Permalänk
Medlem

bigwater 745´s vatten.

Hej på er alla sweclockers, Jag ska just köpa bigwater 745 och jag vet att det e folk som mistycker helt om den men det är en annan sak.
Jag är inte insatt på vattenkylning över huvud taged då detta är min första vattenkylning. Och jag läste om att det finns något kylarvatten som inte leder ström så om det kommer på datorkomponenter så skadar det inte dem.
Min fråga är om någon vet nått om det är sånt vatten som finns med till Bigwater 745, eller om det är något special vatten man måste köpa separat.

jag uppskattar all hjälp jag kan få // mofflan

Visa signatur

|i5 750@4,0 ghz water cooled| |4 gig xms3 1600 mhz| |3x asus 280 gtx 700/1400/1275< vattenkylda| |8800 gt g92 "physx" vattenkylt| |ASUS P7P55WS SuperComputer| |34797 vantage score|
|Ljud>| |°4x cerwin vega XLS-215°| |2x Samson PG3800 |Zachry XPS-600 för biamp.|
|Alto x23 delningsfilter| | 4x RCF LF18G400 18"| | Peavey pvi 3000|

Permalänk
Medlem

Även om det finns vätskor som inte leder ström så kommer de oundvikligen efter några varv i loopen att börja leda ström vilket gör dem totalt meningslösa. Förutom för tillverkaren som ändå tjänar pengar på dem oavsett om de funkar eller ej. Kolla på Petras test.

Skruva fast nipplar etc "lagom" hårt, kör med destilerat vatten och läcktesta i ett dygn innan du startar datorn. Det gör inget om det rinner vatten på datorn så länge strömen inte är på. Se bara till att torka den och rengöra den med typ isopropanol innan du startar den.

Permalänk
Medlem

Har hafft ett sådant kitt i min ena server dator innan och du kommer garanterat inte ha problem med att det läcker för allt är så pass bra tillverkat även om de inte presterar så bra så kan man ju i alal fall skryta med att man har vattenkylning

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Avstängd

nooo please inte det död åt thermaltake!.

Köp här ifrån:

http://www.sidewindercomputers.com/

eller liknande från UK. Samma pris mycket bättre prestanda ...
thermaltake kommer döda din dator med det skitet.

R.I.P

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem

Mitt funkar iaf mkt bra, och har inte läckt det minsta!
Men fläktarna är ett måste att byta ut om man vill ha det tyst.

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

jag kör med 745. köpte det som första vattensystem med planering att bygga ut senare. är mycket näjd med köpet förutom att pumpen har börjat med nått knäppt ljud. Det följer med vätska men den räckte inte till mitt system så jag lade till lite destilerat vatten. Fungerar klockrent hittils med bra temps. Förutom pumpen kanske, blir nog den första delen jag byter ut.