Permalänk

Ny i7 dator för drygt 8k

Tjena,

Överväger att köpa en ny i7 dator och vill ha er bedömning på följande upplägg:

Dell Studio XPS

Core i7 920
- 3 Gb minne
- 4850 512 mb
- 640 Gb hd
- CD/DVD brännare

Vad jag lyckats reda ut än så länge:

Plus:
+ Priset.
+ Priset.
+ Priset.

Minus:
- Pratade med Dell och nätagget klarar bara 360Watt -> man kan glömma att uppgradera grafikkortet antar jag.
- Risk för att grafikkortsfläkt, processorfläkt och nätagg låter mycket. Vill egentligen ha en knäpptyst dator.
- Liten hårddisk (och på klassiskt Dell maner löjligt dyrt att uppgradera ~1300 för att få en 1 TB).

Så vad tror ni?

Kommer grafikkortet att räcka till GTA IV på en 20" widescreen skärm?
Kommer den att väsnas mycket - och vara svår att modda så den blir tyst?

Tacksam för kvicka svar!

Permalänk
Medlem

nej inte max grafik det kan du glömma bygg fan en egen blir ju mycket billigare plus du vet va du får me 360watt det ju knappt den klarar driva för fan cpun hahaha... Du måste ha vista 64 bit så du får ut allt av din cpu o vista e ju prestanda slukare jag tycker inte att du ska köpa den... Tror inte den låter mycket men vad e det du ska modda???

Permalänk

Fast en i7 med 4850 borde väl rimligtvis räcka långt?

Det följer med Windows Vista 64bit och det finns 3 lediga minnesplatser, så det är lätt att fixa.

Angående moddningen så tänkte jag mig att sätta passiv kylning på 4850 kortet och en Noctua kylare på processorn. Om den väsnas. Typ.

Har varit inne på att bygga eget och har alltid gjort så hitintills men när det blir 4000:- dyrare. Så roligt är det inte att snickra själv.

Permalänk
Medlem

Igentligen behöver man inte i7 än hade väntat litte ändå me den cpun kommer ändå snart 6 kärnig cpu tror inte att du behöver kylning till något av dom. Du kommer inte kunna klocka cpun eller grafikkortet för då får du byta psun men som sagt du gör va du vill. Kommer inte kunna köra gta4 på max....

Permalänk

Någon annan därute som har någon konstruktiv kritik? Tänkte nog bestämma mig ikväll...