Permalänk

Hejhej allihopa. Gled visst ifrån det här forumet för längesedan men nu har jag hittat tillbaka igen för en nystart nördande.

Jag har då en brukshäck. En Opel Rekord -83, inget spännande med den. Kallas vanligtvis Lae för att inte blanda ihop den med den andra rekorden.

Ja, som sagt, så har jag en rekord till, fast en -67a. Stått i en lada sen 85nånting. Har varit några timmars rostlagning på den... Har bytt grill och skaffat ett par 13" slotmags (205/60-13 är en riktigt manlig dimension, särskilt på ~6,5" bred fälg). Ska bara sänkas lite med så blir det nog kanon

Och nej, det räcker inte. Jag har två Oplar till. Två stycken Commodore Coupe -68. Det här är den ena, min första commo. Ska slita av vinyltaket och lacka om den så fort rekorden blir klar... Tanken är att det ska cruisas runt i vår med denna. Sitter en sleten Weber 36a i den, och ett dr alban-band som ingick i köpet. Det är absolut en av de vackraste opelmodeller som någonsin tillverkats.

Om man tittar noga på andra bilden, kan man faktiskt se rekorden inne i verkstaden...

Den andra som jag inte har några bilder på har varit omreggad med rover-V8a i. Inga bilder på den, men samma kaross som den gule här ovan. Fast utan front, skärmar, huv och är nerslipad med ytrost. Har oxå stått sen 80-talet... Planerna om den kan jag nog babbla på i timmar om.

Väl mött!

Visa signatur

AMD FX8320 @ 4,4GHz (Corsair H60), ASUS Sabertooth 990 rev. 2, XFX Radeon R9 290, 16GB Crucial Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

Sv. såld 300zx -90, en av totalt ca 150 300or sålda i Sverige

Oldsmobile 88 Holiday -55

mina sommar bilar

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AMD_MANNEN

Mad64: Riktigt nice! är det en T88 jag ser?
Jag tycker jag känner igen den...var rullar den?

MVH Andreas

Tackar, Japp det är en T88, Rullar bara 6 mil ovanför dig i Älmhult
www.garaget.org/suprajonas

Permalänk
Medlem

Några bilder på mitt senaste åk, för närvarande enda bilen.

Den är supermatt o skitig men ja gav inte mycket för den..

Vinterdäcken monterade..

En 92a med 2.8E Quattro

Konstigt nog så har den hydraulisk nivåreglering bak, trotts att den inte har dragkrok.

Finns även acc, servotronic (!), abs, farthållare, ställbar ratt, autocheck och färddator samt diffspärr.

Gick igenom bes med 2 bra att veta, är nöjd för 8k, tyvärr driftade frugan sönder backen på lådan men trotts den kostnaden så vore den ändå en av de billigare på blocket

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Fan typ ingen som fattar va de handlar om! Japanare hit och americanare dit. Bara härliga svartrykande dieslar som man höjer på ögonbrynen för !

Visa signatur

Denver HIFI-systems for the pro

Permalänk
Medlem

Min första bil
ärvd från min bror, har dock ett och ett halvt år kvar till kortet så denna ska ut till en kompis gård och ha sko med sen ska den skrotas...
http://pici.se/pictures/MWyAFXaxJ.jpg
http://pici.se/pictures/KIJuDIzAU.jpg
http://pici.se/pictures/qDilUaZlI.jpg
http://pici.se/pictures/YqccEHPSw.jpg

* Motivlackerad
* 77pigga HK
* riktigt scoop

Citat:

Inlägg redigerad av MaLo: Bilder får inte vara bredare än 1024 Pix

Permalänk

Charmigt! Stinker det verkligen så sjukt där inne så ni behöver 4 granar?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Charmigt! Stinker det verkligen så sjukt där inne så ni behöver 4 granar?

nej faktiskt inte
dom är mest för syns skull ^^

Permalänk
Medlem

jag var och handlade mig en bruksbil idag:

Men vad var det här då...två pipor på högersida...och det finns två på vänster också!?! jadå

det är en W8a

Visa signatur

Gammal Imac||Något nyare HP z420 workstation

Permalänk
Inaktiv

Min förra Nissan Sunny 150hk rapp drog en del vid rödljusen..

Kör Honda nu synd att dom är framhjulsdrivna bara..

Permalänk
Medlem

Nya leksaken, hämtar den nästa vecka

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
http://www.swedishlayout.com/nissan/002.png

Nya leksaken, hämtar den nästa vecka

Silvia S15?

Kan ju iofs vara en 240SX också

Fan, själv är man bara 15, vill ha bil

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Silvia S15?

Kan ju iofs vara en 240SX också

Fan, själv är man bara 15, vill ha bil

Nej hehe, de är en 200sx s14a.
Men min kusin däremot har en s15 jag har planerat på sno den när han minst anar de

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Nej hehe, de är en 200sx s14a.
Men min kusin däremot har en s15 jag har planerat på sno den när han minst anar de

http://www1.garaget.org/archive/27/26438/119564/119564-117599...

Fan va snygg bil!

Blir väl en 240SX S13 när man blir 18

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Fan va snygg bil!

Blir väl en 240SX S13 när man blir 18

Snarare en 200sx. 240sx är amerikanska modellen och saknar turbo. Svenska modellen är en 1.8 liters turbo matat fyra. Själv ägt en sån och är riktigt trevliga bilar. Saknar pärlan.
Jag rekommenderar dig och inte börja med en 200:a, inte av att det är lite drag i bilen men när du väl gör det dumma valet och säljer bilen kommer du sakna den för resten av ditt liv! Så har det gått för mig iaf. Kändes dumt och börja med en 200:a. Bättre och börja lågt och gå uppåt.

Dock så var ju Madsoul här var tvungen och gå steget över och glänsa. Den jäveln!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Snarare en 200sx. 240sx är amerikanska modellen och saknar turbo. Svenska modellen är en 1.8 liters turbo matat fyra. Själv ägt en sån och är riktigt trevliga bilar. Saknar pärlan.
Jag rekommenderar dig och inte börja med en 200:a, inte av att det är lite drag i bilen men när du väl gör det dumma valet och säljer bilen kommer du sakna den för resten av ditt liv! Så har det gått för mig iaf. Kändes dumt och börja med en 200:a. Bättre och börja lågt och gå uppåt.

Dock så var ju Madsoul här var tvungen och gå steget över och glänsa. Den jäveln!

Det är väl bara att köpa en sån igen?
Var rätt nära att handla en för nåt år sen. Var och kika på en bil provkörde och snacka lite med ägaren men bilen var tyvärr inte lika fin som den var i annonsen. Ovanligt va?
Det blev inget köp sen kom vintern och sommarbilsplanerna sköts upp. Blev köp av annan bil i somras istället.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Blev köp av annan bil i somras istället.

Nissan Skyline?

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pato
Dock så var ju Madsoul här var tvungen och gå steget över och glänsa. Den jäveln!

Jo, 850n var ju en höjdare att köra när man trycker ner gasen så rör sig tankmätaren istället för hastighetsmätaren

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Jo, 850n var ju en höjdare att köra när man trycker ner gasen så rör sig tankmätaren istället för hastighetsmätaren

ashhå. min tankmätare har sitt egna lilla liv. rär sig uppåt/nerdåt i takt med gaspådrag. diggar i takt med musik. rörsig när man svänger och visat totalt fel för det mesta

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Mercedes s500

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Mercedes s500

http://data.fuskbugg.se/skalman01/----------dddd.jpg

Har den legat på annons i auto motor & sport av en kille/företag som sålde flera merca s?

Köpte mig en ny bil själv igår.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk
Medlem

Köpte mig en A4 -07 i november. Va 21 när jag köpte den, har bara haft äldre bilar förut, runt -90 så det var riktigt skönt att få en behagligare bil att åka i. Har den som pendlarbil till jobbet, har gått 2800 mil nu. Fast snålade lite så de är ingen quattro, fick räcka med att dra kortet och bli av med strax över 200k
Sen har ja en 740 turbo också som ja bygger på, förhoppningsvis runt 400hk blir de efter vintern, de är den ja har o busar med

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem

Bah, Audi är ingen Audi utan quattro. :p:D

Catalyst: Japp en sån fick det bli.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

jäkla fin bil d där:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Köpte min första bil i somras, en Volvo 740 -90. Den var riktigt fin då, helt fri från repor och fri från rost bortsett från ena bakskärmen.

Såhär såg den ut då

Såhär ser hela högersidan av bilen ut nu efter att jag parkerade den i någons häck/buskage i fredags

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4zz
Mercedes s500

http://data.fuskbugg.se/skalman01/----------dddd.jpg

Hur länge har du ägt bilen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Ja den ska sänkas
Fler bilder:
http://www.garaget.org/?car=116526

Visa signatur

HP Pavilion dv7-3130eo laptop | Netgear Readynas Duo 1TB | Benq W1000+ 100" | Xbox One

Permalänk
Medlem

roligt med liv i den här tråden =P nog finns de väl fler bilar =P komigen nu!

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Vet att tråden heter "Bild på din bil", men jag tänkte att ni hade uppskattat bilder på min polares Opel Astra Bertone

Den är riktigt fin och så, men den är ju framhjulsdriven. Finns fler bilder här; http://www.garaget.org/?car=65206

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

En BMW 528 -97
Typ nyskick på bilen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |