L4D dra ner på tankraft eller ta bort tanken helt

Permalänk
Avstängd

L4D dra ner på tankraft eller ta bort tanken helt

Hej.
jag spelar L4D med min bror, jag har slagit av survivor bots då jag tycker de sabbar gameplay. Vi kör på expert, tyvärr är tanken balanserad för 4x spelare och inte 2x och han blir nästan helt omöjlig för 2 pers att döda. Speciellt på final-banorna då flera tanks spawnar.

Jag letar efter ett cvar för att sänka kraften eller ta bort tanks helt.. helst sänka kraften....

Visa signatur
Permalänk

Jag trodde du menade att du tyckte att tanken var för bra i spelet överhuvudtaget och borde tas bort helt och hållet x)

Permalänk
Avstängd

z_tank_health verkar vara det jag letar efter.. Men den är 4000 alltid oberoende av svårighetsgrad.. 4000 vet jag att tanklen har vid normal och 8000 vid expert.. måste vara så att den tar 4000*2 för expert? provar att sänka till 2000 så får vi se om han blir som på normal.. Normal skill på en tank är svårt nog för två pers

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag och min polare klarar bloodharvest på expert utan problem?

Och inga botar.

Varför ta bort tanken?

De är ju han som är rolig ju.

Btw så är han gullig i ansiktet : http://i162.photobucket.com/albums/t280/left4dead411/screensh...

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Hur tar man bort bottarna ?

Ah nevermind jag hittade det

Permalänk
Medlem

lite offtopic: värför ha tank på normal när man spelar på expert? är inte hela syftet borta då? då kan du ju lika gott spela på normal?

Permalänk
Medlem

Kasta en molotov sen dör den efter 40 sekunder.

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gacmyver
lite offtopic: värför ha tank på normal när man spelar på expert? är inte hela syftet borta då? då kan du ju lika gott spela på normal?

Nja, allså allla andra zombies är svårare oxo.. VI tyckte det blev trist med en tank med 8000 i kraft på två spelare...

Nu kör vi på 5000 istället vilket är ett mellanting mellan normal och hard, man måste även tänka på 2 spelare är mycket mindre kulor per sekund än 4...

edit: Vi har klarat hospital och farm på expert med full kraft på tank så det är itne det att vi inte klarar det, men vi tröttna på att det var så obalanserat...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

z_tank_health

Men ni vet väl att det finns en online funktion?
Och det finns många seriösa spelare i ex sweclockers l4d gruppen, mitt tips iaf.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

L4D är skitkul att spela på internet med sina kompisar så man kan ha lite teamwork både som zombie och överlevare så ja online funktionen är ett måste på L4D enligt mig.