Permalänk
Medlem

Filmtips, svart komedi

Såg precis Big Nothing från 2006. Helt sjukt bra svart komedi med MASSOR av oväntade twists och turns...

http://akas.imdb.com/title/tt0488085/

Se den!

Vad fler för liknande filmer finns det som är värda att se?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag gillade oxå Big Nothing. Ganska annorlunda typ av film.

Angående liknande filmer så är det första jag tänker på In Bruges. Påminner en hel del om Big Nothing, men är kanske inte fullt lika mycket humor i.
Jag har även hört bra saker om Dead End, som har samma skapare som Big Nothing, men har inte hunnit se den än.

Edit: Här finns fler förslag: http://www.imdb.com/title/tt0488085/board/nest/112569338

Permalänk
Medlem

fresh prince in bell air? svart humor i ett nötskal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ImTrying
fresh prince in bell air? svart humor i ett nötskal

Tror du har missuppfattat svart humor rätt rejält.. Big Nothing ska kollas upp!

Edit: Fyfan vad seg man var nu då... Pinsamt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
Edit: Fyfan vad seg man var nu då... Pinsamt

Haha!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

Pulp Fiction, Reservoir Dogs, True Romance. Alla är Tarantino filmer. Svart komedi till max!!

EDIT: Lock, Stock and Two Smoking Barrels och Snatch, riktigt roliga filmer, checka in dem. In Bruges också, samma sorts komedi.

EDIT2: Glömde Fargo, Burn After Reading och The Big Lebowski. Coen bröderna och deras komedi. Behöver inte säga mer!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Tänkte precis sätta mig och kolla på True Romance, är den bra?

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddiefredd
Tänkte precis sätta mig och kolla på True Romance, är den bra?

Ja, riktigt bra. Jag gillar inte romantiska filmer så mycket men denna är speciell! Tarantino när han var som bäst.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Låter bra!

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Fargo är nog en av dom bästa svart-humor filmer jag sett.. riktigt skön stämning under hela filmen.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Ja, riktigt bra. Jag gillar inte romantiska filmer så mycket men denna är speciell! Tarantino när han var som bäst.

Det är dock inte en Tarantino-film utan en Tony Scott film. Tarantino skrev storyn och orginalmanuset. Men sedan ändrades det om ganska mycket av Tony Scott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Det är dock inte en Tarantino-film utan en Tony Scott film. Tarantino skrev storyn och orginalmanuset. Men sedan ändrades det om ganska mycket av Tony Scott.

Äsch, tar man en titt på scenen i slutet där i lägenheten så VET man att det är en Tarrantinorulle

Nämen, True Romance är en riktigt bra film som kom i samma veva som många blev kändisar, delvis pga filmen. Det är kanske Slaters bästa roll och dom andra rollerna behöver definitivt inte skämmas.

För övrigt håller jag med om Fargo Cloudstone! Ett annat mästerverk är ju The Big Lebowski, av Coens såklart...Alla deras filmer har glimten i ögat.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Äsch, tar man en titt på scenen i slutet där i lägenheten så VET man att det är en Tarrantinorulle

Give credit where credit is due, är allt jag säger. Och oftast är det manusförfattaren som förtjänar mest cred, men i detta fallet ändrade ju Tony Scott tillräckligt mycket för att det ska vara en Tony Scott film. Men, men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Give credit where credit is due, är allt jag säger. Och oftast är det manusförfattaren som förtjänar mest cred, men i detta fallet ändrade ju Tony Scott tillräckligt mycket för att det ska vara en Tony Scott film. Men, men.

Jo det håller jag givetvis med om. På samma sätt tror jag inte filmen hade blivit som den blev utan Tarrantino heller En grym film är det oavsett.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jo det håller jag givetvis med om. På samma sätt tror jag inte filmen hade blivit som den blev utan Tarrantino heller En grym film är det oavsett.

Faktum är att det inte hade blivit en film överhuvudtaget, då det var Tarantinos story. Så det har du rätt it!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Såg precis In Bruges, blev lite sugen efter att ha läst att ni rekommenderade den. Riktigt skön humor måste jag säga, och pricken över i för mig blev när de började spela lite Dubliners i slutet.

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Medlem

Big Nothing var grymt rolig tycker jag, tack för tipset.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Big Nothing var grymt rolig tycker jag, tack för tipset.

Your welcome!

Ska se In Bruges nu...

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb är ju ett givet kort, svart humor på kalla krigsvis.