Klassisk startmeny i Windows 7 finns ej?

Permalänk

Klassisk startmeny i Windows 7 finns ej?

Hey!

Någon som vet hur sjutton man aktiverar klassisk startmeny i Windows 7?

Hoppas inte MS har skippat den möjligheten i 7:an bara!

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Syftar du på själva startmenyn eller hela aktivitetsfältet? Hur som helst så kommer du åt inställningarna för båda på samma sätt som i vista. Vet dock inte om det går att välja klassiskt då jag aldrig letade efter den möjligheten den lilla stund jag testade 6801.
Jag förstår inte tjusningen i ett grått och tråkigt aktivitetsfält. Har folk inbillat sig att datorn blir 1000 gånger snabbare om man drar ner på det visuella?
Om du använder windows 7s superbar så kommer du inse att det är mer effektivt än klassiska.

Visa signatur

Zepto Znote 6224W :: 2.0 GHz Intel Mobile Core 2 Duo T7250 :: Nvidia 8600M GT 512 MB :: 4 GB DDR2 :: 120 GB HDD 7200 rpm SATA

Permalänk

Alternativet klassisk meny finns inte att välja i 7:an som i Vista, det verkar helt enkelt vara borttaget.

Jag syftar enbart på sjävla startmenyn.

Vet inte varför MS verkar tagit bort den möjligheten??

Man får hoppas det ändras till final build.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk

Wow... ifall de har tagit bort den klassiska startmenyn så har de ju faktiskt gjort en stor förändring.

Den har hängt med ända sedan Windows 95... helt otroligt egentligen.

Permalänk

Japp, men jag gillar faktiskt den så det så

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Japp, men jag gillar faktiskt den så det så

Jaja... jag sa ju inte att det var bra att de tagit bort den... ifall det nu är så. Spelar ingen roll för min del.

Permalänk
Medlem

YES ÄNTLIGEN BORTA! haha.. börjar bli trött på alla som tror dom är HAXXAXORR så fort dom använder det temat.. det är bara fult.. och så tror folk att datorn BLIR JÄTTE SNABB om man kör de temat... omg..

Permalänk
Snusfri

Skönt att dom faktiskt tagit bort den, datorn kanske blir 0.1% snabbare om du har tur.
Och den är inte det minsta snygg, men det kommer väl att komma nått theme som apar efter den precis som det finns xp-themes till VISTa..

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

bah!

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Det kanske inte är snyggare med klassisk startmeny, men man kan iaf använda de gammla vanliga knapptrycknings-genvägarna för att gå igenom menyerna snabbt :/ Datorn blir inte snabbare med det, men jag är snabbare då jag kan de klassiska knapparna... Ska man liksom trycka "a" för att gå in på "alla program" istället för "p" som i "program" (det är bara ett exempel). De kanske har ändrat detta efter XP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
YES ÄNTLIGEN BORTA! haha.. börjar bli trött på alla som tror dom är HAXXAXORR så fort dom använder det temat.. det är bara fult.. och så tror folk att datorn BLIR JÄTTE SNABB om man kör de temat... omg..

Du vet inte vad du pratar om I windows finns en tjänst som sköter teman som man självklart stänger av för att få ett snabbare system och lägre minnesanvändning!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Om man har en långsam dator är det väl klart att sämre grafikinställningar ger bättre prestanda...

Men vem kör Windows 7? Jag trodde det skulle släppas typ nästa år?

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Jag har alltid kört med klassiska temat och inte för att jag tror att det går snabbare, utan för att jag tycker om den..

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

Inte Klassisk tema
Nu kommer jag ju gå vilse. Finns inget mer förvirrade än vistas tema. Hoppas dom lyckats bättre med Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
Inte Klassisk tema
Nu kommer jag ju gå vilse. Finns inget mer förvirrade än vistas tema. Hoppas dom lyckats bättre med Windows 7

Klassisk tema finns i prebeta Win7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Klassisk tema finns i prebeta Win7

NEJ!, Klassisk "STARTMENY" finns inte alls i Någon Pre version

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Vart får man tag på en beta verision? Är OSet stabilt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
NEJ!, Klassisk "STARTMENY" finns inte alls i Någon Pre version

Vad gapar du om?, klassiskt tema finns i win 7, vilket inlägget jag svarade på handlade om. Så tagga ner grabben

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Vad gapar du om?, klassiskt tema finns i win 7, vilket inlägget jag svarade på handlade om. Så tagga ner grabben

Klassisk startmeny är annat.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breddas
Klassisk startmeny är annat.

Och?, ingen som sagt nått annat