uppgraderings kit från komplett kommer jag behöva installera om xp?

Permalänk

uppgraderings kit från komplett kommer jag behöva installera om xp?

ja som det står i rubriken kommer jag om jag köper ett uppgraderings kit med moderkort processor och minnen och stoppar i min gamla trötta burk med amd 3000+ processor.

kommer dator vilja att jag installerar om xp eller kommer den känna av nya grejjerna? då jag ej har skiva med xp utan har köpt datorn med XP inlagt från början så vore det jobbigt om man måste installera om...

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=346430

Uppgraderingspaket AMD Phenom 9650
Quad Core, 2GB, AMD 770 chipset

är det en vettig uppgradering? har redan bra nätagg och ett asus 4850. men går så jävla segt å ladda kartor och starta spel så funderar om detta kan vara lösningen på mina problem.?

Permalänk
Medlem

Det kan fungera utan ominstalation, men det är inget jag skulle rekomendera. Men du kan ju alltid testa, om datorn är segare än den bordfe eller krachar stup i kvarten så bör du försöka instalera om den.
fast ahr du tur så klarar du dig, va bara nogran med att avinstalera de gamla drivrutinerna så de ej ligger och spökar.

Om du har en ome licens till din dator så tycker microsoft inte att det är okej att byta modekort, men det brukar fungera ändå.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Medlem

De är alltid bäst att slänga om dator i samband med en uppgradering, speciellt när de gäller en grundlig sådan som när man byter ett moderkort och Processor.

Windows känner av alla dessa komponenter och är beroende av dem - skulle du byta dem och sen starta de "gamla" systemet på de nya moderkortet så kan de finnas risk för en krasch då den helt plötsligt inte har samma komponenter att kommunicera med.

Om du går från en "vanlig processor" som du nu har, till en "Quad-core" så är de väldigt känsligt, där rekommenderas en total ominstallation av Windows då den kommer att få fler kärnor att jobba med än tidigare. Den installation du har nu har bara installerat drivrutiner för att kommunicera med EN kärna, blir de flera så kommer de bli svårigheter för Windows att arbeta!

Mvh // Kim

Visa signatur

Kim McWest