stationär för wowspelande..

Permalänk
Medlem

stationär för wowspelande..

Vi har en stationär dator som sonen spelar wow på. det funkar hyffsat bra för det mesta, men nu säger han att datorn "laggar" och han blir irriterad och ledsen när spelet hakar upp sig....

Vi har en
HP Pavillion, Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.40GHz
3.40 GHz 1.00 GB RAM
Windows XP, 32-bit
NVIDIA GeForce 6800

Någon som kan se av den infon om vi kan göra något åt vår dator för att wow ska funka bra?
Vore jättetacksam för tips på hur och om vi kan fixa datorn för wow.
MVH
Sanna:)

Permalänk

Mer internminne skulle lösa problemet...

Permalänk
Medlem

Spelar själv lite wow på en P4 3.2, 3GB minne och ett 6800GT, säger också mer minne och se till att defragmentera hårddisken som wow ligger på då det ofta uppstår hack i spelet när den måste börja jaga runt delar av filen när det ligger utspritt, ett lite rappare grafikkort skulle också kunna hjälpa och se till att stänga av skuggorna som infördes i WOTLK.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Som Pontus_mRI säger; mer ram-minne skulle lösa problemet.

Jag spelade wow allt för ofta för ett tag sedan. Wow är ett spel som kräver mycket av processorn och av minnet. 1 GB ram-minne är på tok för lite för att spela wow med. I synnerhet om ni använder Windows Vista som operativssystem.

Jag sitter i skrivande stund på min relativt nya bärbara dator. Redan nu används 1.3 GB av ram-minnet, utan att någon riktigt krävande process är igång. Sammanlagt har jag 3 GB.

Även om ni kör Windows XP, så finns det inte en chans att 1GB ram minne räcker. Jag rekommenderar att ni köper till en minnessticka på 2GB. Då får ni 3 GB minne att röra er med. Det räcker gott och väl.

När spel hänger sig är det ofta tecken på minnesproblem.
Minnen är så billiga numera. 2 GB-stickor går för runt 200-400 kr. Sjukt billigt. Bara att köpa, installera och njuta.

Sen gäller det att köpa "rätt typ" av minne i form av klockfrekvens etc. Detta får du ta i forumdelen för minnen. Det kan tyvärr inte jag i skrivande stund.

Permalänk
Medlem

Jupp 2 gb ram minne räcker. det är ddr minne som du ska ha pc3200 kommer att fungera för dig.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

När jag kör wow allokerar det runt 650mb på vista. Använder runt 2,5-3gb vid normal använding för mig. Då är wow igång, utorrent, live mail, firefox, msn, winamp och lite annat smått och gott.

Minne är bra saker

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K