Permalänk
Medlem

iPhone 3G. Världens mest överskattade telefon.

Visa signatur

Fåglarna flyger i gryningen!

Permalänk

soft-air gun, ett chassi, nätaggregat, trådlöst nätverkskort, 2 väckarklockor, dom 2-5 chokladkakorna som jag köpte varje vecka från och till i 1 år, WoW, mp-3 som användes i ca ett halv år innan jag fick min k610i som fortfarande spöar "nya" walkman mobiler för 1-2000kr, för trånga jeans för 800kr.

Önskar att jeans vore töjbara

Permalänk

Min UPS, en Eaton Powerware 3105 500VA. Den "ska" funka till Mac men jag hade den i två-tre veckor innan jag kopplade in den till den stationär Mac:en och inte fan finns det stöd. Fick dessutom inte med mjukvaran till den utan en lapp som säger "du kan gå till vår hemsida och ladda ner skivan" men den kan man inte utan man får upp en informationssida som säger att den skivan distribueras med alla UPS:er. Aldrig mer Eaton, nästa gång blir det en APC må vara lite dyrare men den funkar ju i alla fall..

Mer finns säkert, men det har jag nog förträngt tillräckligt för att jag inte ska komma på det nu.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

De första jag tänker på när jag läste trådens tiltel vart min första processor med Prescott kärna. P4 3,2GHz Socket 478. Den sämsta processorn jag haft när de gäller överklockning. Gick från en Northwood P4 2,6GHz som jag körde i 3,4GHz på luft. Inte ens med vatten och olika moderkort kunde jag få upp 3,2:an över 3,3Ghz. Den vart helt värdelös och dyr!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

En Crescent Marin 4hp utombordare för 1000kr. Den gick ganska exakt en vecka innan bägge klackarna till starten gick av och den har nog stått ett par år nu delvis isärplockad. Sen fick jag en 2cyl Johnson som inte gått mycket som går som en klocka.
Sen är det väl de 3-4 sista ölen innan man vinglar hem grisfull. Ångras speciellt dagen efter när bakfyllan slår till med full kraft...

Permalänk
Medlem

Några skräpfilmer jag köpte när jag var liten

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av päpplet
En Crescent Marin 4hp utombordare för 1000kr. Den gick ganska exakt en vecka innan bägge klackarna till starten gick av och den har nog stått ett par år nu delvis isärplockad. Sen fick jag en 2cyl Johnson som inte gått mycket som går som en klocka.
Sen är det väl de 3-4 sista ölen innan man vinglar hem grisfull. Ångras speciellt dagen efter när bakfyllan slår till med full kraft...

NJa de där sista shottarna och ölen ångrar man dagen efter när man inte vet var fan man har vaknat upp:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Köpte en cykel för 7500(!) som jag använde till och från i 1 år, och krängde sen för 5k.

Permalänk
Medlem

Högtalare och förstärkare till datorn, kanske använt skiten två gånger på ett år och nyligen märkte jag att det endast kommer ljud ur vänstra högtalarn.. bra skit... -.-

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Högtalare och förstärkare till datorn, kanske använt skiten två gånger på ett år och nyligen märkte jag att det endast kommer ljud ur vänstra högtalarn.. bra skit... -.-

Haha, märkte samma sak, att jag saknade ljud ur den ena högtalaren, då hade sladden åkt ur och sist jag var i närheten av högtalaren var typ tre månader sen

Permalänk

Slå mig inte men ett misstag jag gjort är att jag köpte min dator med ett moderkort som är am2 och am2+ kompatibelt. Har just märkt att amd kan slänga sig i väggen när det finns intel (slå mig inte igen)

Permalänk
Medlem

Min Samsung U700 Evo.. värdelös skräptelefon i snygg förpackning.. bonus = hopplösa touchknappar

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

En Prorace-Senda med stort behov utav renovering. Köptes i tro om det bara skulle vara att smälla ihop. Men grejorna visade sig vara värre än det såg ut så det har kostat mer än vad jag har. Mopeden var ämnad som en investering, skulle köpa den billigt och sälja den dyrt i mån av dator. Men än är den inte klar och än har jag då inte råd med nån dator.

