Permalänk

så man lappar den för att få en slätare yta eller?

Permalänk
Medlem

Angående "inverted ATX" .. du har kopierat Lian-Li PC-V2100 ju (dock används 120mm fläkt i bakkant vid moderkortet på L-L's)!

Fint är det minsta jag kan säga, aluminium är så vackert! Störtskönt engagemang!
Sann DIY!

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coolerfreak

Mästerbyggare NysoO:
Såg lite youtube-filmer från bygget, klarade ju engelskan alldeles utmärkt bland annat. Nåväl.. tänkte säga de att ja fick lära mig en sak som ja verkligen inte tänkt på alls tidigare, linjalen för sticksågen.. klockrent!
Jag som frikört ända fram till nu.. tyvär har man ju blivit redigt bra på att hålla kursen rätt däremot. Men ett stort tack för tipset.. kommer underlätta enormt.

Har ett svagt minne av att ja sett metoden innan men aldrig tagit till mig de riktigt

Tack, är ganska bra själv på fri hand då jag sågat en hel del, men ville ha det helt perfekt på de yttre panelerna så jag använde mig av den här metoden då.

Tycker jag låter som ett jävla mongo när jag lyssnar på mig själv. Är väll att man ska försöka förklara på engelska och så blir det knäppt Vanligtvis pratar jag med en ganska ren amerikansk dialekt men när man spelar in sig själv så..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schrimp

Angående "inverted ATX" .. du har kopierat Lian-Li PC-V2100 ju (dock används 120mm fläkt i bakkant vid moderkortet på L-L's)!

"Kopierat" är lite att ta i. Egentligen är det Intel som först utvecklade inverted atx (Se BTX). Sen är det absolut inget som är Lian Li specifikt. Än mindre just PC-v2100.

Citat:

Fint är det minsta jag kan säga, aluminium är så vackert! Störtskönt engagemang!
Sann DIY!

Tackar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Uppdateringen idag såg väldigt bra ut Proffs modd ftw!

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

En klar tia för ett snyggt o genomtänkt bygge!

Visa signatur

ASUS sabertooth z97 Mark 1/Graffe GTX 670 OC/ I7 4790 Corsair H100i ! /16 GB Corsair vengeance Pro /HDD Crusial M500 240GB still windows /SSD 120x2 och 3,4TB lagring / DVD-RW Asus Bluray-brännare SATA Black / Fractal Design Define R4 Svart / XFX 1250 Pro nätagg /Skärm Benq EW2730 / Score Vantage ?

Permalänk
Medlem

Synd att 10 poäng är det högsta, detta är värt meer! Självklart ett av mina favoritbyggen Keep going!

Permalänk
Medlem

blev grymt bra

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk

Ser framemot slutresultatet

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Hedersmedlem

riktigt proffsigt 10p

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt byggt hittills hoppas det fortsätter såhär

Visa signatur

Antec 300. e8400. Scythe Ninja. 8800gts 512mb. OCZ pc600 4gb. Corsair 650tx. Seagate 500gb.

Permalänk

nu börjar det verkligen bli en "CTRL + C" kopia av ritningen!

Permalänk
Medlem

Blir det inga mer uppdateringar nu?

Lätt 10p!
Hoppas man någon gång får se det IRL..

Permalänk

aa fint bygge äre då
tänkte på de, du har ju små "läppar" som sticker ut från sidopanelerna vid fronten är det någon särskild orsak?

keep it up

Permalänk
Medlem

Ser så förbaskat kul ut !

10/10 utan tvekan.

Visa signatur

Det är jag som är frågarN, tjatarN och gnatarN. :)

Permalänk
Medlem

Detta bygge var riktigt bra.
Skulle aldrig kunnat göra lika bra själv.
10p!

Visa signatur

Nej

Permalänk

Kommer nog bli det bästa bygget i sweclockers Historia !!

