Spelmöss: budget mot lyx

Permalänk
Melding Plague

Spelmöss: budget mot lyx

Det är ingen hemlighet att nya möss som riktar sig till spelmarknaden ofta kostar rätt mycket. De budgetmöss som vänder sig till spelarna är relativt få men ofta kända. Nya Ace tävlar mot uppstickarna Roccat i ett test som ställer budget mot lyx.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite tester av möss. Håller dock inte med om att Roccat Kone ska ha dålig komfort.

Permalänk
Medlem

Jag har en laserråtta från Trust. Fungerar bra och vågar säga att den är mer prisvärd än t.ex. dyra Logitech råttor...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Håller med om den dåliga precisionen på Roccat Kone. Enligt mig så är den dyr och har sämre prestanda än andra möss jag testat.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Den här hela hypet med gamingmus är ännu ett sätt att lura stackars konsumenter på pengar...själv kör jag med en standard HP PS/2 optisk mus för 49 kr...och den håller allt jag utsätter den för (spelar dagligen) och känns bekväm. Perfekt om man skulle bli förbannad och råkar slå sönder musen så är det bara o byta - lycka till med att göra detsamma med en mus för typ 1000 kr=)

Nu har jag aldrig upplevt skillnaden, sant, men det känns bra och varför fixa något som fungerar - kan jag inte begripa...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Hedersmedlem

En "gamingmus" för 700kr som inte har perfekt precision? Vilket skämt. Tacka vet jag Razer...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Den här hela hypet med gamingmus är ännu ett sätt att lura stackars konsumenter på pengar...själv kör jag med en standard HP PS/2 optisk mus för 49 kr...och den håller allt jag utsätter den för (spelar dagligen) och känns bekväm. Perfekt om man skulle bli förbannad och råkar slå sönder musen så är det bara o byta - lycka till med att göra detsamma med en mus för typ 1000 kr=)

Nu har jag aldrig upplevt skillnaden, sant, men det känns bra och varför fixa något som fungerar - kan jag inte begripa...

Kör med exakt samma stil. en billig 49kr noname mus. tror det stått gexxa på den men utslitet ^^
Kulmus är det riktiga. visst jag märker av att den inte är så exakt som jag hade velat den skulle vara men den är så otroligt skön plus att man kan trixxa lite med den när man kör tex unreal 99. har skruvat brot skruven så överdelen ligegr bara löst och det är skönt att kunna höja handen + över delen men samtidigt att möskulan fortfarande har grepp på musmattan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Intressant att en mus för 700kr inte är mycket bättre än en för 150. Får en att börja undra vad de där 550 kronorna egentligen används till mer än fåniga lysdioder.

Permalänk
Medlem

DELAR INTE SWECLOCKERS ÅSIKT!!!

Till att börja med så har jag testat en mängd olika datormöss hittills och har därför en del erfarenheter.

Det verkar inte som att sweclockers ha tänkt på den viktiga delen TCU: Tracking control Unit vilket är en viktig del utav musen.

Jag har "aldrig" lyckats få denna mus att tappa precisionen.. Jag lira alla möjliga spel och den är skön att använda!
Snackas även om att lillfingret kommer i kläm.. Håller inte alls me!

Dom talat bra om mionix. De gör inte jag för det tumgrepp som sitter på mionix trillade av efter en tids spelande. DÅLIGT!

Här är min recension:

Första reaktioner var nog vilken snygg Låda musen låg i.
Absolut den snyggaste jag har sett! Men de betyder väl inte så mycket i det långa loppet antar jag.

Jag blev lite tveksam till en början p.g.a. att det var lite krångel med att installera drivrutinerna till musen.

Men senare när det väl var löst så blev det ett större leende på läpparna

En go vän har Razer Deathadder och lira CS 1.6. Han e riktigt duktig och Ligger nästan alltid på topp. Kvittar vilken server man spelar på!

Han vann nästan alltid över mig a CS och nu har jag införskaffat mig en Roccat Kone som jag verkligen längtat efter!
Har kört några rundor och "O.M.G" Vilken precision!!!!
Jag blev helt tagen över hur bra den faktiskt är! Jag börja faktiskt klå han istället nu! Tycker faktiskt att jag spelar bättre nu. Men kanske bara självkänslan som har ökat. Inte vet jag men det går mycket bättre nu än innan!

Många tjatar om vilket som är bäst Optiskt eller Laser. Antagligen så är det faktiskt Optiskt som är bättre. Alli fall till FPS spel

MEN!
Roccat har kört med en ny grej som kallas för TCU - TRACKING CONTROL UNIT
Som används för att Kalibrera Datormusen efter underlag.

Denna sensor befinner sig nästan längst fram i under datormusen
Jag måste verkligen påstå att det gör stor skillnad med denna funktion

Programvaran är nog den snyggaste och roligaste på marknaden just nu!

Man har ju testat Razers lilla programvara men den kan inte ens en gång jämföra sig med detta program från Roccat.

I Roccat Kone har man möjlighet att använda massa olika färger i belysningen. Riktigt snygga. Min underbara tjej blev helt förtjust i den Rosa färgen. HEHE

Själv som många andra så har jag en svettig gaming hand. Spelar många timmar fram datorn och då blir det gärna lite halt på musen! Men likaså här så har Roccat löst ett problem. Jag har alltid lika bra grepp om denna mus hur svettig jag än blir. Då jämför jag med A4Tech X7 som man knappt kunde hålla i efter en stund användning.
en än gång: BRA Roccat!

Jag funderade lite på hur den var jämfört till Logitech MX500.
Slängde upp dessa bredvid varandra och definitivt så var Roccat finslipad på alla punkter. ovanpå så finns det ett 4-vägs hjul och en lämplig knapp för EX. Ventrilo. Det finns även 2 stycken DPI knappar som är lagom lättat att komma åt. Kan vara lite knepigt till en början.

till vänster finns 2 extra musknappar precis ovanför tummen. "MOUSE 3 & 4" lite ovanligt högt upp men de finns ingen risk att du råkar klicka på dessa av misstag. Dom sitter ändå lagom högt upp för att komma åt dom.

Till höger är det ordnat så att både ringfingret och lillfingret får plats.
Jag får faktiskt ändå en liten skavande känsla med dessa fingrar fast inget jag märker av speciellt. Lite petig bara.

Det medföljer även 4 vikter med någon elektrisk funktion så programvaran kan läsa av vilken vikt man har i. SJ kör jag med 10g

Prisvärd undrar många? JA!!!

Med den precisionen så behövs inget annat
Den är absolut den snyggaste, Roligaste, skönaste och BÄSTA mus jag har använt under årens lopp.

SUPERNÖJD!

+ Ergonomi
+ Belysning
+ Programvaran
+ Vikter
+ Grym precision
+ TCU
+ Makro
+ Bra material av kvalité
+ Inbyggt minne
+ inbyggd processor "som jag förstod det hela"

- Pris
- Installation

Erfarenheter:
Razer Lachesis/ Copperhead/ Deathadder,
SteelSeries Ikari,
Mionix Sapih 3200/1800,
Logitech MX500/518 m.m.
Microsoft intellimouse m.m.
A4Tech X7
Roccat Kone

Kan säga att den fick i betyg: FZ.se 5/5,
Konsumentguiden.se Expert betyg: 100%,

Personligt Betyg 10/10

MVH RICKARD KARLSSON

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk

Så Ace gör alltså möss som är helt okej. Jag undrar om deras nätaggregat någonsin kommer hålla måttet.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Har just nu en Microsoft Basic Optical Mouse som kostar väl runt 70 kronor för tre år sen. Funderar på att köpa den här billiga Ace musen, problemet är att den finns inte i någon väl-känd butik. Verken komplett, inet m.fl har den. Någon som kan berätta hur jag får tag i den?

Permalänk
Medlem

Jag har problem med min kone, musen rör sig mycket kortare sträcka när jag drar den snett ner till höger vilket resulterar i att jag inte kan spela. Detta uppstår endast i CS 1.6, fattar inte varför :(.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoverBoy
blabla

...och detta mina damer och herrar, är vad som kallas för guerilla marketing.

Permalänk
Medlem

Va det inte det som va grejen med TCU? Att precisionen skulle bli bättre och avläsningshöjden lägre. Men eftersom det verkar vara delade åsikter om Kone så vore det trevligt och höra fler åsikter! Är lite smått intresserad av att få reda på avläsningshöjden på olika musmattor med denna mus? Förövrigt så letar jag efter en mus med extremt låg avläsningshöjd, så om ni kan rekommendera ngn råtta med det så blir jag glad

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Den här hela hypet med gamingmus är ännu ett sätt att lura stackars konsumenter på pengar...själv kör jag med en standard HP PS/2 optisk mus för 49 kr...och den håller allt jag utsätter den för (spelar dagligen) och känns bekväm. Perfekt om man skulle bli förbannad och råkar slå sönder musen så är det bara o byta - lycka till med att göra detsamma med en mus för typ 1000 kr=)

Nu har jag aldrig upplevt skillnaden, sant, men det känns bra och varför fixa något som fungerar - kan jag inte begripa...

det märks att du inte spelar spel/fps spel på hög nivå. Det är en STOR skillnad mellan en äcklig hpstandard mus än en mx518.

518 är väl den gamingmusen som är mest prisvärd, ligger runt 300kr.

Permalänk

japp det är väl mkt bättre att satsa på en logitech eller razer för runt 300 kr istf nån noname-skit.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SzMooD
Va det inte det som va grejen med TCU? Att precisionen skulle bli bättre och avläsningshöjden lägre. Men eftersom det verkar vara delade åsikter om Kone så vore det trevligt och höra fler åsikter! Är lite smått intresserad av att få reda på avläsningshöjden på olika musmattor med denna mus? Förövrigt så letar jag efter en mus med extremt låg avläsningshöjd, så om ni kan rekommendera ngn råtta med det så blir jag glad

TCUn måste man starta manuelt och kalibrera för underlaget, antagligen har testaren inte gjort detta då det inte nämns.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Trevligt med litet tester av möss nu och då. Men självklart resulterar det också till att det blir kommentarkrig.

Alla händer ser inte likadana ut och vad man upplever som bekvämt kan variera ganska kraftigt. Men å andra sidan skulle ett mustest som inte inkluderar ergonomi kännas ganska tomt. Inget fel på testet alltså, men att helt dömma ut den för att man läst en recension att den är lite obekväm är nog att gå över gränsen. Om någon nu gör det sen, det har jag ingen aning om men det är helt klart värt att tänka på.

Jag sitter själv med en Intellimouse Explorer 3.0 av modell andra upplagan och jag trivs väldigt bra med den och jag skulle helst inte byta ut den. Även fast den inte har coola gummiytor att vila fingrarna på och trots att den är bara plast. En datormus är en smak- och vanesak. Och alla vet ju, att smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Den där ACE grejen såg ju trevlig ut. Kanske blir en sådan när jag bestämmer mig för att ge upp Logitechs G serie, som enligt mig är helt fantastisk.. iallafall för mig.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoverBoy
DELAR INTE SWECLOCKERS ÅSIKT!!!

Det verkar inte som att sweclockers ha tänkt på den viktiga delen TCU: Tracking control Unit vilket är en viktig del utav musen.

Jag har "aldrig" lyckats få denna mus att tappa precisionen.. Jag lira alla möjliga spel och den är skön att använda!
Snackas även om att lillfingret kommer i kläm.. Håller inte alls me!
De gör inte jag för det tumgrepp som sitter på mionix trillade av efter en tids spelande. DÅLIGT!

Första reaktioner var nog vilken snygg Låda musen låg i.
Absolut den snyggaste jag har sett!

Jag blev lite tveksam till en början p.g.a. att det var lite krångel med att installera drivrutinerna till musen.

En go vän har Razer Deathadder och lira CS 1.6. Han e riktigt duktig och Ligger nästan alltid på topp. Kvittar vilken server man spelar på!

Han vann nästan alltid över mig a CS och nu har jag införskaffat mig en Roccat Kone som jag verkligen längtat efter!
Har kört några rundor och "O.M.G" Vilken precision!!!!
Jag blev helt tagen över hur bra den faktiskt är! Jag börja faktiskt klå han istället nu! Tycker faktiskt att jag spelar bättre nu. Men kanske bara självkänslan som har ökat. Inte vet jag men det går mycket bättre nu än innan!

MEN!

Denna sensor befinner sig nästan längst fram i under datormusen
Jag måste verkligen påstå att det gör stor skillnad med denna funktion

Programvaran är nog den snyggaste och roligaste på marknaden just nu!

I Roccat Kone har man möjlighet att använda massa olika färger i belysningen. Riktigt snygga. Min underbara tjej blev helt förtjust i den Rosa färgen. HEHE

Själv som många andra så har jag en svettig gaming hand. Spelar många timmar fram datorn och då blir det gärna lite halt på musen! Men likaså här så har Roccat löst ett problem. Jag har alltid lika bra grepp om denna mus hur svettig jag än blir. Då jämför jag med A4Tech X7 som man knappt kunde hålla i efter en stund användning.
en än gång: BRA Roccat!

Jag funderade lite på hur den var jämfört till Logitech MX500.
Slängde upp dessa bredvid varandra och definitivt så var Roccat finslipad på alla punkter.

Prisvärd undrar många? JA!!!

Den är absolut den snyggaste, Roligaste, skönaste och BÄSTA mus jag har använt under årens lopp.

SUPERNÖJD!

+ Ergonomi
+ Belysning
+ Programvaran
+ Vikter
+ Grym precision
+ TCU
+ Makro
+ Bra material av kvalité
+ Inbyggt minne
+ inbyggd processor "som jag förstod det hela"

- Pris
- Installation

Fjortis eller Big Fan of Roccat?

Permalänk

Klantigt att inte testa TCU funktionen, antagligen den största anledningen att man överväger Roccat Kone.

Visa signatur

| eVGA 790i Ultra | E8400@4ghz | Peltier/Vatten-hybrid CPU kylning (ST=20°) | 9800GX2(X2) | 2GB Cellshock DDR3@2ghz | Modded-P190 | 150gb Raptor (2 sectors) | Vista Ultimate x64+XP Pro x86 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Trevligt med lite tester av möss. Håller dock inte med om att Roccat Kone ska ha dålig komfort.

Det beror på hur inbiten och kräsen man är sedan vad smaken talar om. Jag håller dock med recensenten.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Fjortis eller Big Fan of Roccat?

Vad är det för dum kommentar? Är väl mycket bra att folk skriver sina egna intryck vare sig de håller med eller har andra åsikter än testaren från swec!

edit: Har en Deathadder själv, så jag är inte partisk

edit2: Om det nu är så att TCU inte testades så är det ju riktigt pinsamt. Låter väldigt konstigt dock.

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Det här är min erfarenhet av Kone:

Försök att göra raka streck långsamt i Photoshop. Markören lever helt sitt eget live och rycker till lite åt sidorna ibland. Självklart är TCU på och kalibrerat, och samma sak uppdagar sig med TCU på. Testat på två olika musmattor också.

Någon som har kone kan ju göra samma testa och lägga upp bild, mitt ex kan ju vara trasigt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoverBoy
DELAR INTE SWECLOCKERS ÅSIKT!!!

Till att börja med så har jag testat en mängd olika datormöss hittills och har därför en del erfarenheter.

Det verkar inte som att sweclockers ha tänkt på den viktiga delen TCU: Tracking control Unit vilket är en viktig del utav musen.

Jag har "aldrig" lyckats få denna mus att tappa precisionen.. Jag lira alla möjliga spel och den är skön att använda!
Snackas även om att lillfingret kommer i kläm.. Håller inte alls me!

Dom talat bra om mionix. De gör inte jag för det tumgrepp som sitter på mionix trillade av efter en tids spelande. DÅLIGT!

Här är min recension:

Första reaktioner var nog vilken snygg Låda musen låg i.
Absolut den snyggaste jag har sett! Men de betyder väl inte så mycket i det långa loppet antar jag.

Jag blev lite tveksam till en början p.g.a. att det var lite krångel med att installera drivrutinerna till musen.

Men senare när det väl var löst så blev det ett större leende på läpparna

En go vän har Razer Deathadder och lira CS 1.6. Han e riktigt duktig och Ligger nästan alltid på topp. Kvittar vilken server man spelar på!

Han vann nästan alltid över mig a CS och nu har jag införskaffat mig en Roccat Kone som jag verkligen längtat efter!
Har kört några rundor och "O.M.G" Vilken precision!!!!
Jag blev helt tagen över hur bra den faktiskt är! Jag börja faktiskt klå han istället nu! Tycker faktiskt att jag spelar bättre nu. Men kanske bara självkänslan som har ökat. Inte vet jag men det går mycket bättre nu än innan!

Många tjatar om vilket som är bäst Optiskt eller Laser. Antagligen så är det faktiskt Optiskt som är bättre. Alli fall till FPS spel

MEN!
Roccat har kört med en ny grej som kallas för TCU - TRACKING CONTROL UNIT
Som används för att Kalibrera Datormusen efter underlag.

Denna sensor befinner sig nästan längst fram i under datormusen
Jag måste verkligen påstå att det gör stor skillnad med denna funktion

Programvaran är nog den snyggaste och roligaste på marknaden just nu!

Man har ju testat Razers lilla programvara men den kan inte ens en gång jämföra sig med detta program från Roccat.

I Roccat Kone har man möjlighet att använda massa olika färger i belysningen. Riktigt snygga. Min underbara tjej blev helt förtjust i den Rosa färgen. HEHE

Själv som många andra så har jag en svettig gaming hand. Spelar många timmar fram datorn och då blir det gärna lite halt på musen! Men likaså här så har Roccat löst ett problem. Jag har alltid lika bra grepp om denna mus hur svettig jag än blir. Då jämför jag med A4Tech X7 som man knappt kunde hålla i efter en stund användning.
en än gång: BRA Roccat!

Jag funderade lite på hur den var jämfört till Logitech MX500.
Slängde upp dessa bredvid varandra och definitivt så var Roccat finslipad på alla punkter. ovanpå så finns det ett 4-vägs hjul och en lämplig knapp för EX. Ventrilo. Det finns även 2 stycken DPI knappar som är lagom lättat att komma åt. Kan vara lite knepigt till en början.

till vänster finns 2 extra musknappar precis ovanför tummen. "MOUSE 3 & 4" lite ovanligt högt upp men de finns ingen risk att du råkar klicka på dessa av misstag. Dom sitter ändå lagom högt upp för att komma åt dom.

Till höger är det ordnat så att både ringfingret och lillfingret får plats.
Jag får faktiskt ändå en liten skavande känsla med dessa fingrar fast inget jag märker av speciellt. Lite petig bara.

Det medföljer även 4 vikter med någon elektrisk funktion så programvaran kan läsa av vilken vikt man har i. SJ kör jag med 10g

Prisvärd undrar många? JA!!!

Med den precisionen så behövs inget annat
Den är absolut den snyggaste, Roligaste, skönaste och BÄSTA mus jag har använt under årens lopp.

SUPERNÖJD!

+ Ergonomi
+ Belysning
+ Programvaran
+ Vikter
+ Grym precision
+ TCU
+ Makro
+ Bra material av kvalité
+ Inbyggt minne
+ inbyggd processor "som jag förstod det hela"

- Pris
- Installation

Erfarenheter:
Razer Lachesis/ Copperhead/ Deathadder,
SteelSeries Ikari,
Mionix Sapih 3200/1800,
Logitech MX500/518 m.m.
Microsoft intellimouse m.m.
A4Tech X7
Roccat Kone

Kan säga att den fick i betyg: FZ.se 5/5,
Konsumentguiden.se Expert betyg: 100%,

Personligt Betyg 10/10

MVH RICKARD KARLSSON

hahaha

fan va illa Rickar, måsta varit ett hårt slag

kolla när sweclock går loss på dit tangentbord tror du kommer älska den recentionen

http://www.sweclockers.com/artikel/6058-saitek_cyborg_keyboar...

Permalänk
Medlem

Kul med flera möss med tanke på att jag ska köpa en ny snart...

Skulle vara ännu bättre om ni kunde göra (i framtiden) ett stort "spel-möss-test" då ni jämför mössen i samma test som ni gör nu osv osv

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SzMooD
Va det inte det som va grejen med TCU? Att precisionen skulle bli bättre och avläsningshöjden lägre. Men eftersom det verkar vara delade åsikter om Kone så vore det trevligt och höra fler åsikter! Är lite smått intresserad av att få reda på avläsningshöjden på olika musmattor med denna mus? Förövrigt så letar jag efter en mus med extremt låg avläsningshöjd, så om ni kan rekommendera ngn råtta med det så blir jag glad

Min ikari laser kan man knappt lyfta från min icemat pro innan den tappar läsningen,det handlar nog max om 1-3mm men sen kanske det hänger på vilken musmatta/underlag man har.Fantastiskt behändigt för snabba drag i snabba fps spel:)
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Paint FTW

PS förskönar gärna det hela plus att jag inte har PS på denna datorn, ska test med PS senare.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Jag kan för mitt liv inte förstå hur en mus som är hög blir mindre precis.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Inget hårt slag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
hahaha

fan va illa Rickar, måsta varit ett hårt slag

kolla när sweclock går loss på dit tangentbord tror du kommer älska den recentionen

http://www.sweclockers.com/artikel/6058-saitek_cyborg_keyboar...

Jag va sj missnöjd med tangentbordet till en viss del. Men samtidigt så finns det inte så många balla tangentbord.

Så det va väl inget hårt slag antar jag.

Men detta tycker jag va dåligt eftersom alla andra som har gjort nogranna tester har bara gett bra kritik. Så jag anser att sweclockers gjort fel här.
Man kan inte alltid göra rätt....

FLER TESTER: 100% Betyg

http://www.konsumentguiden.se/dator/mus/tangentbord/moss/Rocc...

MVH

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |