Permalänk
Medlem

Popcorn hour fildelning

Hej köpte mig en popcorn hour 110-A igår. Har börjat föra över lite filmer och låtar via hårdisken. Problemet är att när jag ska ansluta min PCH till datorn via nätverket hittar den min dator men den vägrar komma in på den, det står "No content found on server". Jag går in på WORKGROUP och sedan hittar jag min dator och får det felmedelandet.
Har laddat hem programet myihome och stänkt av brandväggar och norton.

tacksam om någon kunnde hjälpa mig.

/ns

Permalänk
Hedersmedlem

Har du delat ut något från din dator? Är ju grundförutsättningen för att PCH ska kunna hitta nåt att där faktiskt finns nåt att hämta.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Ja det har jag gjort, men det är ju inte det som är problemet, den vägrar komma in i min dator

Permalänk
Hedersmedlem

PCH talar ju tydligt om att den inte hittar något på din dator. Då har den ju iaf fått kontakt men inte hittat några filer i format som den stöder. Alltså var min första tanke att du glömt att dela ut nåt men om du är säker på att du har aktuella mappar utdelade och 'fil- och skrivardelning' aktiverat så vet jag tyvärr inte vad som kan vara fel.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Du kan skicka till popcornen men du får inte ut något därifrån eller?

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Nej inget av det. PHC hittar bara min dator men vägrar att connecta

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan det vara lösenords skyddad delning i Vista som kanske inte stöds av Popcorn?

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Du behöver en utdelad katalog som du pillar in i PCH under inställingar..

Om jag inte minns fel..

Visa signatur

- Gammal gubbe -

Permalänk
Medlem

PCH kan inte nå samba utdelningar från en vista dator, dom syns men kan inte nås. Jag föreslår att du använder utvecklarnas eget program, my ihome, fungerar skitsmidigt för mig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
PCH kan inte nå samba utdelningar från en vista dator, dom syns men kan inte nås. Jag föreslår att du använder utvecklarnas eget program, my ihome, fungerar skitsmidigt för mig.

Det stämmer inte helt då jag delar ut mappar (Vista x64) utan problem till min PCH. Hade dock ett tag exakt samma problem som trådskaparen talar om, och vet egentligen inte hur jag kom till rätta med det, körde en factory reset på min PCH och gjorde om alla utdelningar i windows, samt pillade fram och tillbaka med lösenord osv. Tillslut fungerade det bara, jäkligt märkligt.

Permalänk
Medlem

Ok, tycker inte det ska vara något problem, Jag hittar datorn i min PCH, och jag hittar PCH i min dator, men jag kan bara öppna PCH från min dator via windosmediaplayer?. jäkligt skumt, om jag inte har igån min windowsmediaplayer hittar inte min PCH min dator.

Permalänk

Jag kör XP och inte Vista, men i mitt fall så krävdes det att jag förutom att dela ut mappar även gick in på utdelningarna och la till användare Guest för att poppen skulle komma åt innehållet.

Permalänk
Medlem

har gjort samma sak, den ända gången jag kan se filmer är via media player när jag öppnar mappen med media player... och då kan jag bara se dåliga kvalité filmer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av villeviking
Jag kör XP och inte Vista, men i mitt fall så krävdes det att jag förutom att dela ut mappar även gick in på utdelningarna och la till användare Guest för att poppen skulle komma åt innehållet.

Det är exakt så man ska göra. Har funkat klockrent för mig både i XP och Vista.