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreaskarlsson3
Kommer nog bli det bästa bygget i sweclockers Historia !!

så långt skulle jag verkligen inte gå. men än så länge ser det redigt bra ut!

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk

Tar ganska lång tid, hårdvaran kommer vara förlegad när du är klar.

Permalänk

fy fan jag e redan kåt på ditt bygge 10p!

Ursäkta ovårdat språk :$

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killen2times
aa fint bygge äre då
tänkte på de, du har ju små "läppar" som sticker ut från sidopanelerna vid fronten är det någon särskild orsak?

keep it up

Vad menar du med "läppar"?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
Tar ganska lång tid, hårdvaran kommer vara förlegad när du är klar.

Uppgraderar hårdvaran hela tiden och med det här bygget så kommer jag kunna uppdatera den titt som tätt utan att behöva kompromissa med chassit. Just därför jag bygger chassit som jag gör, så jag kan uppgradera och leka med hårdvara som jag vill.
Använder datorn vid sidan av hela tiden så det är ju knappast så att allt ligger å väntar på att få ett chassi.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggleforce
fy fan jag e redan kåt på ditt bygge 10p! Ursäkta ovårdat språk :$

Lol,

Visa signatur
Permalänk

Måste bara se chassiet IRL nån gång! Alla lösningar du gör är som att se ett riktigt fabrikstillverkat och förbaskat dyrt chassie bli till.

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

Ser riktigt hett ut ! men kommer det inte att väga en hel del sen om du bara bygger det i aluminium?

Visa signatur

ASUS M4N72-E 750A || AMD Phenom II x2 3.1 GHz clockad: 3.5 GHz || 2st Corsair Dominator 2Gb 1024MHz || ASUS EN9800GT 1Gb || Cougar 550W || Samsung Spinpoint 1TB

Permalänk
Medlem

Du! jag tror inte din dämpning kommer fungera! jag tror att det kommer att ta i! Jag tycker att du ska fixa någon slags upphängning i stället

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Du! jag tror inte din dämpning kommer fungera! jag tror att det kommer att ta i! Jag tycker att du ska fixa någon slags upphängning i stället

Den kommer inte ta i. Har provat trycka ner med handen och det krävs ett tryck på runt 2kg, för att den ska slå i bottnen, utan radiatorn inräknad. Så med radiatorn inräknat så krävs det ett tryck på runt 2,4kg eller nått sånt? Vet inte exakt vad radiatorn väger. Radiatorn rymmer inte 2liter vatten så det är nog ganska lugnt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Vad menar du med "läppar"?

jao, "läppar" var visst dålig förklaring... skärmar kanske blir bättre... alltså inte LCDn nu då, utan längs hela fronten så sticker sido/toppen stycket ut, så de blir ju små skärmar.. aha där satt den hoppas jag på

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NysoO
Den kommer inte ta i. Har provat trycka ner med handen och det krävs ett tryck på runt 2kg, för att den ska slå i bottnen, utan radiatorn inräknad. Så med radiatorn inräknat så krävs det ett tryck på runt 2,4kg eller nått sånt? Vet inte exakt vad radiatorn väger. Radiatorn rymmer inte 2liter vatten så det är nog ganska lugnt

En PA120.3 rymmer ganska exakt 0,5L

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killen2times
jao, "läppar" var visst dålig förklaring... skärmar kanske blir bättre... alltså inte LCDn nu då, utan längs hela fronten så sticker sido/toppen stycket ut, så de blir ju små skärmar.. aha där satt den hoppas jag på

Ingen speciell anledning till det, Ville bara ha det så det ser ut som chassit lutar framåt. Tycker det är lite småballt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brodholm
En PA120.3 rymmer ganska exakt 0,5L

Gott, då ska det nog inte vara nå problem

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du e min idol

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

Bland det fetaste jag sätt i mitt liv..

Visa signatur

Gå med i livets ord...!

Permalänk
Medlem

Verkar bli så jävla ballt! Ser verkligen fram emot att se resultatet ;D