Permalänk
Medlem

Sony Vaio AW11M

Citat:

Tillverkare av mikroprocessor - Intel®
Mikroprocessorhastighet (GHz) - 2,26
L2-buffert (KB) - 3072 Advanced Smart Cache
Frontside Bus (MHz) - 1066
Antal kärnor - 2

Minneshastighet (MHz) - 800
Minnestyp - DDR2 SDRAM-minne (2 x 2048 MB)
Max. minne (MB) - 4 096
Minnesstorlek (MB) - 4 096

Hårddisktyp - Serial ATA
Hårddiskkapacitet (GB) - 320
Hårddiskens hastighet (varv per min) - 5400

Bildskärmstyp - X-black LCD
Diagonal storlek (tum) - 18,4
Upplösningsformat - 1680 x 945
Upplösningstyp - WXGA++

Fullständigt namn på bildskärmskort - NVIDIA® GeForce® 9300M GS GPU
Producent - NVIDIA®
Grafikminne - Totalt tillgängligt grafikminne på ca 1510 MB* med särskilt GDDR3-videominne på 256 MB

Källa

Jag startar denna tråd eftersom jag efter att ha sett den för första gången varit rätt såld. Mao letar jag efter en bärbar datorn, min stationära har nämligen har gjort sitt.

Jag är ute efter en dator med bl.a.(!) numpad, och Sonys utbud av datorer med numpad är begränsade.
Dock är Sony alltid Sony och deras Vaio's är ju så otroligt snygga.

Vad har ni för erfarenheter av AW11M ?
Är den värra att flytta än ett kylskåp någon gång ibland ? är 18,4" för stort ? presterar datorn efter specen ? får den plats på Sj's nedfällbara brickor ? och har påven rosa kalsonger ?

Skämt åsido, jag vill helt enkelt höra vad ni som äger en Vaio AW11M tycker om den ? (och så klart även ifrån er som har åsikter om den)

Visa signatur

//zeelo

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen att den är för dyr för den prestandan.. Men jag tycker även att 18,4 är en aning för stort också för att kunna bära med sig.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Jag har gått från 13" och 15" till en Vaio 17". Vaion är en utmärkt maskin, som jag är mycket nöjd med. Jag använder den endast i hemmet och sitter nu vid ett stort bord; här passar storleken utmärkt. Sedan parkerar jag mig i en bekvämare stol vid ett mindre bord; då önskar jag att jag köpt en 13"'s maskin istället.

Visa signatur

Words, words, words !