Permalänk
Medlem

Snabbt scollande ger hackig bild

Hejsan! Skulle gärna vilja få det här felet avhjälpt

Det är nämligen så att om jag scrollar i webläsaren snabbt så hänger inte grafiken med, utan det laggar fast och den laddar grafiken därifrån jag scrollar och där jag scrollar till, och delar 50/50 Ungefär. Inte så lätt att förklara men har gjort en skiss för att bevisa ungefär hur det ser ut:

http://img504.imageshack.us/my.php?image=laglc0.jpg

Bilden skärs av i mitten eller på andra ställe , detta händer OFTARE på när jag har fler program igång, och hela tiden på Hemsidor som "WoW Armory" eller "WoW forum", dock ej på Sweclockers.se.

I forumet på Swebits.org händer det inte heller, så jag har svårt att veta exakt vad som orsakar det. Har WoW armory / forum någon speciell typ av kodning som inte sweclockers har i grund för webläsar-grafiken? Kanske något som inte mitt grafikkort klarar av?

Jag har testat olika drivers och det ger samma fel

Tackar för all hjälp jag kan få,

Benjamin

Permalänk
Hedersmedlem

Likadant i IE?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

precis kolla om det är samma fel i IE och om det är det ladda ner opera eller chrome och kolla om felet kvarstår där.. gör det inte det så är det firefox som cpar annars har jag inte en blakaste om vad det kan vara i alla fall

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Specs på burken? Vissa lite äldre burkar kan ha detta problem. Just att du säger att "detta händer OFTARE på när jag har fler program igång" säger en del om det. Jag hade själv liknande problem (inte lika allvarligt dock) på min förra burk, och visst, den var inte top of the line, men den var inte dålig heller

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Avstängd

Varför inte testa att felsöka själv? Verkar som om du inte gjort det. Men iaf, ominstallera din webbläsare och se om det gör susen. Annars felsök datorn. Kolla drivisar till graffekortet. Kanske minnet som sölar? Firefox kanske drar för mycket minne för datorn att hantera.

Permalänk
Medlem

Testade IE och felet kvarstod INTE. Så det har isåfall något med Firefox o göra antar jag. Ska testa Chrome som nån tipsade om.

Asus M3A-H/HDMI AMD 780G 4DDR2-DIMM 3PCI 3PCIe SATA Raid Audio Hybrid VGA GB-LAN Socket AM2+ ATX
ASM3A-HHDMI

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 6000+ 3.0GHz 2x1MB Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2
ADX6000CZBOX

Corsair XMS2 Xtreme TWIN2X2048-6400 2x1GB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz CL5-5-5-18
2GBTWXD2800

Asus Extreme GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out HDTV DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
ASN88GTS-320

Corsair HX Series PSU CMPSU-520HXEU 520W 120mm Fan ATX2.2 20/24-pin 4/8-pins 12V Modular
CAPSUHX-520W

Kan säga att jag genast blev mycket gladare, trodde det var fel på grafikkortet men det verkar det ju inte som. Fast det är lite synd för jag har vant mig vid firefox och ser ut som jag kommer få använda 2 olika webbläsare om det inte finns en fix? Eller tja, kan nog använda Chrome endast beroende på hur bra den är.

Permalänk
Medlem

Testa att installera om Firefox?

Permalänk
Medlem

Aye har ominstallerat windows också, upptäckte i IE att när jag förstorar fönstret genom att dra i kanterna så laggar det. Fast på ett annat sätt, den laddar det jag drar ut fast inte direkt, utan med delay så det ser hackigt ut.

Permalänk
Medlem

crt skärm, och inte ställt in Hz till minst 72Hz?

Permalänk
Medlem

Har plattskärm, så mkt vet jag xD. Och jag har 72Hz