Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Therradon löste du problemet med Magictune?

De kanske ska vara såhär ljust? man e kanske inte riktigt van då man haft en gammal 19" CRT innan.. Ska kolla upp programmet..

Inte riktigt men man får trixa lite. Man kan kalibrera skärmen och det är nog nästan ett måste. Man kan få färgerna mycket bättre. Man går in under färg i magictune och sedan kalibrering. Sen läser man hjälpen för att förstå hur det fungerar. Finns en exempelbild med grönsaker för att se om färgerna blivit bra. Och alla vet vi hur en banan ser ut. Färgerna kan bli helt knasiga om man ställer lite galet och då ser man der lätt på exempelbilden.

Förstår inte varför det är olika ljusskilnader på olika ställen på skärmen.
Mörkare upp till. Ljusare ner till. Har för mig jag läst att folk har samma på sina t220.

Tycker att färgerna blir bättre om jag sjunker ner i min stol och tittar upp på skärmen. Blir dock något mörkare.

Ska väl inte vara något fel på skärmen hoppas jag.

Något som är irriterande är att Diablo 2 lord of destruction laggar.

Även Starcraft men inte lika mycket. Gör dock samma på andra datorn här hemma med en platt skärm när man spelar Starcraft.

Kan man fixa det på något sätt eller får jag helt enkelt leva med det. Är det input lag jag upplever.

Warcraft 3 funkar super när jag använder grafikortets skalning. Prova ni som inte gjort det.

Permalänk

Jag är sämst på att kalibrera går inge bra..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja se lite flera bilder på t220. Så ni som har den kan ni lägga ut några bilder så vore det schysst Funderar på att köpa en på julrean.

Permalänk

Lacariuz - Jag har några bilder.. dock är kameran väldigt dålig så bilderna är inte speciellt proffsiga heller.. men kan lägga ut om du vill..

Bytte från en LG Flatron 19" till denna Samsung T220.. och de är en jävla skillnad.. helt sjukt nöjd..

Nu har jag fått iordning på färgerna/ljusstyrkan.. de är bra överallt förutom på just Counter Strike Source.. där är de lite ljust ännu.. händer att jag inte ser mitt sikte ibland på banor som Dust2..

Men annars riktigt nöjd med skärmen...

Foten är lite billig.. råkar man stöta till skrivbordet så voblar skärmen lite.. men inte så farligt..

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Du får gärna lägga ut dom bilderna som du har det är kul å se även om dom är lite dåliga. Kul att du är nöjd med skärmen, just nu så sitter jag med en 17tum tjock skärm av nåt okänt märke CTX :/ Så jag lär garanterat bli nöjd med vad jag än köper.

Permalänk
Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk

Ska kalendern vara orange? Eller röd? Beronde på hur jag tittar blir det antingen oranget eller rött. Tittar man rakt framifrån är den orange.

Hittade rätt så bra information här om skärmar från arbetsmiljöverket.

http://www.av.se/teman/datorarbete/forebygg/datorn/skarmjuste...

Oj jag ser Moiré effekten.

Permalänk

Den ska vara orange!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att skärmen är visar färger mörkare, iallfall gråa? Den gråa bakgrundfärgen som dvs browsers använder visas helt galet på min. Aktivitetsfältet i längst ner på skärmen har en normal färg.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa mig en T220 men undrar lite över hur vanligt det är med döda pixlar på T220? Vill självklart undvika att få en skärm med dom där små j*vlarna...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Den ska vara orange!

Ok då vet jag.

Permalänk
Medlem

Jag hade tänkt inhandla mig en T220 efter jul, är den värd det lilla extra? Det är inte så att jag inte pengarna till den utan tycker den känns onödigt att köpa den om man kan få en lika bra skärm för ~600kr mindre. Eller är det bara att köpa och vara glad att man fått en bra och stabil skärm för ändå ett bra pris.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk

Det är nästan så att jag säger att man inte ska köpa denna skärmen. Får ont i mina ögon. Ljusstyrkan har jag sänkt typ till tio.

Hittade en bra sida med tips om det hela.

http://www.aktivsyn.se/

Antingen har jag fel inställningar eller så är det att jag blinkar för lite och det märker jag att jag gör.

Den är skarp skärmen och ha dynamic contrast på är ju ett skämt. Blir grymt skarpt.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt denna skärm nu med.
1. Dajm va stor skärmen är... Känns nästan som en 20" borde räcka.
2. Lite svår att ställa in rätt, men förhoppningsvis så ska det gå. Har någon sån där sensor-grejs för att ställa in skärmar liggandes.
3. Är det någon som har köpt till väggfästet till skärmen? Onoff har det som beställningsvara, men skulle gärna vilja veta om det gör skärmen stabilare och om där kanske är en arm eller liknande så man kan vinkla skärmen enkelt.

Permalänk
Medlem

Köpte en T220 på Onoff för några dagar sedan,

Kollade det här med Panel som vissa tagit upp i tråden,

stog att jag hade A

Så stog det att skärmen var Använd i 52 Timmar.

Jag har högst använt den i ca 12 Timmar :S har jag fått en som någon lämnat tillbaka eller demo skärm?? Kan jag lämna tillbaka den och få en ny?

Väldigt väldigt tacksam för svar så snabbt som möjligt

Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara att den testats på fabriken?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kacke
Köpte en T220 på Onoff för några dagar sedan,

Kollade det här med Panel som vissa tagit upp i tråden,

stog att jag hade A

Så stog det att skärmen var Använd i 52 Timmar.

Jag har högst använt den i ca 12 Timmar :S har jag fått en som någon lämnat tillbaka eller demo skärm?? Kan jag lämna tillbaka den och få en ny?

Väldigt väldigt tacksam för svar så snabbt som möjligt

Den kan ju vara retunerad. Frågan är ju då varför..
Jag snackade med Onoff här, och dom var ok med att man kunde lämna tillbaka, så länge den var i 100% nyskick. Dvs att ingen påse var öppnad, att man gör skärmen ren från alla avtryck, damm m.m.
Jag har faktiskt inte kollat min skärm, kanske den också har varit använd tidigare. Bra att veta, bättre att inte?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Therradon
Malve: Sätter jag på RTA av då ser jag eftersläpningar. Men fattar inte varför man kan ändra det. Det ska ju vara bra repsonshastighet från början. Varför finns det en valmöjlighet att ändra?

Ville bara inflika att RTA är samungs namn på overdrive.
Antar risken finns att skärmen bränner ut sig "fortare" med RTA på och att man får en viss inputlagg jämfört med om man inte har RTA på. Nackdelen är att Med RTA av så får man en kass bild.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Old KnotVillage
någon som köpt T220P, funderar på att beställa en nästa vecka.

Har gått en tid sedan du skrev ditt inlägg, beställde du skärmen?

Permalänk
Medlem

Har fått information från Samsung nu angående väggfästet som ONOFF säljer.
http://ripperz.net/Hakan/marcom1_000_4_12_20080822091255.ppt
Där kan ni ladda ned User Guiden till väggfästet, som visar hur det ser ut och fungerar.

Jag tycker det verkar vara rätt stabilt, lite synd att det inte går att vinkla sidled, men det är sånt man får ta.
Ska nog ta o beställa ett från ONOFF så snart som möjligt, så man kan hålla takten med ena foten utan att skärmen ska vingla runder.

Permalänk
Medlem

Fick hem denna underbara skärm idag och jag är helt toknöjd!

Permalänk

Snabb fråga, köpte T220an idag. Följer dvi-sladd med?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Asus P8P67 PRO REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Gigabyte GeForce GTX 560Ti WindForce 3X 448 Core | Intel SSD 320 120GB | NZXT HALE90 750W Gold | Fractal Design Define R3 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leadstrom
Snabb fråga, köpte T220an idag. Följer dvi-sladd med?

Ja det undrar jag också, och vilken affär beställde/köpte du ifrån isåfall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av leadstrom
Snabb fråga, köpte T220an idag. Följer dvi-sladd med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gerlan
Ja det undrar jag också, och vilken affär beställde/köpte du ifrån isåfall?

Beställde från Komplett i söndags, anlände i dag.

1xDVI- samt VGA-kabel medföljde.
Samsung-panel, tillverkad december 2008 (i Rumänien).
0 döda pixlar, ingen snedinställd fot (inte ett dugg känslig heller anser jag, som det har gnällts om i denna tråd).

Ett stycke 100%:ig monitor levererades hit!
Det är sannerligen en trevlig skapelse jag har framför mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emerde
Beställde från Komplett i söndags, anlände i dag.

1xDVI- samt VGA-kabel medföljde.
Samsung-panel, tillverkad december 2008 (i Rumänien).
0 döda pixlar, ingen snedinställd fot (inte ett dugg känslig heller anser jag, som det har gnällts om i denna tråd).

Ett stycke 100%:ig monitor levererades hit!
Det är sannerligen en trevlig skapelse jag har framför mig.

Tack så mycket för informationen, då blir det att beställa ifrån komplett, har räknat ut att det blir billigast om inkl frakt om man beställer där.

Permalänk
Medlem

släcker av sig själv

Har märkt att min T220 släcker av sig själv lite då och då , verkar vara för att on/off knappen är för känslig.

Någon annan som haft liknande problem eller har tips på vad man kan göra åt saken?

Permalänk

Har en sådanhär skärm. Riktigt nöjd med den!

Visa signatur

TJENA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gerlan
Tack så mycket för informationen, då blir det att beställa ifrån komplett, har räknat ut att det blir billigast om inkl frakt om man beställer där.

Vill ju inte vara sån, men jag skulle inte beställt från Komplett.
Vi pratar om 100kronors skillnad från att köpa ifrån ONOFF(om vi säger att du tar till postens kontor och med visakort). Fördelen med ONOFF är ju garantiärenden, retur m.m. är mycket enklare att sköta via en lokalbutik, istället för att man ska hålla på att skicka iväg skärmen och skriva vad problemet är, sen ska dom testköra den m.m.

Jag betalar iallafall 100kr extra, för att få den säkerhet som en butik i närheten kan ge när det gäller dyra saker som t.ex en skärm som även har relativt stor risk att få problem med pixlar o sånt.

kead: Min skärm har inget liknande problem som du beskriver.

Permalänk

Re: släcker av sig själv

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kead
Har märkt att min T220 släcker av sig själv lite då och då , verkar vara för att on/off knappen är för känslig.

Någon annan som haft liknande problem eller har tips på vad man kan göra åt saken?

Mysko mysko. Som jag skrivit tidigare så startar min T220HD upp av sig själv.
Ibland efter nån timme och ibland efter flera timmar. Men endast ifall jag har den inställd som datorskärm. Är den inställd som TV så förblir den avstängd.
Det komiska med att den startar av sig själv trots att datorn är av är att den är på mute när den startar upp. wtf?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Är mitt inne i ett datorköp men har ännu inte riktigt bestämt mig för vilken skärm jag ska satsa på, är i nuläget inne på en skärm på max 22". Troligtvis blir det en T200 eller en T220, vad jag läst och hört (bland annat i den här tråden) så verkar T220 vara ett väldigt bra val, är den mycket bättre än T200an?

Undrar även, vilket kanske inte passar in här inne 100%, är om denna skärm skulle fungera bra med ett framtida köp av en Xbox360? Funderade tidigare på att köpa en Plasma TV men då min Laptop börjat visa tecken på självmord har jag blivit tvungen att styra om detta till en ny dator, tänkte då att man kunde vara smart och köra 360 på datorskärmen. Som sagt, om någon inte råkar sitta på en 360 är det svårt att svara på frågan men tänkte passa på ifall att.