Permalänk
Medlem

Datorn startar om mitt i spelen?

Kollat så skärmen inte ska slå av, sen kollat de jag vet att de ej stå så de ska slå av.
DÄRFÖR hoppas jag någon haft samma fel så kanske jag kan få hjälp lösa detta?

Vill så gärna spela, men när jag kommit fram till säkerhet i spelet ,då startar datorn om, utan att jag gör något alls?

Visa signatur

AMD+5000,M2N-SLI,Geforce 9600GT,2x1Gb DDR2 Minne,120HDD,XP PRO SP2,450W.

Permalänk
Medlem

Vad har du kollat för nånting då och vad har du för hårdvara?
Det skulle inte vara helt fel med lite mer info om det.
För det kan vara buggar i spelen eller värmeproblem.
Men jag tycker iaf att det låter som att du har problem med värmen.

Har själv vissa problem med att spelen bara avslutas, men jag har kommit fram till att det är grafikkortet som blir för varmt.

Visa signatur

PC1: Prime Z390-P I5 9400F 32GB RTX2060 MP510 W10Pro
PC2: P7H55E I5 760 Radeon 6870 1GB XMS3 16GB W10Pro

Permalänk
Medlem

Re: Datorn startar om mitt i spelen?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av duke39
Kollat så skärmen inte ska slå av, sen kollat de jag vet att de ej stå så de ska slå av.
DÄRFÖR hoppas jag någon haft samma fel så kanske jag kan få hjälp lösa detta?

Vill så gärna spela, men när jag kommit fram till säkerhet i spelet ,då startar datorn om, utan att jag gör något alls?

Tanka hem "speed fan" och kör lite rundor av 3dmark och kolla hur värmen utvecklas. Om värmen kommer över 100 grader typ så har du värmeproblem (grafikkort klarar mycket högre värme än CPU:er).

Du kan också som en snabb grej kolla så att fläktarna på grafikkortet snurrar. Ifall du inte har fläktar utan bara flänsar så är det jätteviktigt med gott luftflöde i chassit du har. Kolla så att du har fläktar som suger in kalluft längst fram och fläktar som blåser ut varmluften längst bak.

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS3, Intel Core2 Duo E6750@3,5 Ghz, 4 GB RAM, Asus 8800 GTS@Ultra speed, Eizo FlexScan S2431W, Creative Gigaworks 7.1

Permalänk
Medlem

tack för rådet ska kolla, har inte varit något problem innan men de kan ju ha blivit, men tack igen.
duke

Visa signatur

AMD+5000,M2N-SLI,Geforce 9600GT,2x1Gb DDR2 Minne,120HDD,XP PRO SP2,450W.