Permalänk

Kylarna har släppt på mina OCZ reaper

ja. som rubriken säger så har kylarna lossnat på mina ocz reaper. Bild
dom har bara suttit i datorn sen jag byggde ihop den(2-3 månader) och när jag öppnade såg dom ut så.

skickade in dom till komplett men dom vägrade göra något för jag hade tydligen gjort det där själv. klagade på dom och i det tredje mailet fick dom fram att även om det hade hänt pga värme så kunde dom inte göra nått för ena kanten på minnet hade blivit lite tilltryckt så garantin inte gällde (borde dom inte säga det med en gång?)

har fått tillbaka dom nu och tittat på hur dom ser ut. kylarna sitter bara fast med nån sorts dubbelhäftande tejp, som inte fungerar speciellt bra längre.

hur ska jag göra för att få dom att sitta fast? tejpen lär ju inte fungera bättre nu när den redan lossnat halvt en gång...

nån som haft liknande problem?

och hur har detta kunnat hända? det ska väl klara av lite värme? processorfläkten suger luft över minnena och den har sällan vart över 30 grader så det ska ju inte vara något problem tycker jag :S

Permalänk
Avstängd

Kan ha varit så att när du tröck i dom så tröck du på kylaren och så blev tejpen svag, sen lossnade den.

Det finns 2 lösningar som jag kom på.
Ett är att du köper ett kylpastelim som du placerar en liten liten klick på varje minne, sedan trycker du dit kylaren. Då är det bäst ifall du pillat bort tejpen först också. Det här kommer nog bli krångligt.

Den andra lösningen är att du struntar i kylarna och pillar bort resterande tejp, rengör med lite aceton och kör utan. Det borde minnena klara ifall du har någorlunda med fläktar i datorn. Ev. för att vara på säkra sidan köper du en fläkt och monterar framför de nakna minnena. Finns inte skruvhål där fast lite påhittig får du vara med tråd, tejp eller ngt, beroende på hur chassit ser ut.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

har ett antec p182 så fläktar finns. tror problemet är grafikkortet som sitter precis jämte och ligger på 80 grader konstant.

tejpen sitter kvar men är halvvägs av på ena sidan på ett av minnena

Permalänk
Medlem

Införskaffa ny tejp och var lite mer försiktig när du monterar dem

Visa signatur
Permalänk

vart hittar jag sån tejp?