Letar efter en 24" som klarar snabba spel bra

Permalänk
Medlem

Letar efter en 24" som klarar snabba spel bra

Tjena!
Har nu en NEC MultiSync GX2 90 19" och haft den ett tag, mycket nöjd och extremt snabb, aldrig märkt av nåt drag alls i spel.

Nu så vill jag dock uppgradera till en 24" Widescreen i prisklassen mellan 3000-4500kr!

Har letat fram några monitorer men vill helst veta hur de hanterar spel som Counter-Strike Source tex, vilket är det spel jag spelar mest när jag vill ta det lugnt hemma.

Tyvärr så går det ju inte gå efter specs idag utan vill gärna ha lite "hands on" info om:
- "riktiga" ms ( drag / ghosting i spel och filmer)
- Jobbig backbleed?
- Kända problem

Dessa har jag tittat lite på:
* Samsung SyncMaster 2493HM
* Samsung SyncMaster T240
* Benq V2400W

Så jag hoppas att någon här kanske äger någon av dessa eller vet mycket om dom eller helt enkelt kan ge mig en hjälpande hand med sin expertis!

Mitt grafikkort är NVIDIA 8800Ultra 768mb.
//mvh Gustav

Visa signatur

Lead/Gameplay Designer at DICE and on BF3, BF3:Back to Karkand, BF3: Close Quarters, BF3: Amored Kill (lead)

Permalänk
Inaktiv

Jo presis.. Jag undrar vilken som är bäst av Benq FP241W eller Samsung 2493HM .. nån som vet?

Permalänk
Medlem

införskaffade en BenQ v2400w.
Jämförde riktiga tester mot varandra med hård statistik och denna slog det mesta som fanns där ute.

Mycket nöjd med skärmen hittills!

Visa signatur

Lead/Gameplay Designer at DICE and on BF3, BF3:Back to Karkand, BF3: Close Quarters, BF3: Amored Kill (lead)