Dock börjar de sista grejorna falla in nu så vi får väll se om det snart löser sig, dock ångrar jag att jag köpte den.

Visa signatur

Det är jag som är frågarN, tjatarN och gnatarN. :)

Permalänk

Ingenting jag har köpt men önskade mig i julklapp.
En soda stream, jag har satt in kolsyrebehållaren och inte använt den en enda gång. =/

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Knark

En såndär bärbar dvd spelare som inköptes på ica i halv onyktert tillstånd. på väg hem från PDOL. såg väll kanske en film.

Nintendo DS. vist rolig sak men har inte spelat seriöst med nått spel till den. och har inte hittat nått jag verkligen velat ha.

En hotel svit på nått design hotell för 4lax natten var inte heller den bästa investeringen jag gjort.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

All småskit jag tycks köpa hela tiden. En godisbit där, en massa kaffe där osv. Fullständigt onödiga utgifter.

Permalänk
Medlem

MS Raclusa. Pålurad 599kr på onoff...man kan få skiten för hälften på annat ställe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasD
En Prorace-Senda med stort behov utav renovering. Köptes i tro om det bara skulle vara att smälla ihop. Men grejorna visade sig vara värre än det såg ut så det har kostat mer än vad jag har. Mopeden var ämnad som en investering, skulle köpa den billigt och sälja den dyrt i mån av dator. Men än är den inte klar och än har jag då inte råd med nån dator.

Dock börjar de sista grejorna falla in nu så vi får väll se om det snart löser sig, dock ångrar jag att jag köpte den.

Säkert polarens gamla. Var nog ganska sliten efter honom, han kallades nämligen för varv-tore.

Permalänk
Medlem

Ett pår totalt värdelösa logitech hörlurar, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=242578 . Mer obekvämt headset får man leta efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keso
Ett pår totalt värdelösa logitech hörlurar, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=242578 . Mer obekvämt headset får man leta efter.

fick ett sådant för någon jul sedan, värsta jag använt någonsin, sen att dom gick sönder fort var dock bra

Permalänk
Medlem

En av mina förra bilar, en Honda Prelude 4ws -88.
Förlust affär så det stank om det, gav 25.000kr för den och fick 16.500 kr 1½ år senare när jag sålde den. Exklusive då pengar för service och reservdelar.
Visst, kan inte jämföras med t.ex. nybilsköp eller liknande men för mig är det en stor förlust med tanke på att jag gått plus på nästan alla andra bilar jag sålt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Glömde stänga av automatic renewal på Everquest 2 och betalade flertalet månadsavgifter i onödan när jag inte spelade längre. Varje gång jag såg att de hade dragit pengar tänkte jag "jag måste fixa det där", men det blev inte av förrän många månader senare Fan jag hade kunnat köpa nytt moderkort för de där pengarna nu, grr.

Permalänk

mitt xbox 360! bortkastade pengar imo

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

En SMC WAPS-G NAS Funkar inte riktigt som jag hade tänkt mig, framförallt att den inte funkar så bra ihop med hårddiskar formaterade i NTFS Försöker dock fixa det genom hackade FW

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk

Just nu känns mina två delta fläktar lite onödiga för 300kr. Visst det blåser ju som fan men det överröstar ju till och med min kompressorkylare totalt.

Just nu ligger de som vikt på ett nätaggregat för att agget inte ska sväva i väg, så mycket nytta gör de.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Canton GLE-409, Canton AS25 och en Canon center för 6500 :-
Sålde för 3000 :-
Inte alls min typ av högtalare, köpte grisen i säcken...

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Bil, Curanta Mediabox, Asus eee ja listan blir lång. Sålt grejor för ca 50-60k senaste halvåret i saker jag köpt och inte använt. Dock har jag gått plus en massa men känns ändå som onödigt besvär.

/R

Permalänk
Medlem

Alla webhotell jag slösat pengar på genom åren, samt mitt comhem-abonnemang. Modemet är helt värdelöst och det är inte i närheten av prisvärt.

Permalänk
Medlem

Xbox360, tråkiga jävla skitspel till den konsollen... hatar Halo mest av allt.

Permalänk
Medlem

Softairgun... pajjade direkt...