GTA IV Ska grafiken se ut såhär på fullt?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
GTA 3, Vice City och San Andreas är samtliga portade från PS2. Inget nytt med att Rockstars portar sina spel till PC uppenbarligen.

Till trådskaparen: Ställ in rätt aspect ratio!

Då var dom bättre portade

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Skuggorna ser BRA ut ifall du ändrar "Shadow Density" till MAX.

Och eftersom jag inte har haft några problem så kan jag ju knappast klaga på att Rockstar har släppt en halvfärdig produkt. ^^

Nej skuggorna bör inte se bättre ut med shadow density för det enda det gör är att ge fler objekter dynamisk skugga (men varje objekt får fortfarande samma dåliga skugga). Därimot om man slår på filtret med tangenten P under spelets gång så man får "consolegrafik" då blir skuggan bättre.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Nej skuggorna bör inte se bättre ut med shadow density för det enda det gör är att ge fler objekter dynamisk skugga (men varje objekt får fortfarande samma dåliga skugga). Därimot om man slår på filtret med tangenten P under spelets gång så man får "consolegrafik" då blir skuggan bättre.

Jaså? Här blir iallafall skuggorna bättre ifall jag ställer det på max.

Permalänk
Medlem

Ok? :S

Kan du visa en bild med max skugga en solig dag under något träd eller liknande utan filtret påslaget. Det kanske bara är fel hos mig då?

Permalänk
Medlem

Skuggorna är lika dåliga oavsett om density är 3 eller 16, det är bara antalet skuggor som ändras. För bra skuggor, se FC2.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Ok? :S

Kan du visa en bild med max skugga en solig dag under något träd eller liknande utan filtret påslaget. Det kanske bara är fel hos mig då?

Javisst kan jag det. Men blir nog inte förrän morgondagen... hm senare idag alltså. xD

Skuggorna kunde givetvis ha varit bättre det kan jag medge... men jag kan ju inte påstå att de är så hemska som många påstår. Men det är väl såklart en fråga om eget tycke och smak också.

Permalänk
Medlem

Dom har sattit för mycket tid på pirat delen än prestandan verkar det som. Och det drabbar inte bara pirater utan alla som köpt spelet också

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem

Mina skuggor ser bra ut. Kör allt på low med datorn i sign.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Dom har sattit för mycket tid på pirat delen än prestandan verkar det som. Och det drabbar inte bara pirater utan alla som köpt spelet också

Vad jag hört så börjar piraterna få bättre prestanda nu, och kanske bättre än köpta... känns ju roligt att höra när man köpt spelet.

Men jag väntar på att RunkStar fixar en patch snart, även om det är segt för mig med spelet så tycker jag att det var värt varenda krona (men lite besviken i början)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Skuggorna ser ut som svarta manna gryns korn för mig med..

Permalänk

Intel har betalat för att rockstar ska göra gta4 cpu krävande så att alla köper cpu, sen efter jul när alla köpt släpper dom nya patchen, Min hypotes

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mountain.Dew
Intel har betalat för att rockstar ska göra gta4 cpu krävande så att alla köper cpu, sen efter jul när alla köpt släpper dom nya patchen, Min hypotes

Nej, det handlar om lågt intresse från de som portat om att få upp prestandan. Något annat finns det vad jag vet inte belägg för så din hypotes förblir så länge ogiltig.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mountain.Dew
Intel har betalat för att rockstar ska göra gta4 cpu krävande så att alla köper cpu, sen efter jul när alla köpt släpper dom nya patchen, Min hypotes

Patchen har de redan släppts till microsoft som ska verifiera den, så det kommer definitivt före jul (om inte Microsoft skulle underkänna det vill säga).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Är rätt felfritt för mig ibland ploppar en dåligt renderad texture fram ibland. Men skuggorna just under den där bron såg nästan likadana ut som på ps3 versionen kanske inte är nåt fel.

Statistics
Average FPS: 41.30
Duration: 37.68 sec
CPU Usage: 37%
System memory usage: 48%
Video memory usage: 100%

Graphics Settings
Video Mode: 1680 x 1050 (59 Hz)
Texture Quality: High
Render Quality: Highest
View Distance: 100
Detail Distance: 100

Permalänk

är det fel på spelet elr datorn om gta 4 går från ca 2fps till 23 när jag tar ut 2 av mina 4x1g?, alla andra spel funkar bra

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mountain.Dew
Intel har betalat för att rockstar ska göra gta4 cpu krävande så att alla köper cpu, sen efter jul när alla köpt släpper dom nya patchen, Min hypotes

Patchen kommer väl inte att göra någon förändring vad gäller prestandakravet? O.o

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
är det fel på spelet elr datorn om gta 4 går från ca 2fps till 23 när jag tar ut 2 av mina 4x1g?, alla andra spel funkar bra

Troligen kombination av din dator och spelet.
Vad har du för hårdvara och operativsystem (32-bit eller 64-bit också)?
Jag kör vista 64-bit med 8 GiB RAM och det fungerar bra.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

jämförde spelet på dator me xobx, skuggorna var av exakt samma kvalite förutom att de är MER skuggor på dator tex om du sätter på helljus me bilen så blir de skuggor från allt som e framför så är de itne på xbox, datorvarisionen är något vassar, gå o köp spelet , tanka patchen om den kommit? om ni har tankat spelet så kan ni räkna me problem me fpsen o skit, välkänt problem för dom som tankat att de e låg fps på monster system

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Lite lustigt då att GPU:n i X360 är ungefär likvärdig med ett 7900GTX. Läs lite på internet så får du se hur det presterar på konsol -.-

vad försöker du bevisa unge man? Att spelet har låg fps på 360an?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
[B] Skuggorna ser BRA ut ifall du ändrar "Shadow Density" till MAX.

Jag har ändrat till max men det ser likadant ut? :s

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
vad försöker du bevisa unge man? Att spelet har låg fps på 360an?

Spelet har låg FPS på X360 och det kan jag säga då jag har det själv. Dock skadar det inte spelet nämnvärt. Tippar på en 20 FPS som lägst. Fullt acceptabelt.

Om grafikkretsen ska jämföras med något vore väl ATI's egna kretsar vore bättre att jämföra med då så vitt jag vet ATI ligger bakom kretsen till X360. Vad jag vet är att PS3 och X360's grafikkretsar presterar rätt lika men att PS3 ofta får överhanden prestandamässigt tack vare fler kärnor cpu-kärnor.

Velar själv över om jag ska lägga till GTA4 i en order på Dustinhome just nu, blev två set nya minnen men 379kr för detta spel är så värt, och det trots att jag köpte spelet till min X360 tidigare i år. Tror fan jag slår till. =D

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Kharz
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReZZiE
Skuggorna ser BRA ut ifall du ändrar "Shadow Density" till MAX.

Jag har ändrat till max men det ser likadant ut? :s

Det är självklart att de ser likadana ut för det Shadow Density gör är att de blir fler skuggor men det påverkar inte kvalitén på dessa skuggor.

Visa signatur

Dator 1 | Intel Core i7-4770K @ 4,6Ghz | Corsair H100i | Asus Z87-A | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x8GB 1600Mhz CL9 | KFA2 GTX 980TI HOF | Corsair TX650W | Intel 335 240GB | LG 24" + Philips 27" + Philips 27" | Fractal Design R3 |
Dator 2 | Intel Xeon W3520 | TRUE Spirit 120M | Asus Rampage II Extreme | Patriot Viper II Sector7 3x2GB 1600Mhz CL8 | PNY 8800 Ultra | Intel 330 120GB |

Permalänk
Medlem

Åh okej... hoppas den nya patchen löser detta.

Permalänk
Medlem

Jag har oxå problem. Men det är inte skuggorna som är "fula" utan när det är lite mörkt ute så blir det som att skuggorna hoppar och blir som sprickor. Svårt att förklara. Men det ser förjävligt ut. Det blir endast så där ljuset lyser i spelet. Tex från en bil eller gatulampa.

Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool PC-K62 | Hårddiskar: OCZ SSD Agility 3 120GB, Samsung SpinPoint F3 1TB 7200RPM 32MB | Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 800W modulär | Processor: Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Processor kylning: Noctua NH-U9B SE2 |

Permalänk
Medlem

Jag får cirka 20 - 30 fps med:
ati 4850 512mb
intel e8400 3.0 ghz
4 gig ram
windows vista ultimate 64 bits
Både catalys 11 och 12 (beta)

Video Mode: 1680 x 1050 (60 Hz)
Texture Quality: Medium
Render Quality: High
View Distance: 25
Detail Distance: 37
Har testat med mycket lägre upplösningar och samma fps.

Jag har köpt spelet på skiva från elgiganten, och ja mina skuggor träd etc ser helt fucked up.

Någon som vet vad felet kan vara?
Gamal ver av DX 10 kanske? var kan jag uppdatera kom med fler förslag för jag tror inte en patch rockstar pillat ihop på 1 vecka kommer lösa min problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Troligen kombination av din dator och spelet.
Vad har du för hårdvara och operativsystem (32-bit eller 64-bit också)?
Jag kör vista 64-bit med 8 GiB RAM och det fungerar bra.

xp 32, sp3

amd x2@ 3.3ghz
4x1g@ 780mhz
hd 4850@ 770/2100

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
xp 32, sp3

amd x2@ 3.3ghz
4x1g@ 780mhz
hd 4850@ 770/2100

Gör det någon skillnad om du tar bort en eller två av dinna minnen? 4x1GB har du ju ingen större nytta av med ett 32-bitars OS..

Permalänk

den blir slöare i windows då, inte mkt men typ winrar o sånt tar nån s längre

har inte provat gta så änu

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Lite lustigt då att GPU:n i X360 är ungefär likvärdig med ett 7900GTX. Läs lite på internet så får du se hur det presterar på konsol -.-

Fast det är ganska ointressant då 7900GTX inte har en suck i GTA IV. Det är ju olika optimeringar vad gäller konsol mot PC. Titta bara på ram minne på en konsol, 512Mb. Skulle det innebära att det räcker med 512Mb i en PC? Svar nej och bus enkelt att förstå.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Dom har sattit för mycket tid på pirat delen än prestandan verkar det som. Och det drabbar inte bara pirater utan alla som köpt spelet också

Det roliga är att hur mycket pengar dom än lägger så är det någon release grupp som knäcker det efter allt från 1 dag till 1 månad, undrar om dom lyckats knäcka GTA 4 ännu, inte för att jag bryr mig, menar mest att dom kunde lagt alla dom pengarna på att bättre optimera, jag förmodar att pirat kopior iaf inte kommer att kunna spela online.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //