Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X3Mist
Får man fråga var du hittat den koden? Jag ser då ingen varken hos Dell eller Mecenat.

Rabattkod.se

Typiskt, den fungerade inte när jag beställde, fick nöja mig med 7% :(. Men ska prova slå en signal till dell o fråga om de kan fixxa det iaf...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Rabattkod.se

Typiskt, den fungerade inte när jag beställde, fick nöja mig med 7% :(. Men ska prova slå en signal till dell o fråga om de kan fixxa det iaf...

Gäller väl bara stationära hade jag fått för mig.

Edit: Fel av mig, gick alldeles utmärkt att använda

Permalänk
Medlem

Beställde en Studio XPS 16 igår, använde mig då av 15% rabattkoden då det inte gick att kombinera denna med student(5% nu).

Specs:
Processor
Intel® Core™ 2 Duo Processor P8600 (2.40Ghz, 3MB, 1066MHz)

Minne
4096MB 1067MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2x2048]

Grafikkort
512MB ATI® Radeon™ HD 3670 graphics card

Hårddisk
320GB Free Fall Sensor (7200RPM) Hard Drive

Optiska enheter
Internal DVD+/-RW (DVD & CD read and write) Slot Load Drive including Software

Trådlösa nätverk
Intel WiFi Link 5300 Half Mini Card (802.11 a/g/n) (Centrino)

Utökade servicepaket
4Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support

Bluetooth
Dell Wireless 370 Bluetooth Module

Kamera
2.0 Mega Pixel Integrated Camera with Facial Recognition Software

LCD-skärm
16" (inch) Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display

Landa på cirka 17 500 :- och sen 15% av så blev ca 14 500 :-

Väntar spänt på få prel. leverans datum.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

beställde också fast 13-tummaren (standardversionen, den dyrare av de två som finns på hemsidan). Rabattkoden fungerade bra och leverans blir senast 18 februari..

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på recensioner

kan ngn berätta vad skillnaden är på grafikkorten i 13 tummaren och 16 tummaren?

fördelar
nackdelar

Permalänk
Medlem

Undrar precis samma sak som jynsson. Vad är skillnaden mellan grafikkorten? Vilket av dem presterar bäst i spel t.ex.? Vilket av valen är mest prisvärt per krona om man säger så? ATi kortet ligger på 512MB medan nVidia kortet ligger på 256MB. Sen förstår jag inte riktigt hur hybrid-SLI'n fungerar. Om ni vet någon superb länk så hade det varit uppskattat då mina google-skills inte är att hänga i julgranen direkt.

Så vilken av XPS 13 och 16 hade ni valt om ni hade mestadels spelat?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jynsson
Väntar spänt på recensioner

kan ngn berätta vad skillnaden är på grafikkorten i 13 tummaren och 16 tummaren?

fördelar
nackdelar

9500 är långsammare än 3670, går väl antagligen svalare också.

Permalänk
Medlem

Avverkat ett gäng Laptops och fastnade för Mac till slut... Efter drygt ett år är jag fortfarande nöjd, gillar OSX som faan... Nästa dator blir en MacBook Pro alt. Imac stationär...

Hade inga erfarenheter av Mac utan har kört och byggt PC´s sedan tidigt nittiotal... Våga testa något nytt, tar en vecka att sluta tänka Windows, sedan är det hur smidigt som helst!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk

PCM2KRSTSPLF19

15% på dell tom 4 feb

Permalänk

Är de värt att lägga ut 780:- för en P8600 istället för en P8400? Sen undrar jag vad det är för skillnad mellan CCFL-skärm mot en WLED-skärm? Är de värt 970 kr extra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Estanjoni
Är de värt att lägga ut 780:- för en P8600 istället för en P8400? Sen undrar jag vad det är för skillnad mellan CCFL-skärm mot en WLED-skärm? Är de värt 970 kr extra?

Led skærmar har klarare færger, bættre sværta. Drar mindre strøm. startar snabbare.
jag tycker det ær vært det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adzer
Led skærmar har klarare færger, bættre sværta. Drar mindre strøm. startar snabbare.
jag tycker det ær vært det.

Okej, då kör jag på en LED-skärm, fast skippar nog 8600 isf...

Permalänk
Medlem

känns ju som att dellen är ett självklart val.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda rabattkod och därefter köpa datorn exkl. moms via företag?

//R

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång batteritid Studio XPS 13 har?

Hittar ingen information alls om det.

Permalänk
Medlem

Enligt en kinesisk recension har den 2h27min, men det låter lite tycker jag då xps1640 har samma batteritid på lika stort batteri (6-cell) och den har inte ens hybrid grafik. Alltså använder den sitt dedikerade grafikkort hela tiden. Tror att när fler tester kommer ut på xps 1340 så kommer den ge runt 3 timmar. (Detta är spekulerande från min sida!)

http://www.laptopmag.com/review/laptops/dell-xps-studio-16.as...
http://translate.google.com/translate?prev=&hl=en&u=http://ww...

//R

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
känns ju som att dellen är ett självklart val.

power56: Hur går det för dig med ditt bärbara köp? Du var ju inne ett tag på Asus F6V och Toshiba U400...

Permalänk
Medlem

Fick just bekräftat efter att ha chattat med en på Dell att xps 1340 inte har backlit tgb =( Ricktigt synd tycker jag! Verkligen något jag vill ha på min nästa laptop!

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Fick just bekräftat efter att ha chattat med en på Dell att xps 1340 inte har backlit tgb =( Ricktigt synd tycker jag! Verkligen något jag vill ha på min nästa laptop!

//R

Varför är det så viktigt? Lär dig skriva utan att kolla då ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Varför är det så viktigt? Lär dig skriva utan att kolla då ^^

Haha! Jag önskar jag vore så duktig, men har varken tålamod eller talang att lära mig =P Dessutom är jag prylbög och älskar coola detaljer! Sitter jag framför tv'n o surfar så är det oftast svårt att se tgb tycker jag. Dock sa killen jag chattade med att det gick bra att beställa den via telefon med engelskt tgb, men då får jag ju inte åäö, så det fungerar inte heller...

//R

Permalänk
Medlem

Älskar man detaljer ska man iaf skaffa Mac.

Min nästa dator blir en MBP pga designen, detaljerna, multitouchen och aliminumskalet.
Sen att man kan köra OSX och slippa ms windows blir en glädlje

Befinner mig nu mitt in "Flykt från windows" tills man har råd med en mac. Kör linux för tillfället och linux är långt ifrån användarvänligt och smidigt men fan så mycket bättre än windows

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Fick just bekräftat efter att ha chattat med en på Dell att xps 1340 inte har backlit tgb =( Ricktigt synd tycker jag! Verkligen något jag vill ha på min nästa laptop!

//R

Den du chattade med på Dell måste trott att du menade en annan modell.

Självklart har Studio XPS 13 bakgrundsbelyst tangentbord, det är standard på den modellen.

Men det kanske inte är den den nya Studio XPS 13 du egentligen pratar om?

Permalänk
Medlem

Jo, jag pratar om den nya Studio XPS 1340. Det var så han sa iaf.

Ett utdrag:

15:15:28 Richard: har studio xps 1340 bakgrundsbelyst tgb?

15:17:14 Martin H: Nej, tyvärr

15:18:29 Richard: Den amerikanska versionen har ju det. Hur kommer det sig att det inte finns till den svenska? Något som kommer framöver?

15:19:35 Martin H: Det är olika fabriker EU & US.

//R

Permalänk
Medlem

Då undrar jag varför det står på dell.se att den har det som standard?

Det var väldigt viktigt för mig när jag beställde XPS 13, och om den inte har det när den kommer så åker den tillbaka.

Jag har dessutom sett en fransk recension av Studio XPS 13 och den har bakgrundsbelyst tangentbord (byggd i Polen).. redan där faller det Dell snubben sa...

Nää, han vet inte vad han pratar om.
Jag har själv chattat med just den där killen på Dell och det är inte mycket han kan svara på..

Ring och fråga någon annan på dell så ska du se att det är som jag tror att det är.

Permalänk
Medlem

Ja vi får hopas att han var ute och cyklade! Backlit tgb är ett måste för min del också när jag köper ny laptop (troligtvis nu i vår). Har också sett den där franska recensionen, men jag vet inte. Hoppas han hade fel! När får du din nu igen Jidde? Några ändringar i tidensaspekten?

//R

Permalänk
Medlem

Det är tänkt att den ska komma 20/2, men jag hoppas såklart att den blir klar tidigare, beställde 19/1.

Jag meddelar såklart här om hurvida den har belysta tangenter eller inte

Permalänk
Medlem

jag beställde en den 14 jan men mitt satta leveransdatum är senast 25 feb... -_- ...

ontopic: enligt bilderna på dell.se (ta upp galleri/egenskaper) så ska det vara bakgrundsbelyst....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davetastic
jag beställde en den 14 jan men mitt satta leveransdatum är senast 25 feb... -_- ...

ontopic: enligt bilderna på dell.se (ta upp galleri/egenskaper) så ska det vara bakgrundsbelyst....

Hmm, konstigt att det ska ta sån tid. Vad är din spec? Kan det vara nåt som dom inte hade i lager kanske?

Jag har iaf beställt:
P9500
WLED
4GB RAM
SSD 128GB
9500m
Blåtand
Inbyggd bredband

Permalänk
Medlem

Orderdatum: 2009-01-13
Uppskattat leveransdatum är senast: 2009-02-16

På min m1340, hoppas verkligen att den har bakgrundsbelyst tgb, var en av orsakerna till att jag beställde den.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jidde75
Hmm, konstigt att det ska ta sån tid. Vad är din spec? Kan det vara nåt som dom inte hade i lager kanske?

Jag har iaf beställt:
P9500
WLED
4GB RAM
SSD 128GB
9500m
Blåtand
Inbyggd bredband

jag valde bara till grafikkortet och LED-skärmen...