Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Jag syftar på att vi kan alla överleva (och kanske göra något vettigare) utan WoW, tvserier och filmer.

Kultur är väldigt viktig för många personer. Sålänge man inte har ett väldigt innehållsrikt liv och jobb så är det inte alls troligt att vi i längden skulle göra något "bättre" om vi slutade nyttja alla former av kultur.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nej, barn är inte rationella utifrån ett vuxet perspektiv

Men hur rationella är egentligen vuxna? Människor är inte rationella, vi förstår sällan de fulla konsekvenserna av något. Barn är dumma, visst, men vuxna människor är inte överdrivet mycket smartare bara för att de är äldre.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Men hur rationella är egentligen vuxna? Människor är inte rationella, vi förstår sällan de fulla konsekvenserna av något. Barn är dumma, visst, men vuxna människor är inte överdrivet mycket smartare bara för att de är äldre.

Och det frågar du någon som jobbar med 1st line teknisk support
Mitt instinktiva svar är: Inte alls.
Givetvis blir man inte smartare för att man blir äldre. Jag skulle nog nästan vilja hävda motsatsen i vissa fall. Men med erfarenhet av tidigare misstag och tidigare effekter/konsekvenser så kommer även förmågan att bättre förutse möjliga effekter/konsekvenser av ett visst handlande. Det behöver man inte vara särskilt smart för att lyckas med... Man kan lära hundar att göra det.

Vuxna har ju fördelen att kunna ta med tidigare erfarenheter i ett beslut i en betydligt större utsträckning än barn, vilken kan göra att beslutet blir annorlunda. Man blir alltså inte smartare för att man är äldre men man har erfarenheter att basera en mer djupgående beslutsprocess på.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

N E J ! ! !

De kommer dock försöka införa det. ISP's i USA och Canada har redan börjat diskutera att införa olika "paket" som man köper där vissa sajter ingår. T.ex. ebay, cnn, osv. Vill man sedan surfa på andra sidor får man betala extra.

Resultatet lär väl bli att många slutar surfa på de sidor som inte ingår i ISP'ernas paket vilket medför att sidorna tappar besökare och inkomst och till slut får stänga ner.

Hääärligt sätt att skaffa sig kontroll över nätet.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla dessa barn behöver skyddas från information. Även om det nu skulle handla om t.ex. nakna människor.