Permalänk
Medlem

vad tror ni om den här setuppen?

Hej jag hade tänkt mig att köpa en ny dator.
då har jag kollat ut ett setup som ja verkar vara bra jag vill bara veta om det kommer att fungera med de delar jag valt och om jag borde göra några förendringar

aja nu till vad ja tänkt ska finnas i burken,
Chassi: Cooler Master Mystique 631
Nätaggregat: Corsair Powersupply 650W Black (räcker det nätagget till ett ATI HD 4870X2?)
Optisk läsare/brännare: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S
Multikortläsare/Floppy: USB2 multikortläsare 3.5" svart
Processor: Intel Core™ 2 Quad Q9400 2,66GHz
Moderkort: Asus P5Q PRO
RAM-Minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB
Hårddisk 1: Samsung SpinPoint T166 320GB
Hårddisk 2: Seagate Barracuda 7200.11 1TB
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5
Ljudkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer (behövs verkligen ett extra ljudkort eller duger ljudet på moderkortet?)

systemet skulle gå på ca 15 200: -, så om ni tycker att ja bör göra några förändringar så vill jag helst inte att de ska gå på mer en 16 000: -

(det är en dator konfiguration ifrån komplett.se btw (Komplett Gamer i30))

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3.6 | ATI 4870x2 | ASUS P5Q | Antec P182 | OCZ vertex 3 60GB| 2st 500 GB samsung raid 0 | 4 GB ram

Permalänk
Hedersmedlem

Ljudet räcker för de flesta så testa först och se vad du tycker och ljudkort kan du alltid köpa till senare. Ja du slipper Creatives drivrutiner också.

Om du tänkt ha den lilla disken som systemdisk så är det ett dåligt val då den inte presterar så bra utan lägg pengarna som du sparar på ljudkortet på en snabb disk istället som en WD 640GB Black. Vill du ha ett lite bättre ljudchip med en gång så kan du ta ett Asus P5Q-E istället.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

tack så mycket MaLo, det ska ja defenitivt lägga på minnet

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3.6 | ATI 4870x2 | ASUS P5Q | Antec P182 | OCZ vertex 3 60GB| 2st 500 GB samsung raid 0 | 4 GB ram

Permalänk
Medlem

Ett ljudkort som "Creative SB X-Fi XtremeGamer" gör under för spelupplevelsen, så jag tycker inte att du ska ta bort det tillbehöret. Ta bort "Multikortläsare/Floppy: USB2 multikortläsare 3.5" svart" är mitt råd,

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

För 16 000kr tycker jag att du bör överväga att köpa I7. Om du nu vill ha nuvarande setup så kan du nog spara några tusenlappar på att bygga själv och ta från en annan eller några andra butiker.

Permalänk
Medlem

tack alle sammans ska övervägga alla olika möjligheter :D, syn bara att datorbutiken.com har kursat

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3.6 | ATI 4870x2 | ASUS P5Q | Antec P182 | OCZ vertex 3 60GB| 2st 500 GB samsung raid 0 | 4 GB ram

Permalänk
Medlem

köp inte i7 än som sagt moderkorten kostar as mycket plus dom klarar oftast bara ddr3 minnen jag tycker du ska ta bort Multikortläsare/Floppy e ju inget o ha men annars e det bra köp grafikkortet e as bra me min polare har det blir kke litte för varmt menmen.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoggi33
köp inte i7 än som sagt moderkorten kostar as mycket plus dom klarar oftast bara ddr3 minnen jag tycker du ska ta bort Multikortläsare/Floppy e ju inget o ha men annars e det bra köp grafikkortet e as bra me min polare har det blir kke litte för varmt menmen.....

Jo jag vet det där med Minnes kort läsaren är lite onödig, men på komplett.se:s dator kunfiguriation går det tyver inte att välja "välj inte" på just den:(

Visa signatur

Intel Q9550 @ 3.6 | ATI 4870x2 | ASUS P5Q | Antec P182 | OCZ vertex 3 60GB| 2st 500 GB samsung raid 0 | 4 GB ram