Permalänk
Medlem

Gammal server dator bråkar, PSU vs HDD

Hejsan allihopa.
Jag har ett problem med min udda server.

För ca en vecka sedan så slutade servern att starta, det försöker hela tiden men när hårddiskarna ska starta så startar server om.
Jag prövade rycka ur alla hårddiskar (2 st) och då startade servern perfect!
Även om jag hade 3 st dvd-läsare inkopplade. Men så fort en hårddisk är i så funkar det inte igen.

Så nu för igår så öppnade jag och prövade igen, först small det till lite innuti PSU och man såg ljus. Men det startar ändå perfect, men samma problem. Men så en GÅNG så startade server och den funkade prima tills i morse då jag skulle starta den igen.

Sys spec:
CPU: Pentium 4 2,8 ghz HT
Moderkort: Vet inte, från Intel
Grafikkort: Intregrerat SIS661
PSU: Unknown 350w
Hårddiskar:
80 gb (C:\)
250 gb (övrigt)

OS: Windows 2008 Server (legit)

Detta är en väldigt udda och gammal server men jag har inte så mycket cash, Vet någon vad det kan vara som felar?

Snella kan någon hjälpa mig?:rolleyes:

Permalänk
Medlem

Låter onekligen som att nätagget vill gå i pension.

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z3p70r
Låter onekligen som att nätagget vill gå i pension.

Mjo, tror det också, men det funkar ju. Nu har jag fått igång servern. Det finns tydligen ett sätt :-/
Sätt på datorn utan HDD
Koppla snabbt in den första 80 gb, sedan vänta och koppla in 250 gb efter. Sedan efter en omstart så funkar allt perfect.
Vaa faaannnn!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle090
Mjo, tror det också, men det funkar ju. Nu har jag fått igång servern. Det finns tydligen ett sätt :-/
Sätt på datorn utan HDD
Koppla snabbt in den första 80 gb, sedan vänta och koppla in 250 gb efter. Sedan efter en omstart så funkar allt perfect.
Vaa faaannnn!!!

De säger att hdd:er drar mest när de spinner upp, vilket låter rimligt. Börjar då nätagget sjunga på sista versen så... Har du inget annat du skulle kunna testa med?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}