Permalänk
Medlem

Köpråd AGP-kort

Hej, jag tänkte fixa till min gamla dator till en "filmburk".
Först lär den klara hdmi till tven och följande prestanda är:

Amd 2800+
1gb pc3200 ram

Jag tippar på att den klarar det, jag har kört film på datorskärmen i HD och det gick bra, klarar den att köra över till tven?

(Sen kanske något äldre AGPkort med DVI funkar bra, jag antar man kan köra hdmi från dvi också men då inte får något ljud till tven fast det gör inget)

Och vilket kort skall jag välja, det skall vara tyst och även klara WOW i höga upplösningar.
Jag har kikat på Ati 3650 och 7600gs som har en kylfläns, men jag tror 7600 är ett ganska långsamt kort. Även kollat in 6200A 512MB som har fläns och HDMI.
Det lutar åt 3650 fast det kortet verkar lite dyrt men det kanske är värt priset,
alla förslag är välkomna.

Permalänk
Medlem

köp ati hd 3650 men jag fattar inte att du kan köra hd filmer med en sån cpu måste ju minst ha en duel core för 720p upp till 1080i och för full hd måste du ha minst en trippelcore.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoggi33
köp ati hd 3650 men jag fattar inte att du kan köra hd filmer med en sån cpu måste ju minst ha en duel core för 720p upp till 1080i och för full hd måste du ha minst en trippelcore.......

Jag körde 720p enkelt på datorn med windows mediaplayer klassik.
Visst 1080i kanske inte går, det skall jag testa

Permalänk
Medlem

Windows Media Player 9? Trodde endast att Windows Media Player 11 hade stöd för HD.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX