Hur editerar jag en baston i en låt ?

Permalänk
Medlem

Hur editerar jag en baston i en låt ?

Hej!

Jag har spelat några snuttar på pianot som jag får ut i midiformat på en USB pinne. Jag kan lyssna på den i winamp men det låter ju inte ens hälften så bra där som i pianot..

Min fråga lyder så här, vilket program behöver jag för att ta bastonerna från den här midisnutten och extenda dom ett par oktaver djupare så dom passar vuxna stereoanläggningar?

Och kan ni beskriva en liten howto för hur jag gör i det specifika programmet sen?

Permalänk
Medlem

Midi är inte ljud det är bara instruktioner. Spela in det och öppna upp med valfri sequencer (Cubase, Sonar, Fruity Loops, Reaper, gratisprogram) sen laddar du ned ett lämpligt vst-instrument eller använder inbyggda och lägger in midislingan på rätt ljudspår.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Tackar för svar!
Menar du att jag ska spela in det via line-out från pianot eller kan jag använda min lilla midisnutt ändå ?
"Spela in det och öppna upp med valfri sequencer "

Alltså import-funktionen av midifiler i Cubase t.ex. ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av broix
Tackar för svar!
Menar du att jag ska spela in det via line-out från pianot eller kan jag använda min lilla midisnutt ändå ?
"Spela in det och öppna upp med valfri sequencer "

Alltså import-funktionen av midifiler i Cubase t.ex. ?

antingen kan du importera midifilerna i cubase eller valfri sequencer, eller så kan du ju spela in det rakt in i sequencern om du har ett klaviatur med midifunktion, vilket du verkar ha.

sen är det bara att lägga in ett VSTi med ett passande pianoljud och du är good to go! alternativt om du kör reason är det bara lägga en nnxt eller något, och in med midit, eller spela in

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)