Dustin - Julklappstråden 2008

Permalänk

Oavsett om fusk förekommit så borde de ju räknat med X antal julklappar, eftersom det bara gick att beställa om man var snabb. Så det vore konstigt om folk inte får någon tycker jag..

Min ligger också restad..

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sandstorm
Oavsett om fusk förekommit så borde de ju räknat med X antal julklappar, eftersom det bara gick att beställa om man var snabb. Så det vore konstigt om folk inte får någon tycker jag..

Min ligger också restad..

Fusket var mer avancerat än så om jag förstod det rätt. Vissa körde ju med autoupdate och autoklicker vilket endast ökade deras chanser den hederliga vägen.

Fusket gick ut på att manipulera sidan så att man kunde lägga julklappen i kundvagnen och beställa den som vanligt trots att detta inte skulle vara möjligt. Detta gjorde att dessa beställningar blev utöver "X antalet julklappar". Rätta mig om jag har fel någon som är mer insatt.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Fusket var mer avancerat än så om jag förstod det rätt. Vissa körde ju med autoupdate och autoklicker vilket endast ökade deras chanser den hedliga vägen.

Fusket gick ut på att manipulera sidan så att man kunde lägga julklappen i kundvagnen och beställa den som vanligt trots att detta inte skulle vara möjligt. Detta gjorde att dessa beställningar blev utöver "X antalet julklappar". Rätta mig om jag har fel någon som är mer insatt.

Jaha okej, ja då klart att Dustin har ett surt äpple att bita i. Synd om dem (mig bl.a.) som satt åtskilliga gånger och försökte den ärliga vägen och fick en klapp till slut.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte, det var ju inte ett dugg svårt, jag gick in och fick en blomma direkt vid 11 tiden, jag satt inte och F5adde i 3 timmar eller liknande, jag tröck på bannern några gånger så kom den fram.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Död åt alla fuskare i så fall!!!!!

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Min ligger också kvar som restnoterad, hoppas verkligen att jag får en. Förbannat att folk ska behöva fuska så vi hederliga blir utan :\

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Medlem

Min flickvän och hennes familj fick hörlurarna och laserpekaren, själv har jag och mor min inte fått något och står som restnoterat.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaAmig0s
Hur vet du det?

Vet vad?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av anno
Fusket gick ut på att manipulera sidan så att man kunde lägga julklappen i kundvagnen och beställa den som vanligt trots att detta inte skulle vara möjligt. Detta gjorde att dessa beställningar blev utöver "X antalet julklappar". Rätta mig om jag har fel någon som är mer insatt.

Stämmer bra. Trots att timmens julklappar "tagit slut" kunde man via något script ändå lägga en julklapp i kundkorgen. På så vis blev det, precis som du säger, fler julklappsbeställningar än vad Dustin räknat med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spaps
Stämmer bra. Trots att timmens julklappar "tagit slut" kunde man via något script ändå lägga en julklapp i kundkorgen. På så vis blev det, precis som du säger, fler julklappsbeställningar än vad Dustin räknat med.

Aha, fan vad snällt mot ett företag som _ger_ bort prylar gratis. Känns ju inte så troligt att de kommer ge några fler julklappar framöver.

Visa signatur

Gigabyte EX38 DS4 :: Intel Core 2 Duo E8400 3GHz :: Reaper PC8500 2x2GB :: Gigabyte Crossfire ATI Radeon HD4850 :: 1,35TB HDD :: Soundblaster Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Är det någon som vill ha hp telefonen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaAmig0s
Är det någon som vill ha hp telefonen?

Om du ger mig den så gärna!
Min order är fortf. restnoterad

Permalänk
Medlem

vars bor du?

Permalänk
Medlem

Haha ger du bort den:D, ta också gärna emot den!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LaAmig0s
vars bor du?

Du har PM!

/Kax

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Jag fattar inte, det var ju inte ett dugg svårt, jag gick in och fick en blomma direkt vid 11 tiden, jag satt inte och F5adde i 3 timmar eller liknande, jag tröck på bannern några gånger så kom den fram.

Det är inte alls svårt att vinna miljoner på lotto! Jag spelade bara en gång och vann 5 miljoner. Jag fattar verkligen inte varför inte alla andra också vinner 5 miljoner.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

fortfarande restad här med :/

autoklickers kan de till viss grad motverka genom att knappen hamnar på olika ställen varje gång med områden som för bort en från sidan, scriptfusket genom att tidpunkten då klappen las i korgen registreras så att de kan dubbelkolla den mot de riktiga tidpunkterna.. eller? de kunde ha lagt ner lite mer jobb på säkerheten kan man tycka.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Denna diskussion kommer ursprungligen från Dustins tråd i återförsäljarforumet, men fortsätter den här för att den hör mer hemma här.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh
Hej!

Får börja med att säga att det var ett sjyst upplägg på julklappsutdelningen i år. Att börja 8 var en trevlig idé, så att man fick sova lite på natten. Även klapparna verkar ha varit trevliga i år (även om min fortfarande är restnoterad).

Jag undrar dock varför ni inte sorterade bort fuskarna och skickade Dustin-tröjor eller något liknande till hela bunten. Utifrån det man kan få fram genom att bara leka med hemsidan verkar det nämligen som om ni har alla förutsättningar som krävs för att kunna göra en sådan bortsållning. Jag har ingen koll på hur era databaser är uppbyggda men så länge de följer den vanliga principen att inte kasta någon information när den väl är sparad så ska det gå att göra som följer:

När en vara läggs i varukorgen sparas detta i en databas hos er (de facto, eftersom innehåller i varukorgen finns kvar efter en ut- och inloggning på annan dator så sparas det i någon form). En sådan databaspost bör (som de flesta andra) innehålla en tidstämpel från skapandet.

Med hjälp av denna information samt vetskapen att alla riktiga julklappar delades ut under ett fåtal sekunder vid bestämda tider (en gång per timme) är det ganska lätt att filtrera ut samtliga icke-legitima julklappar. Det är bara att sortera ut de varukorgsiläggningar som inte skedde vid dessa bestämda tidpunkter, så får man en lista på samtliga fuskare.

Detta är något som någon kunnig på databaser hos er utan problem borde ha kunnat fixa på 10-15 minuter, och det hade gjort att ni dels hade sluppit problemet med att julklapparna inte räcker och ryktet att det lönar sig att fuska i Dustins julklappsjakt.

Nu vet jag som sagt inte om era databaser innehåller denna information (även om chansen är ganska stor), om de inte gör det kan ju detta vara ett tips till nästa år. Ju mer man sparar desto mer har man att jobba med när man ska lösa ett problem. För det kommer säkert något nytt hack då, och det är oftast lättare att sortera bort fuskarna i efterhand än att göra systemet helt säkert.

Sen är ju inte juklapparna hela världen, jag känner att jag redan får min beskärda del av Dustins snällhet genom studentrabatterna. Tack för dem

/OlaJoh

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Jag är starkt emot sådan grad av kontroll, detta skulle bara strypa tävlingen och göra den mindre populär samt minska hetsen kring tävlingen dvs mindre buzz effekt vilket bara skulle skada tävlingens storhet samt då också Dustin mer än hjälpa. Mina föslag syftar främst till att minska på fusket dvs stävjande snarare än total avhjälpning av fusket. Du analyserar det för mycket ur ett enskilt tävlandeperspektiv medans den korrekta analysen bör ske ur företagsperspektiv där denna Julklappsutdelning är en del i marknadsföringen av företaget.

Så ja till stävjande av fusket samt förhindra överdrivet fusk dock inte totalt förhindrande av fusket då det skulle motverka kampanjens syfte för mycket!

Jag förstår inte hur detta skulle kunna förändra ”tävlingens” popularitet. Det jag pratar om är helt omärkbart för den icke-fuskande användaren, och visar sig bara genom att man kan välja att skicka någon simplare present (t.ex. en reklamtröja) till de som fuskat. Alla som legitimt skaffar sig en julklapp märker ingen som helst skillnad, utom då att alla får sina julklappar.

Att utsorterande av fuskarna för att skicka simplare presenter skulle ha någon negativ effekt på reklameffekten av julklappsutdelningen tror jag inte på. Kanske att de individer som fuskat låter bli att handla hos Dustin om man inte skickar någon present alls, men får de nån t-shirt tror jag inte att det är någon stor fara. Risken att de som blev utan ordinarie present får en negativ inställning till Dustin är nog (om inte de inte får likvärdiga julklappar i efterhand) bra mycket större dock.

/OlaJoh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh

Att utsorterande av fuskarna för att skicka simplare presenter skulle ha någon negativ effekt på reklameffekten av julklappsutdelningen tror jag inte på. Kanske att de individer som fuskat låter bli att handla hos Dustin om man inte skickar någon present alls, men får de nån t-shirt tror jag inte att det är någon stor fara. Risken att de som blev utan ordinarie present får en negativ inställning till Dustin är nog (om inte de inte får likvärdiga julklappar i efterhand) bra mycket större dock.

/OlaJoh

Jag tror ni behöver ställa er frågan, hur mycket tid tror ni DH lägger på detta? Det är kanske årets event på Sweclockers, men DH kanske vill lägga minimalt med tid på detta. Dvs, inte hålla på att sortera fuskare hit o dit...

Bara en spekulation

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olajoh
Denna diskussion kommer ursprungligen från Dustins tråd i återförsäljarforumet, men fortsätter den här för att den hör mer hemma här.

Jag förstår inte hur detta skulle kunna förändra ”tävlingens” popularitet. Det jag pratar om är helt omärkbart för den icke-fuskande användaren, och visar sig bara genom att man kan välja att skicka någon simplare present (t.ex. en reklamtröja) till de som fuskat. Alla som legitimt skaffar sig en julklapp märker ingen som helst skillnad, utom då att alla får sina julklappar.

Att utsorterande av fuskarna för att skicka simplare presenter skulle ha någon negativ effekt på reklameffekten av julklappsutdelningen tror jag inte på. Kanske att de individer som fuskat låter bli att handla hos Dustin om man inte skickar någon present alls, men får de nån t-shirt tror jag inte att det är någon stor fara. Risken att de som blev utan ordinarie present får en negativ inställning till Dustin är nog (om inte de inte får likvärdiga julklappar i efterhand) bra mycket större dock.

/OlaJoh

Detta skulle ju innebära ökande kostnader och mindre nöjda julklappsvinnare som får vänta längre på sina klappar. Såvitt jag har förstått så har Dustin logistiskt löst det genom att tilldela alla julklappar samma ordernr samt då placerat dem på samma hylla i lagret och sedan bara printat ut alla plocklistor och plockat ner lite random från hyllan. Detta är effektiv logistik i detta sammanhang, trots allt är det uppskattningsvis 1500+ paket som skall iväg helst på 1-2 dagar vardagar.

Den andra problematiken är ju att man just eftersöker så stor uppmärksamhet som möjligt, den så kallade "Buzz" effekten som är så eftersträvansvärd i dagens reklamvärld men som är svår att åstakomma. Det ligger alltså i Dustins intresse att också "normalfuskarna" blir nöjda samt att också de ärliga blir lite upprörda då det stimulerar debatt och gör så att Buzzen blir större iom större mer livligare forumtrådar på diverse communitys. Om fusket stävjas allt för mycket så går man miste om det och de fuskarna som får paket blir missnöjda vilket generar fler badwill svar i trådarna efteråt så det är inte så bra.

Man skulle kunna dra en parallel till H&M's kampanj för ett par år sedan då en enskild butik i Stockholm hade ett släpp av en berömd designers kläder som skulle säljas till vrakpris. Tusentals stog utanför på "låset" innan öppning och sedan när de öppnade så rusade folk in i panik för att roffa åt sig grejer, folk snubblade och skadade sig och det uppkom tom bråk på stället där folk drog i varandras grejer och "stal varandras grejer" som folk hade paxat redan (många var inte ens riktiga kunder utan försäljare som avsåg sälja plaggen vidare på tex e-bay med tusentals kronor i vinst vilket också bidrog till hetsen). Allt detta skedde med de anställdas goda min och de gjorde inga ingripanden. Man hade tom satt upp extra kameror i butiken som skulle generera bra bilder på spektaklet som skulle kunna visas i media sedan (vilket det sedan gjordes i bla TV4 Nyheterna). Man ville alltså ha en stor panikhets ju mer skandalös dessto bättre. Man ville uppnå den så kallade Buzz effekten!

Nu är ju inte Dustins jultävling riktigt på den nivån så att säga men det finns likheter. Det ligger alltså inte i Dustins intresse att sätta för hårt åt fusket ty även "normala"fuskare kan vara värdefulla tillgångar i en sådan här tävling.

Dock så är det naturligtvis så att överdrivet fusk måste stävjas därav mina förslag i Dustin tråden där jag bla föreslog följande:

-Max 2 julklappar per konto utan krav på motprestation
-max 4 per hushåll utan krav på motprestation
-Inga julklappar till de som reggar sig på självaste julafton om de inte också gör en motprestation i form av ett köp senast 25'e December. På det viset undviker man de flesta som inte tidigare varit kund och som upptäcker nått fusk på någge forum som sedan går och panikreggar sig för att vinna.

På detta sättet så stävjas fusket lagom utan att man förstör den avsedda kraften och roligheten i tävlingen.

Personligen som medtävlande är jag naturligtvis emot fusk och brukar förbanna dem men inser samtidigt kraften i kryddan som fuskarna ställer till med hehe

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Det var ett långt inlägg, så vi tar det i delar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Detta skulle ju innebära ökande kostnader och mindre nöjda julklappsvinnare som får vänta längre på sina klappar. Såvitt jag har förstått så har Dustin logistiskt löst det genom att tilldela alla julklappar samma ordernr samt då placerat dem på samma hylla i lagret och sedan bara printat ut alla plocklistor och plockat ner lite random från hyllan. Detta är effektiv logistik i detta sammanhang, trots allt är det uppskattningsvis 1500+ paket som skall iväg helst på 1-2 dagar vardagar.

Helt sant, för att allt skulle flyta på hade det behövts att fuskandet upptäcktes redan 24/25:e och att någon var där någon timme tidigare den 26:e för att fixa nya listor. Antagligen upptäcktes det alt. var det någon som kunde ta beslut först den 26:e och då var det redan för sent för då skulle allt packas och iväg. Blir väl snarare att vara mer förberedd på liknande nästa år.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Den andra problematiken är ju att man just eftersöker så stor uppmärksamhet som möjligt, den så kallade "Buzz" effekten som är så eftersträvansvärd i dagens reklamvärld men som är svår att åstakomma. Det ligger alltså i Dustins intresse att också "normalfuskarna" blir nöjda samt att också de ärliga blir lite upprörda då det stimulerar debatt och gör så att Buzzen blir större iom större mer livligare forumtrådar på diverse communitys. Om fusket stävjas allt för mycket så går man miste om det och de fuskarna som får paket blir missnöjda vilket generar fler badwill svar i trådarna efteråt så det är inte så bra.

”Normalfuskarna”, d.v.s. autouppdate/klicker- och beställa-till-hunden-personer, är som du säger en del det hajpen kring det hela. Om alla är nöjda och får det dom vill slinker det förbi obemärkt så lite "problem" måste finnas. Dock är flashback-scriptkidsen en annan femma (och det jag har något emot), det tycker jag är ett lite för seriöst fusk för att accepteras. Sen har jag svårt att tro att arga fuskare skulle ha en större negativ effekt än arga ärliga kunder.

Sen beror ju det hela på vad de fixar fram till de som inte fått, om det är samma typ av saker som gick i ordinarie dragningen så var det ett genidrag av Dustin. Inga missnöjda kunder och de har fått ruskigt mycket snack för pengarna (och minnet av årets problem som cliffhanger till nästa år)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Man skulle kunna dra en parallel till H&M's kampanj för ett par år sedan då en enskild butik i Stockholm hade ett släpp av en berömd designers kläder som skulle säljas till vrakpris. Tusentals stog utanför på "låset" innan öppning och sedan när de öppnade så rusade folk in i panik för att roffa åt sig grejer, folk snubblade och skadade sig och det uppkom tom bråk på stället där folk drog i varandras grejer och "stal varandras grejer" som folk hade paxat redan (många var inte ens riktiga kunder utan försäljare som avsåg sälja plaggen vidare på tex e-bay med tusentals kronor i vinst vilket också bidrog till hetsen). Allt detta skedde med de anställdas goda min och de gjorde inga ingripanden. Man hade tom satt upp extra kameror i butiken som skulle generera bra bilder på spektaklet som skulle kunna visas i media sedan (vilket det sedan gjordes i bla TV4 Nyheterna). Man ville alltså ha en stor panikhets ju mer skandalös dessto bättre. Man ville uppnå den så kallade Buzz effekten!

Nu är ju inte Dustins jultävling riktigt på den nivån så att säga men det finns likheter. Det ligger alltså inte i Dustins intresse att sätta för hårt åt fusket ty även "normala"fuskare kan vara värdefulla tillgångar i en sådan här tävling.

Självklart tjänar Dustin mycket snack på grund av multibeställare och liknande, det finns en anledning till att de inte gjort något åt det trots att det förekommit alla år.

Sen var ju förra året idol-DVDer ett genidrag u buzz-synpunkt, dels så vart alla nöjda i år för de fick ju i alla fall ingen idol-DVD. Det har även gjort att förra årets utdelning verkligen sitter kvar på näthinnan hos folk, bara att det kom upp så fort årets tråd om utdelningen startade är ett bevis på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joakim Ågren
Dock så är det naturligtvis så att överdrivet fusk måste stävjas därav mina förslag i Dustin tråden där jag bla föreslog följande:

-Max 2 julklappar per konto utan krav på motprestation
-max 4 per hushåll utan krav på motprestation
-Inga julklappar till de som reggar sig på självaste julafton om de inte också gör en motprestation i form av ett köp senast 25'e December. På det viset undviker man de flesta som inte tidigare varit kund och som upptäcker nått fusk på någge forum som sedan går och panikreggar sig för att vinna.

På detta sättet så stävjas fusket lagom utan att man förstör den avsedda kraften och roligheten i tävlingen.

Personligen som medtävlande är jag naturligtvis emot fusk och brukar förbanna dem men inser samtidigt kraften i kryddan som fuskarna ställer till med hehe

Lagom fusk är bäst för alla, ja. Dock tror jag att ditt sista krav krånglar till det hela lite för mycket, att folk nyreggar konton får nog falla in under nödvändigt "fusk" för att hålla det hela simpelt.

/OlaJoh

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget skickat till mig... *snyft*

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Inte här heller...
Jaja, så länge inte ordern är borttagen så finns ju fortfarande chansen.

Permalänk
Medlem

Ni får hoppas på det bästa!

Håll Tummarna!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Fortfarande restn.... så nu gick det iväg ett mail till dustin så får vi se vad de har att säga om saken!!

Orkar ju inte vänta hur mkt som helst ju..

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Meddela oss gärna svaret. Väntar även jag på min!

Permalänk

självklart lägger jag upp deras svar här!! (hmm om inte jag får alla klappar istället hahaha)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune
självklart lägger jag upp deras svar här!! (hmm om inte jag får alla klappar istället hahaha)

bra JMartoja i återsförsäljar-tråden skulle också återkomma när han visste mer. Fick intrycket av honom att ryktena iaf hade någon sanning i sig, dvs att julklapparna tog slut.

Börjar också bli trött på att vänta Särskilt surt känns det när man fick den näst första julklappen...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk

ja samma här, har också den näst första (kl 9) och även jag väntar på min. klapparna tog väl slut och då är det inte mycket att göra.... sjukt surt isf. jag menar jag är nöjd bara jag får NÅT, men om jag inte får det känns det lite som bluff..

jaja, man ska hålla modet uppe och tänka att den nog skickas idag

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk

Jo vi får la se när de svarar.. om de nu gör de??

jo jag plockade med en av de första.. flickan tog en av de sista och hon har fått sin klapp.. tycker de skulle ta det i rätt ordning istället=)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

ingen annan som vill bli av med hp phonen ?