samma skärmbild på 2 olika skärmar?

Permalänk
Medlem

samma skärmbild på 2 olika skärmar?

Jag har ett grafikkort med 2 st skärmportar, 1 VGA som är kopplad till min datorskärm och en DVI-D som är kopplad till TVn. Problemet är nu att när jag inte använder tvn till att visa film eller annat så visas min datorskärms bild på tvn, även fast jag har kryssat bort att skrivbordet ska delas mm. Hur kan jag göra så att det inte blir någon bild när jag inte använder den utan att behöva dra ut kabeln ur datorn?

Permalänk
Medlem

Gå in i nvidia control panel, välj display->set up multiple displays i trädet till vänster.

markera "only use one display (single)".
se till att det är din primära skärm som visas under "select the display you would like to use"

sedan när du vill använda tv'n går du in och ändrar till "configured independently from each other (dual view)"

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Okey, låter ju ganska enkelt, men jag har precis bytt kort från nvidia till radeon ( gammal signatur) Men det måste väl gå att göra på nåt liknande sett i deras motsvarande program Catalyst eller va det heter?

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Det går att göra i windows egna skärmval också. Finns en ruta man ska klicka ur på skärm 2. Den heter "Extend" något.

Skärm nr.2 skall alltså visas i grå färg då, och din vanliga skärm (Nr.1) skall visas i blå färg, inne i själva menyn alltså.

Permalänk
Medlem

jo det är de jag har gjort, "utöka skrivbordet till denna bildskärm", men det hjälper inte. den är igång ändå =/

Permalänk
Medlem

Gå in i windows skärmval och högerklicka på skärm 2 och välj inaktiverad. När du sedan ska använda den så högerklickar du och väljer aktivera.