Permalänk
Medlem

Spel som liknar BF2

Hej.

Jag letar efter spel som liknar bf2 i spelsättet dvs med olika fordon och klasser som är spelbara. Så komigen nu och ge mig namn på spel som liknar bf2 när man kör dom online

ha de bra

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Finns ju Arma, Frontlines Fuels of War, Star Wars Battlefront 1&2, Finns även ett modd till BF2 som heter Project Reality som kan vara ganska stimulerande.

Finns ju andra BF i serien också
BF 1942
BF Vietnam
BF 2142

Om du har ett ps3 så finns ju BF Bad Company som är ganska kul.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret, Ska ta en titt vad man kan hitta i butikshyllorna, Tror du att någon av spelen du nämnde kan finnas i dom där "rea" korgarna som finns i de flesta butiker?

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

BF 1942 och vietnam borde du hitta för runt en 100ing styck

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8500| Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096mb | HD 4870@CrossFireX | Gigabyte GA-X48-DS4 | Corsair TX750W | WD 640gb |

Permalänk
Medlem

Kanon, tack.

ha de gött

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Avstängd

köpte bf collection (1an inkl alla expar) för 99kr på onoff härom veckan.

Mvh

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Frontlines finns på webbhallen för 49:- enligt mig så är det värt det då singel player delen till och med är helt okej. Vet dock inte hur många som lirar det på nätet.

Star Wars battlefront 2 är ju en höjdare enligt mig om man gillar Star Wars dvs, får man säkert för runt 100ingen nu också då det börjar bli till åren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av byvall
BF 1942 och vietnam borde du hitta för runt en 100ing styck

Njaa, 1942 = 30kr från gameshop
Vietnam = 85kr från multitronic

BF2 får man ju för under 100kr (99kr)

Finns säkert i "rea korgarna".

Permalänk
Avstängd

Synd att det inte finns särskilt många spel med det här spelsättet, fps-krig.
När jag spelar fps då vill jag oftast spela krig, allt annat stealth/coolguy with tight suit/skräck/klara av pussel osv. är inte dom fpsen jag är ute efter riktigt.

Ett gammalt massivt spel är joint operations: escalation (ska spelas med expansionen). 150 players på en server med dynamisk dag natt cykel, man kan lira på förmiddagen, komma in på eftermiddagen så har det blivit natt och laget kanske tagit över en ny ö eller ngt. Stoora maps också, enda som är synd är att grafiken är föråldrad och inte många spelare kvar.
massa fordon som man kan springa fritt i dessutom, riktigt fett när man är i en fulllastad transportheli

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Call of Duty 4 liknar lite?
Men det har inga fordon. 5an kan jag inte rekommendera då jag inte fått CoD:W@W funka...

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

installera om BF2 och ta sedan hem detta:

http://www.forgottenhope2.com

finns inget spel att köpa som är bättre än det, och helt gratis är det!

ha så kul!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Unreal tournament 3, mer actionfyllt fast du har fortfarande kvar fordon blandat med fotgång.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Enemy Territory: Quake Wars tyckte jag liknade BF en hel del, till spelsättet alltså

Sen att det är en annan tid och annan planet osv är ju en annan sak, men upplevelsen är väl liknande.