Permalänk
Medlem

Köpråd TFT 22-24 tums.

Sitter och försöker hitta någon bra skärm för under 5000 kr. TFT 22-24 tums.
Vet inte så mycket om detta men jag har hört att TN-skärmar är något man ska undvika.

Läste på lite här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

Men har ni något tips?
Funderar på:
http://www.dustinhome.se/pd_5010100657.aspx

Man får vad man betalar för, men det jag gör är att kolla på film, vi spelar lite spel. CS? ^^ oldschool och lite sånt där.

Tips? =D tack

Permalänk
Medlem

beställde en sån där igår, tror det är en grymt prisvärd skärm! Har en 20.1"are som använder S-IPS panel som sekundär skärm när denna landar. Kostade lika mkt som jag betala igår för den du länka till.

http://www.bit-tech.net/hardware/2006/11/07/Benq_FP241W/1

där har du en liten review på skärmen.

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem

Har en sån BenQ skärm, och kan bara säga att jag rekommendera den till alla som vill ha en riktigt grym 24" skärm.

Jag har dock lite problem med att elektroniken "tjuter" om man har låg bakgrunds belysning (verkar vara ett vanligt problem med denna monitor) håller man sig bara över ca 86% så låter den dock inget.

Grym skärm till ett riktigt bra pris, nästan så bra att man kanske skall slå till och köpa en till

Permalänk

Kan du gå upp till drygt 5500 finns det ett par skärmar med annat än TN-paneler att välja på, men under 5000 är det tyvärr lite snålt med det, speciellt om du vill ha 22 eller 24 tum.

Det är Benq-skärmen som du själv hittat som gäller nu om du vill ha så mycket valuta för pengarna som möjligt.
Finns iofs en Eizo 22" för 3990 på Dustin som sägs vara bra, men den kan man tycka är lite småful. 2231 heter den, tror det är ett glapp på 500kr från Dustins pris till de andra sen.. Asch, de har chockhöjt!
Se själva http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=266264

Nej men köp Benq-skärmen du.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, såg att dustin sänkt priset med 3100 kr från tidigare pris för någon vecka sen. Blir att beställa den nu

Permalänk

Beställde en BenQ Fp241W i samband med Dustin:s kampanj och den är helt grymm. Otroligt skarp, med bra färger och svärta, och dessutom märker man inte av input laggen över huvud taget. En helt enormt bra skärm och till ett pris under 4000 är det troligtvis den mest prisvärda skärmen på marknaden.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

Helt otroligt nice, det jag är lite orolig för är döda pixlar vid tillverkningen.
Det är ju inget dustin ersätter så det verkar ju vara något man får leva med ifall det nu kommer med från början heh.
Annars är de väl returrätt men de skulle känna segt.

Beställde imorse, två timmar senare fick jag ett mail/sms om att varan är påväg mot Borås. Grymt snabb orderhantering från dustin verkar det vara iaf. :):)

Permalänk
Medlem

Hej hej, tänkte klämma in med en liten fråga om det går bra.

Jag beställde en samsung t220p för ca en vecka sedan från dustin, tyvärr var det en beställning gone wrong så istället för 220p (22" med 1920x1200) fick jag en vanlig t220 och till råga på allt har de slutat salufört t220p på dustin, och de allra flesta andra ställen också för den delen verkar det som.

Står nu i valet och kvalet att byta skärm eller behålla den jag har mot pengar emellan.

Skulle nån av er kunna rekommendera: Eizo Flexscan s2231wse
[ http://www.dustinhome.se/pd_5010127674.aspx ]

Eller skulle ni välja BenQ Fp241W ?

Har ingen aning om hur min samsung med TN panel står sig mot dessa om det är värt att byta och betala lite mellanskillnad. Har ingen erfarenhet av annat än TN paneler så har inga personliga referenser. Är dock intresserad av bra skärpa och färgåtergivning. Använder datorn både till spel/film/endel photoshop & internet.

Permalänk

har eizo 2201W och är oerhört nöjd med färgåtervinningen. kanon att se film på dock spelar jag aldrig så det kan jag inte hjälpa dig med.
extra+ är höjdbar ca 18 cm sedan kan man ställa skärmen på högkant eller vika ner den som ett bord.. finns tråd på 24:an läs mer om den där.
jag hade tagit den svarta. du lär inte ångra dig om en eizo.

Permalänk
Medlem

har samsung t220hd e riktigt nice köp den kommer inte ångra dig....

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vilken skärm.
Vilken skärpa, vilken bild. Så grymt stor och snygg.
Helt nöjd med skärmen från dustin och till det här priset.

MUMS!!

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa, tänker köpa nytt skärm, vilken av de skärmar är bra
LG W2261V eller ViewSonic VX2260WM, eller kanshe nånting annat med upplösning 1920x1080.
P.S. Här hittade en till Dell S2209W platt full-HD-skärm i widescreenformat, så vad säger ni om de?

P.S. STOR TACK FÖR ALLA SOM HAR SVARAT!!!!!!!!!!!! :-/