Permalänk
Melding Plague

PNY på Dreamhack

Världens största datorfestival är i full gång. SweClockers hälsar på hos minnes- och grafikkortstillverkaren PNY i ett första reportage.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Är själv där och har sett det, riktigt coolt faktist, trodde inte att det kunde vara så stor skillnad på ett quadro och ett vanligt geforce i cad program, rekomenderar att ni som är här att ta en titt själva.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Hur stor är skillnaden då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Hur stor är skillnaden då?

tillräckligt stor nog för att företagen säljer cad kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

satan vad jag vill till dh alltså!

Visa signatur
Permalänk

PNY alldrig hörttalas om iaf..
blir ett besök i deras monter imon iaf.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

hur tänkte dem med Quadro + datorspelsfestival?
kanske hade passat bättre på en CAD-festival eller liknande.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
hur tänkte dem med Quadro + datorspelsfestival?
kanske hade passat bättre på en CAD-festival eller liknande.

det finns väl många CAD intresserade även om det är en datorspelsfestival samt att det kosta dem nog inte något extra att visa upp quadro serien.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av El_Ak
Hur stor är skillnaden då?

Från att lagga med vanligt till att flyta på utan ansträngning med quadro i AutoCad

Permalänk
Avstängd
Citat:

PNY demonstrerar skillnaden mellan ett konsumentkort ur Geforce-serien och ett riktigt Quadro i CAD-applikationer. Det handlar om en ordentlig skillnad i bildfrekvens

Den enda skillnaden är väl drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

120hz skärm <3<3<3<3<3

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bonji
120hz skärm <3<3<3<3<3

Ny skärmteknik > 120hz

Usch - det görs så lite framsteg på skärmfronten nu för tiden. Senaste tiden har priserna trimmats ned ordentligt, vilket är fantastiskt bra, men tekniken står ju kvar och är ju ganska dum trots allt.

Men visst, en BenQ-skärm på 1920*1080 på 5ms för 1899kr är ju inte direkt fy-skam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Borka
Ny skärmteknik > 120hz

Usch - det görs så lite framsteg på skärmfronten nu för tiden. Senaste tiden har priserna trimmats ned ordentligt, vilket är fantastiskt bra, men tekniken står ju kvar och är ju ganska dum trots allt.

Men visst, en BenQ-skärm på 1920*1080 på 5ms för 1899kr är ju inte direkt fy-skam.

Köpte min samsung med 2ms och 8000:1 för 1995 så det slår det ganska kraftigt

ONt: Pnys monter var väl trevlig.. men diagrammen jämför gtx280 med 4870.. och inte 4870X2 som är i samma prisklass och 9800GTX+ jämförs med 4850.. Men jag är inte förvånad dom måste ju sälja

Btw! för er som är där. gå till videocents monter som ligger lite avsides vid föreläsningscenen. Där kan ni prova Android OS på en Open Moko-lur!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
PNY alldrig hörttalas om iaf..
blir ett besök i deras monter imon iaf.

Har ett PNY gforce 8800gt i burken, fungerar klockrent (ehe, ehe).

Beställde från Kina, hade det innan alla polare

Visa signatur

Minns ljudet av 3.5"

Permalänk
Medlem

Skärmen tyckte jag var jobbig att titta på med det där 3D Sk*ten.

Hallååååå!!!

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leksak
Den enda skillnaden är väl drivrutinerna.

Tänkte så också...eftersom GTX280 är i princip samma som Tesla T10P så känns det inte som att de har någon vassare GPU att sätta på Quadro-korten.

Skulle väl vara mer och snabbare (och dyrare) minne i så fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yuong
Skärmen tyckte jag var jobbig att titta på med det där 3D Sk*ten.

Hallååååå!!!

Anledningen till det är att den inte är konfad, om du konfar den för ett visst avstånd så blir det inte jobbigt för ögonen ^^ Dom kör på standard för att alla kollar på olika håll

Permalänk

Mitt första grafikkort var ett GeForce FX 5800 Ultra 256 från PNY.
Fick med spelet Morrowind kommer jag ihåg

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Avstängd

PNY okända? nää nää, ökända för sina dåliga billiga skräp USB minnen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Slipsmannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Mitt första grafikkort var ett GeForce FX 5800 Ultra 256 från PNY.
Fick med spelet Morrowind kommer jag ihåg

Mitt första riktiga grafikkort som inte var inbyggt på modermodemet var ett Matrox Mystique 4Mb, då fick man med spelet Scorched Planet, sen uppgraderade jag det till 8Mb med hjälp av en minnesmodul man satte på kortet, meget spexigt..

Dock så har jag kör PNY både 7800, 7900 och 8800 senaste åren och är jävligt nöjd med kvalité och hastighet på dem, dessutom så är dem väldigt överklockningsvänliga

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk

Skärmen såg fin ut.. Undra när en sådan kommer ut på svenska marknaden??

Visa signatur

Nature uses as little as possible of anything.
- Johannes Kepler

Permalänk
Medlem

Pratade med en säljare i PNYs monter på Dustin mässan i våras, fick ett mycket positivt intryck av dom där, låter som att de har samma setup med sig till DH.

Killen jag pratade med var iaf mycket proffsig och påläst, kunde mycket enkelt förklara och demonstrera skillnaden mellan GeForce och Quad FX setups för mig och min lilla skara polare som var där, mycket intressant!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk

Utmärkt service och hyfsade grafikkort tänker åtminstone jag om PNY..
(6600GT AGP i tiderna)

Visa signatur

ASUS P5K-E WIFI/AP::Intel Core2Duo E8400::4GB Kingston::ASUS EAH4850::Corsair HX520W::Antec P182b::1TB WD 16mb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
hur tänkte dem med Quadro + datorspelsfestival?
kanske hade passat bättre på en CAD-festival eller liknande.

Idiotisk kommentar.. vet du ens hur lanparty'n började? Samt att de finns många som har CAD som hobby eller jobbar med det som jag kommer göra efter jag studerat klart (arkitekt).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
hur tänkte dem med Quadro + datorspelsfestival?
kanske hade passat bättre på en CAD-festival eller liknande.

ja skulle kolla in det om ja va där, sysslar inte med cad eller liknande men all teknik e mumma

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deaths Head II
Mitt första grafikkort var ett GeForce FX 5800 Ultra 256 från PNY.
Fick med spelet Morrowind kommer jag ihåg

Mitt första var ett Tseng Labs ET4000 med fyra färger på isa buss.
http://en.wikipedia.org/wiki/Tseng_Labs_ET4000
Sedan byttes det ut mot ett VLB kort med 16 bitar, men sedan kom monstret:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:DIAMONDSTEALTH3D2000-top.J...
Som jag använder till felsökning på datorer ännu i dag...

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
PNY okända? nää nää, ökända för sina dåliga billiga skräp USB minnen

Verkligen? Jag märkte just att jag har ett PNY-usb-minne, och det fungerar oerhört bra. Inga mekaniska fel eller liknande (det är ett "swivel-minne" eller vad man ska kalla det för, själva locket då).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
PNY okända? nää nää, ökända för sina dåliga billiga skräp USB minnen

Okey ? För mig som hade ett PNY 6800GS för en trave år sedan, som klockade bättre än resten av tillverkarna, står PNY för något riktigt bra.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Vad bra att grafikkorten är bra då

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

hur stora var minnes stickorna?