Bättre prestanda med Windows 7

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lusius
så snälla microsoft! om ni har sånt monopol på gamermarknaden, måste ni sköta det så otroligt dåligt? det är en skam för gamers som betalar 15k varje halvår för att få en gnutta bättre spelprestanda när deras hårdvara uppgraderats till det dubbla.

De har ju byggt xbox360 till alla spelfantaster. Den borde vara optimerad nog.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Tror inte att Microsoft bryr sig om jag installerar med min OEM licens på ett annat moderkort

Nej, Microsoft har nog bara totat ihop det där licensavtalet för att de vill sysselsätta sig själva lite extra.

Permalänk
Medlem

Det ser lovande ut för Windows 7.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
De har ju byggt xbox360 till alla spelfantaster. Den borde vara optimerad nog.

Nej, Microsoft har nog bara totat ihop det där licensavtalet för att de vill sysselsätta sig själva lite extra.

Gillar ditt inlägg.
Nu blev jag glad.
That is all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisk
Vem kan bestrida en så begåvad analys? XD

Analys? Det är så det är
Men du kanske inte testat själv? Eller var du ironisk?

Är inte direkt konstigt med tanke på att XP är från 2001, mer minne än 1GB var inte vanligt på den tiden. XP var helt enkelt aldrig gjort för att hantera mycket minne.

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Kan väl bara hoppas att de möjliggör att man kan välja de komponenter man vill ha installerade från första början. MS system med att man måste ta bort det efteråt är fullkomligt idiotiskt.

Permalänk
Medlem

Vad jag läst ska Win 7 använda samma drivrutiner som Vista, just för att inte samma brist på stabila drivrutiner ska drabba Win 7 som det drabbade Vista vid lanseringen.

Visa signatur

1. Sonata | Athlon 64 3200+ | K8T Neo-FIS2R | 512MB | x800 Pro | Audigy 2 ZS | 74GB+300GB+500GB+1TB | ImageQuest Q17
2. Thermaltake V9 | C2D E8400@4,0GHz&1,33V | TRUE | P5Q Pro | 2x2GBPC8500Dominator | HD4850MC@720/1040 | WDCB640GB | Xonar Essence STX@2xLT1057ACN8 i I/V + Beyerdynamic DT 150 | Samsung 2233RZ@120Hz

Permalänk
Medlem

Någon mer som börja få hopp igen om att Windows äntligen gör ett OS på många år som ÄR RIKTIGT BRA:)
Jag tror Windows 7 kommer bli..bra iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cynips
Vad jag läst ska Win 7 använda samma drivrutiner som Vista, just för att inte samma brist på stabila drivrutiner ska drabba Win 7 som det drabbade Vista vid lanseringen.

Jo, win7 ska ju tydligen vara byggt på vista, och det sägs att är win7 egentligen inte är ett nytt operativsystem i sig, utan mer ett bättre, snabbare och smartare vista!

Win7 kommer bli en succe endast tack vare att drivrutinerna från vista fungerar, för då finns det inget som kan jävlas. Liksom XP blev en succe för det kunde nyttja windows 2000 drivrutiner ungefär

Jag längtar efter Win7!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk

Jag hoppas att prestandan är bättre än xp/vista, och att utvecklingen faktiskt går FRAMMÅT, vilket den inte gjort de sedan XP-releasen, om man inte inkluderar deras service packs då.

Däremot är jag tämligen säker på att när dom faktiskt ska släppa Win7 så kommer det vara fyllt med onödiga funktioner och flashiga saker a'la Vista igen, vilket gör att det återigen hamnar på samma nivå som de tidigare OS.

Permalänk

Ge mig ett ex jag vill köpa redan idag!!!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Blir nog strunta i Vista och satsa på detta istället

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

WHAT HAPPEN

Någon satte oss upp med en mycket möjlig bra fortsättnig på windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Hur vore det att överlåta rekommendationerna till folk som faktiskt använt sig av systemen ordentligt?

Varför det. Vista älskarna bryr sig inte om bra argument. För dom är nyaste alltid bäst och värt att byta till. Med deras värderingar har de ingen anledning att tveka när det gäller om man ska gå över till Win 7. Man kan t.o.m använda samma argument mot dom som de själva använde mot alla andra.

Då jämför vi en beta versionen med Vista som har SP1 och andra uppdateringar.

En bättre fråga är XP vs Win 7.

Permalänk

Nice, när släpps detta?

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Totalt värdelöst test, går ju inte att utläsa någonting förutom att vista går fortare med mer ram-minne... Är Win7 0,000001% eller 100% snabbare än xp/vista i deltesterna??

Visa signatur

System: [i5 2500K@4.5GHz] [Noctua NH-U12F] [Asus P8P67 PRO] [16GB 1600MHz Corsair] [Asus GTX 560TI (900/4200MHz)]

Permalänk
Medlem

Vista var en dog idé att uppgradera till av flera anledningar, och samma blir nog med Windows 7
Skulle aldrig hålla kvar vid ett gammalt OS/programvara om något nyare och bättre fanns, men som med allt annat så är var Vista något nytt och obeprövat.

Allt såg ut som vanligt, en del funktioner hade flyttats, ändrats eller försvunnit men framförallt så var det inte XP. De som uppgraderar från XÅ till Win7 har förlorat mycket om de skippats Vista som är ett riktigt trevligt operativsystem, även om det ej är perfekt. MEn skaffa win7, skit i operativsystemet efter det coh fortsätt att använda vart annat OS så blir nog allt bra ska ni se

Permalänk
Medlem

Ge mig beta nu!

Visa signatur

Antec P182,AMD 64 X2 4600+ @2,73 ghz, Noctua NH-U12F, 2GB DDR2 667@804 Mhz 4-4-4-4-12-2T, ATI HD4870 512 MB ,Gigabyte S4. Samsung Spinpoint 400GB , Samsung Spinpoint 1TB.

Permalänk
Medlem

Detta är nog det första operativsystemet från Microsoft som jag faktiskt längtar till. Jag föredrar annars Linux alla dagar, men i.o.m. kompatibilitetsproblem med hårdvara, DAW, etc. tvingas jag köra Windows XP... och en Mac har jag inte råd med.

Visa signatur

Mom! KDE and GNOME are fighting again! And Linus is taking KDE's side!
If you kids don't shut up, you're going to go to bed without your supper!

Permalänk

Någon som vet när x64 versionen släpps av Win 7 Build 7000????
Ser fram emot den som bara den!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TurboInFERnO
Någon som vet när x64 versionen släpps av Win 7 Build 7000????
Ser fram emot den som bara den!!!

Den ska komma i Februari.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
Varför det. Vista älskarna bryr sig inte om bra argument. För dom är nyaste alltid bäst och värt att byta till. Med deras värderingar har de ingen anledning att tveka när det gäller om man ska gå över till Win 7. Man kan t.o.m använda samma argument mot dom som de själva använde mot alla andra.

Då jämför vi en beta versionen med Vista som har SP1 och andra uppdateringar.

En bättre fråga är XP vs Win 7.

Varför inte köra på windows 98 SE om det ska vara så

Är du en av alla dom som är rädda för stora förändringar så man tappar bort sig i en ny arbetsmiljö och därför är kvar med gamle hederliga XP istället? Visst, varför byta något som funkar, men kan det inte vara intressant att se vad som döljer sig med det som erbjuds idag?

Vad är det för argument du pratar om att använda "mot de själva" ?

Är du en sån där som måste se saker som svart och vitt? Det finns liksom inget mellanting? hehe

Har du förövrigt missat att det är Vista vs XP vs Win7 i denna nyheten?!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Windows 7! Det lär bli bättre än Vista, och en värdig efterträdare till XP.

Permalänk
Medlem

Kör W7 7000 i en virtuell maskin och jag är riktigt, riktigt imponerad. Trots den mycket beskedligt tilltagna virtuella maskinen är systemet rappt och stabilt. Till och med xvid-komprimerade konserter med AC3-ljud fungerar out of the box. Några år sent men ändå. UAC stör inte. Windows systemalertcenter (eller vad dom kallar det) protesterar inte mot att jag inte vill veta om varningar om att Windows update inte är fullt automatiskt. Nätverksdelen är mycket smidig.
Och fisken på skrivbordet är ju bara för söt.

Mycket, mycket bra gjort Microsoft.

Permalänk
Inaktiv

undrar vad Win7 kommer att kosta när det kommer ut i handeln, vista kostad ju tex 10 lax om man ville ha den med minst buggar å mest krimskrams

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Gillar också Windows 7, kör version 7000 skarpt på en c2d e8400 med 4gb ram. Känns lite rappare än vista och gillar upplägget med menyer mm.
Dock suger explorer 8 massor... Många sidor som inte fungerar ordentligt mm men det är ett lättlöst problem.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Gillar också Windows 7, kör version 7000 skarpt på en c2d e8400 med 4gb ram. Känns lite rappare än vista och gillar upplägget med menyer mm.
Dock suger explorer 8 massor... Många sidor som inte fungerar ordentligt mm men det är ett lättlöst problem.

Som sagt, det är fortfarande en beta.
Hur är det med menyerna förresten, är dem fortfarande lika idiotiska som i Vista?
Alltså att dem är anpasasde för en 3 åring?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Det är bra eftersom det fortfarande är i beta och icke besudlad av massa säkerhetsskit, och annat minnes munchande saker.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Jag tycker att man borde anpassa dessa cachnings optimerings funktioner, så att vista anpassar minnes användning på långsammare datorer så att de inte käkar upp hela minnet. Och sen på snabba datorer så ser man till att använda en stor del av minnet istället.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

Funkar Firefox i windows 7?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skillz
Jo, win7 ska ju tydligen vara byggt på vista, och det sägs att är win7 egentligen inte är ett nytt operativsystem i sig, utan mer ett bättre, snabbare och smartare vista!

Win7 kommer bli en succe endast tack vare att drivrutinerna från vista fungerar, för då finns det inget som kan jävlas. Liksom XP blev en succe för det kunde nyttja windows 2000 drivrutiner ungefär

Jag längtar efter Win7!

Ändå var det inte helt problemfritt ens då. Mainstream-folket gick ju från 98 till XP och win9x drivrutinerna fungerade inte på NT systemen.

Minns att jag brottades med windows 2000 väldigt mycket pga. drivrutinerna. Som tur var kom XP och därmed drivrutiner till det mesta hyffsat fort.
Men t.ex. grafikkortsdrivrutinerna var ju inte lika mogna och optimerade för spel och många gamers satt ju kvar med 98 för att det var bättre prestanda där.