Permalänk

Funkar Crossfire?

Fungerar crossfire mellan
dessa två kort

PowerColor Radeon HD 4870 512MB GDDR5

och ett

MSI ATI HD4850 512MB?

Jag vill inte ha några "Kör två sånna, kör sisådär hittan och dittan" svar.
Besvara enbart min fråga INGET annat vill jag veta.

Tack på förhand

Permalänk

Nej

Visa signatur

Antec Three Hundred, Intel E8400, Corsair 450W, HD 4850 PowerColor, P5Q Pro, Corsair 4 GB Ram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voiceless6
Nej

Nej?

Har du stöd för din information?

Permalänk

Är du säker på det? dom använder väl samma drivrutiner om jag inte minns fel. Jag kan ha fel dock.

Permalänk

Det är väl så att ATI crossfire funkar om korten är av samma modell serie?!

Visa signatur

| Intel I7 12700k | Noctua NH-U12A | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 5200mhz | Samsung 980 Pro M.2 NVME 2TB | Seagate FireCuda 520 2TB | Samsung 970 pro 1TB | WDC WD30 3TB | Gigabyte RTX 3070 Aorus | Fractal Design Define R6 Black | Gigabyte Aorus P850W | Asus VG258 24" 165Hz | Benq 24" |

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så funkar det utmärkt, nu kan jag inte hitta bilden som säger att det ska fungera för att jag sitter på skolan och de har blockat Amd's/Ati's hemsida? men men.

Permalänk
Medlem

svar ja
http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
enligt testet så blir prestandan ungefär som 2st 4850 CF

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar. Kollar du på SweClockers egna test av grafikkort så tror jag dom har med HD4850 + HD4870 i CF

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Voiceless6
Nej

Antingen så är du ett troll eller så har du fel.

Permalänk
Medlem

Det funkar, som många andra säger så blir prestandan som två 4850.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, det skall funka utmärkt

OFFT: Ni som inte ids att kolla om det är rätt eller inte, sk.t i och skriv =/

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Någon som vill vara snäll och berätta om ett Gigabyte HD4670 512mb och ett Gigabyte HD4650 1Gb fungerar tillsammans ? jättesnällt om nån vill berätta det !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Uddemar
Någon som vill vara snäll och berätta om ett Gigabyte HD4670 512mb och ett Gigabyte HD4650 1Gb fungerar tillsammans ? jättesnällt om nån vill berätta det !

samma länk som i mitt förra inlägg...
http://game.amd.com/us-en/content/images/crossfirex/CF_combo_...

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
samma länk som i mitt förra inlägg...
http://game.amd.com/us-en/content/i...chart_Nov08.jpg

Betyder det att dom funkar tillsamans slltså ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Uddemar
Betyder det att dom funkar tillsamans slltså ?

Humm, om jag förstår bilden rätt så ska det funka och du ska tydligen inte ens behöva en brygga.

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Humm, om jag förstår bilden rätt så ska det funka och du ska tydligen inte ens behöva en brygga.

Okej, tack för hjälpen, då blir det nog att köpa ett HD4650 1Gb på fredag

Permalänk
Medlem

Om du kör crossfire med ett 4870 som huvud kort och ett 4850 i crossfire så får du prestandan av två 4850 i de spel som har stöd för crossfire och prestandan av ditt 4870 i dom spel som i dom som inte har Crossfire stöd.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Det ska funka.

OT:
(btw Powntah, är det dej Robban brukar sitta på IRC med? Går i samma klass som han.:D

Visa signatur

Intel i7 4790K @ 4.7Ghz, 1.25 Vcore, (NH-D14)
Gigabyte Z97X-Gaming 7
R9 290x & R9 290 DirectCU II i CrossfireX
8GB CL9 1600Mhz Vengeance LP
CM V1000, 1000W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adro92
Det ska funka.

OT:
(btw Powntah, är det dej Robban brukar sitta på IRC med? Går i samma klass som han.:D

Det är jag det