Bästa hörlurarna för 500 - 600: -

Permalänk
Medlem

Bästa hörlurarna för 500 - 600: -

Jag behöver hjälp med att hitta de bästa trådbundna hörlurarna för 500-600: -. Jag ska ha dem till min nya iPod nano, och jag ska ut och resa i 4,5 månader nu, så vill ha ett par bekväma lurar när jag flyger.

De får gärna vara hyfsad bas i dem.

Är det enbart Port Pro som gäller?
Skulle helst vilja hitta ett par som läcker mindre. Men porta Pro är kanske i särklass bäst, i denna prisklass?

Står sig inte AKG ganska bra?

Permalänk
Inaktiv

Tycker personligen att porta pro inte är speciellt bra.

Har ett par AKG-K24P som jag är nöjd med. Lyssnar huvudsakligen på metal och då gör sig AKG's bas bra. De är däremot inte sköna i flera timmar.

Men skulle personligen satsat på något från AKG

Permalänk
Medlem

Creatice EP-630 använder jag, och de är de bästa jag haft av 5 st av in-ear modell. Underbar bas, men även hyfsad diskant.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Tycker personligen att porta pro inte är speciellt bra.

Har ett par AKG-K24P som jag är nöjd med. Lyssnar huvudsakligen på metal och då gör sig AKG's bas bra. De är däremot inte sköna i flera timmar.

Men skulle personligen satsat på något från AKG

Men är det AKG K24P som ni skulle rekommendera i denna prisklassen, eller?
Hur står sig AKG K 412 P & AKG K 26 P mot K24P?
Jag är dock inte ute efter några in-ear proppar? Bara så ni vet:)

Permalänk
Medlem

skillanden är väl mest att k26 är slutna och dom andra två är öppna, så om du vill ha mer bas å mindre läckage så är ju dom slutna att rekommendera. annars så finns de ju alltid 518 dj (SLUTNA) som jag skulle villja säga är snäppet bättre än tidigare nämnda lurar, väldigt trevlig bas i den, å de verkar ju vara vad du är ute efter. sen finns ju oxå k 530 som är mer åt studio-lurar hållet, väldigt stora och mer neutralt ljud, alltså inte lika mkt betoning på basen

hoppas de hjälpte lite ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EFG
skillanden är väl mest att k26 är slutna och dom andra två är öppna, så om du vill ha mer bas å mindre läckage så är ju dom slutna att rekommendera. annars så finns de ju alltid 518 dj (SLUTNA) som jag skulle villja säga är snäppet bättre än tidigare nämnda lurar, väldigt trevlig bas i den, å de verkar ju vara vad du är ute efter. sen finns ju oxå k 530 som är mer åt studio-lurar hållet, väldigt stora och mer neutralt ljud, alltså inte lika mkt betoning på basen

hoppas de hjälpte lite ^^

Om man säger så här jag ska ha dem när jag flyger på min jordenrunt resa. Därför vill jag ha ett par bekväma, med bra ljud, och som helst inte tar för mycket plats, eller stör stolsgrannen. Så du tycker alltså att 518 är bäst? 518 verkar ju tyvärr inte vara så bekväma?!

Permalänk
Medlem

skulle vilja säga att 518 är mkt mer bekväma än dom mindre moddelerna, både på öronen och på huvvet, för bygeln på 412 å div. moddeler är ett helvete om den inte sitter löst.

om du ska ha dom mest bekväma så äre 530 som gäller, dock stora som as XD. dom isolerar dock inte ljud lika bra som 518 för dom är halvslutna, men dom är bättre än dom mindre moddelerna

btw va har du för mp3? den kanske kommer ha problem emd att driva 530:orna, dock borde dom flesta klara av 518:orna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EFG
skulle vilja säga att 518 är mkt mer bekväma än dom mindre moddelerna, både på öronen och på huvvet, för bygeln på 412 å div. moddeler är ett helvete om den inte sitter löst.

om du ska ha dom mest bekväma så äre 530 som gäller, dock stora som as XD. dom isolerar dock inte ljud lika bra som 518 för dom är halvslutna, men dom är bättre än dom mindre moddelerna

btw va har du för mp3? den kanske kommer ha problem emd att driva 530:orna, dock borde dom flesta klara av 518:orna

Tror tyvärr 530 blir lite väl stora att ta med på resan:( jag har en iPod nano, senaste utgåvan.

Permalänk
Medlem

oki de borde ju itne bli några problem då med drift iaf. bara för att krångla till de lite mer för dej så har ju akg släppt en serie nya mindre lurar, där skulle nog 430 funka bra för dej, har dock inte provlyssnat på dom men de kan ju ine bli fel med akg så

Permalänk

har själv kollat på lite lurar innan jag märkte att jag inte hade råd/att jag ville ha hörsnäckor istället. Fick rekommendationer om akg 518 dj och jag tror att det är de bästa för 500-600kr är ju väldigt snygga också!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EFG
oki de borde ju itne bli några problem då med drift iaf. bara för att krångla till de lite mer för dej så har ju akg släppt en serie nya mindre lurar, där skulle nog 430 funka bra för dej, har dock inte provlyssnat på dom men de kan ju ine bli fel med akg så

,,

tycker att 430 är lite för dyr. men om jag vill köra på ett säkert kort. i 4-500: - klassen, vad ska jag då satsa på? akg k26?

Permalänk
Medlem

skulle vilja säga k414 lr k518^^ 414 är ju ngt mindre å lättare att ta med sej, medans 518 har lite mer bas, å generelt sett lite bättre ljud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EFG
skulle vilja säga k414 lr k518^^ 414 är ju ngt mindre å lättare att ta med sej, medans 518 har lite mer bas, å generelt sett lite bättre ljud

Är lite orolig för att AKG fått dåliga betyg när det gäller ergonomin. Eftersom jag i första hand ska ha dem på min jordenrunt resa där jag kommer göra långa flygresor (10-11 timmar) känner jag att ergonomin är viktig.

Kanske borde jag satsa på Sennheiser HD212 Pro istället, vad tror ni?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=17635

Permalänk
Medlem

EP-630

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
EP-630

EP-630 är ju ett par in-ear!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Är lite orolig för att AKG fått dåliga betyg när det gäller ergonomin. Eftersom jag i första hand ska ha dem på min jordenrunt resa där jag kommer göra långa flygresor (10-11 timmar) känner jag att ergonomin är viktig.

Kanske borde jag satsa på Sennheiser HD212 Pro istället, vad tror ni?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=17635

Hej!

Jag har ett par Sennheiser HD 212Pro som har hängt med i måånga år! Man kan sitta en hel dag framför datorn med dom utan att det blir obekvämt. Sen är allas huvuden olika men för mig är dom perfekt!

Ljudet tycker jag är trvisamt, dom har ju som du frågar efter betoning på basen. Men det är inget överdrivet, har du lyssnat på Sennheiser förut och gillar ljudbilden så kan jag bara säga...

Rekomenderas:D

Permalänk

Våra nya c-JAYS kanske? 8/10 i PC för Alla och "Bra val".

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.185272/kvalitetsljud-i-latta...

Permalänk

De allra bästa lurar jag provat i den klassen, är Sennheiser PX200. De är slutna men små så de funkar inte riktigt som hörselkåpor. Men ljudet i dem är superbt - jämnt och neutralt över alla frekvenser. Allt annat (exv. horribla PortaPro) låter hajpat och basigt i jämförelse. PX200 låter bara...rätt. Svinbra lurar. Hade ett par i två år tills sladden gick av (mitt fel). Köper gärna ett nytt par. Ihopfällbara dessutom. Klart bästa "value" i det prissegmentet. Och då har jag haft många, många lurar.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av petsematary
De allra bästa lurar jag provat i den klassen, är Sennheiser PX200. De är slutna men små så de funkar inte riktigt som hörselkåpor. Men ljudet i dem är superbt - jämnt och neutralt över alla frekvenser. Allt annat (exv. horribla PortaPro) låter hajpat och basigt i jämförelse. PX200 låter bara...rätt. Svinbra lurar. Hade ett par i två år tills sladden gick av (mitt fel). Köper gärna ett nytt par. Ihopfällbara dessutom. Klart bästa "value" i det prissegmentet. Och då har jag haft många, många lurar.

Okej, tack!
Eftersom jag ska flyga mycket kanske det är dumt trotsallt att ha ett par lurar, kanske borde ha ett par in-ear för att inte ska bli obekvämt? Någon som har erfarenhet av långa flygresor med hörlurar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman
Okej, tack!
Eftersom jag ska flyga mycket kanske det är dumt trotsallt att ha ett par lurar, kanske borde ha ett par in-ear för att inte ska bli obekvämt? Någon som har erfarenhet av långa flygresor med hörlurar?

Då tycker jag du absolut ska satsa på in-ear. Dels för att de runt dig slipper irriteras av det du spelar och sen kan du vila huvudet utan att hörluren klämmer. Våra q-JAYS tex är så små så de i stort sett försvinner i öronen och du kommer blir förvånad vilken ljudkvalite ett par in-ear lurar idag kan ha. Sen skickar vi med flygplansadapter och stereosplitter med.

Permalänk
Medlem

Som Peter säger, In-ear är så mycket skönare, ska själv ut och långflyga snart och självklart pajjade mina d-jays precis innan :'(

Skickade in dem till jays och får se vad som händer,

Btw, q-jays är kanske lite för dyra? kolla annars Sennheiser CX400, för jag rekommenderar verkligen inte ett par d-jays efter att mitt 4.e par har gått sönder pga brist på kvalité, däremot är passformen och ljudet det bästa.

Permalänk

Jag tycker att PX200: orna i det fallet funkat fint. Jag har glasögon och är känslig för kläm på skalmarna men det har jag inte fått av dem. De isolerar en hel del p.g.a. sin slutna konstruktion men naturligtvis inte HELT som vissa heltäckande lurar gör, men såna kan jag själv inte ha just p.g.a. glasögonen. De har funkat för mig ombord på ett propellerplan mellan en mindre svensk stad och Sthlm, det är ett betyg så gott som något, hehe.

Vill du satsa på in-ear har jag ett mycket bra tips. Audio-technica CK7. Kanonbra in-ear med just det där jämna, hifimässiga ljudet som man vill ha, utan hängmatte-eq och annat otrevligt. Väldigt tåliga och välljudande in-ears. Finns på ebay bl.a. för runt 90 dollars.

Bild:
http://pan2.fotovista.com/dev/2/4/00068642/l_00068642.jpg

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
Som Peter säger, In-ear är så mycket skönare, ska själv ut och långflyga snart och självklart pajjade mina d-jays precis innan :'(

Skickade in dem till jays och får se vad som händer,

Btw, q-jays är kanske lite för dyra? kolla annars Sennheiser CX400, för jag rekommenderar verkligen inte ett par d-jays efter att mitt 4.e par har gått sönder pga brist på kvalité, däremot är passformen och ljudet det bästa.

Sennheiser CX400, verkar vara riktigt bra/smidiga. Någon som vet hur basen är i dem? Hur känns öronen efter 8 timmars lyssnade, tror ni? Fördelen med in-ear är väl att de stänger ute ljud bra?

Hur står sig t.ex. Creative EP-630 eller Sennheiser CX300 jämfört med CX400? Verkar nämligen vara väldigt prisvärda..

Permalänk
Medlem

inte testat cx400, men basen i cx300 var bra tycker jag.

Nu har jag ett par http://www.dustinhome.se/pd_5010168997.aspx (CRESYN C230E) till datorn.

Funkar utmärkt! basen lagom, komforten bättre än d-jays och passformen också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
inte testat cx400, men basen i cx300 var bra tycker jag.

Nu har jag ett par http://www.dustinhome.se/pd_5010168997.aspx (CRESYN C230E) till datorn.

Funkar utmärkt! basen lagom, komforten bättre än d-jays och passformen också.

Kul när vår design kan inspirera andra tillverkare

Permalänk

Jag har provat ett par in-ear av Creative (dock osäker på om jag provat de ni nämner) och de har låtit väldigt trist, tycker jag. Höjd bas och diskant, grumligt mellanregister. Känns lite epatraktor över ljudet på nåt vis.

Visa signatur

henrik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter @ JAYS
Kul när vår design kan inspirera andra tillverkare

Utan att vara allt för elak så får man ju hoppas att de som "inspirerats" av er lyckats bättre med kvalitén på lurarna, med tanke på hur många Jays som går sönder efter kort tid.

Är detta något ni kikar på & kommer att förbättra?

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OC&Burn
Utan att vara allt för elak så får man ju hoppas att de som "inspirerats" av er lyckats bättre med kvalitén på lurarna, med tanke på hur många Jays som går sönder efter kort tid.

Är detta något ni kikar på & kommer att förbättra?

Givetvis. Se kommentar här.

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...

Permalänk
Medlem

Jo måste ju säga att ni förbättrar kvaliteten på era lurar hela tiden, har gått igenom ett otroligt antal j-jays och kan bara säga att de håller längre och längre mellan varje garantiärende. Tur bara att ni är så snabba vid garanti utbyten

Har ett antal gånger fått nya lurar innan jag skickat in de gamla!

Återstår bara att se hur era s-jays håller
De kom idag, kan bara säga wow! vilket ljud!

S-Jays Recension när jag testat de ett tag till!
Kan bara säga att de låter betydligt högre än de flesta lurar jag hört

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Är det någon som testat och har någon erfarenhet av Sennheiser CX300, eller CX400?