigheten och testa spela när tempen har sjunkit.

Permalänk
Medlem

Av vad jag har sett så blinkar molnen i Crysis om man har dom på allt över Low på den inställningen.
Sen så har jag upplevt att djungeln på distans har blinkat.
Har ett Powercolor HD4870x2.

Verkar va en hel del spel som har problem?

Permalänk

Hej, jag har exakt samma texturfel :/ börjar bli orolig över om det är någonting man ska ha garanti för eller helt enkelt vänta på en fix? Då jag ser att det är många som har samma problem så måste det ju vara något standard fel..
jag har att molnen blinkar i crysis och sänker jag den inställningen till low slutar det, även det där med djungeln blinkar också, mycket från distans blinkar i vissa spel... jag har ett Sapphire 4870x2..,

Vad ska man ta sig åt? :/

Permalänk

Verkar som med nya Catalyst 8.12 verkar problemet vara borta, inkluderat CS:S. Skuggorna fungerar toppen.

Nu dock till andra problemet, som jag är osäker på om jag har haft tidigare.
FPS-drop i skogarna i WoW: Lich King, Något hemskt dyker det ned till ibland 15 fps.

Men sätter jag Catalyst AI på Advance och sedan disablar det så blir allt bättre, Dock alla träd blir träd/pet/byggnader i genomskinlig.

Skumt.

Permalänk

Verkar som med nya Catalyst 8.12 verkar problemet vara borta, inkluderat CS:S. Skuggorna fungerar toppen.

Nu dock till andra problemet, som jag är osäker på om jag har haft tidigare.
FPS-drop i skogarna i WoW: Lich King, Något hemskt dyker det ned till ibland 15 fps.

Men sätter jag Catalyst AI på Advance och sedan disablar det så blir allt bättre, Dock alla träd blir träd/pet/byggnader i genomskinlig.

Skumt.