Permalänk
Medlem

Språkresa till Kina?

Är det nån som gjort en språkresa till Kina?
Sett att man för runt 25000kr kan få en 10-15 veckors kurs med runt 3 timmar lektioner per dag och boende.

Hinner man lära sig något på, låt säga, 13 veckor? 3 timmar lektioner, 5 dagar i veckan, alltså 195 timmar.

Vilken stad rekommenderas?
Vilken tid på året? Det är aktuellt att åka nån gång hösten 2009/våren 2010.

Tacksam för tips

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Klart man hinner lära sig något på den tiden! Det är ju bara att sticka ut på stan resterande tid och lära sig ännu snabbare:P

Brorsan ska ner på en kortare språkresa i sommar på 3 veckor. Det är ju dock för max 18år.

Tror det var Beijing som han skulle till iallfall.

Men 13-15 veckor bör du ju hinna lära dig mycket på.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Du ska inte tro att du kommer lära dig speciellt mycket. Tror inte du kommer lära dig mer än tillräckligt mycket för att kunna beställa mat, kanske ställa lite frågor som var folk kommer ifrån, var ställen ligger etc. Problemet ligger iofs inte direkt vad man själv kan fråga. Problemet brukar komma när man får svaren...

Hur som helst ska du inte tro att du kommer lära dig mycket, utan att man får lära sig lite lite basic, en del ord, kanske runt 1500st. Lite grammatik så du kan ställa frågor etc. Inte mycket mer iaf.

Har själv inte studerat kinesiska, så du ska inte bry dig allt för mycket om vad jag skriver. Men jag har studerat koreanska i Korea och då inte via någon språkresa. Varje kurs bestod av 200timmar (10v 4h/dag) + en jävla massa studerande på fritiden.

Tycker att jag är helt värdelös på språket fortfarande men studerade ändå ca 6 månader och vistades i landet i över 1,5år. Dock är koreanskan svårare än Kinesiskan.

Permalänk
Medlem

man kan väl generellt säga att man lär sig mer på en språkresa än på att sitta i skolbänken i sverige och plugga språk?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
man kan väl generellt säga att man lär sig mer på en språkresa än på att sitta i skolbänken i sverige och plugga språk?

Svar ja.

För du hela tiden "utsätts" av språket du försöker lära dig om du lever i landet.

Jag börjar lära mig mer och mer franska, och har aldrig hållt en franskabok i min hand. Men jag bor här så

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
Svar ja.

För du hela tiden "utsätts" av språket du försöker lära dig om du lever i landet.

Jag börjar lära mig mer och mer franska, och har aldrig hållt en franskabok i min hand. Men jag bor här så

Gamemaster? ;D.

Som sagt bör du lära dig mer kinesiska genom att plugga i Kina än i Sverige, men räkna inte med att lära dig språket flytande. Blir nog dock en kul upplevelse inte bara pga. språkets skull.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Generalkyckling
Gamemaster? ;D.

Som sagt bör du lära dig mer kinesiska genom att plugga i Kina än i Sverige, men räkna inte med att lära dig språket flytande. Blir nog dock en kul upplevelse inte bara pga. språkets skull.

Japp, GM för World of Warcraft.

Stannar man bara där några veckor så kommer de inte hjälpa lika väll som om du bor där. För bor du i landet så intreagerar(stavning?^^) du på ett helt annat sätt med befolkningen.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow