Permalänk
Medlem

Jag köpte ett PS3 men ångrar mig i efterhand, finns fler spel som jag gillar till 360 och även de kommande spelen verkar mer intressanta. Men är för sent nu =P

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Googol, Om du inte har en PC att lira dessa RPG på så skulle jag föreslå en 360, utefter dina förutsättningar.

Permalänk
Medlem

PS3 såklart.. den är ju mega bra..
och bluray är ett måste. har 17filmer
och så
ps3 media sever äger.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

1080p rullar stremar man till sin härliga fullhd tv!

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Köp en 360 ifall du har tänkt att spela. Själv tycker jag att de finns mycket bättre spel till 360n än ps3an.

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |

Permalänk

Xbox eller xbox 360 elite

Tack så mycket för svaren!

En fråga till då:
Jag har hört massa om att Xbox 360 bara går sönder, stämmer det? Är det så med elite också? och i så fall borde det få mig att köpa ett ps3 istället?

Permalänk
Medlem

googolplexian: Mjo det stämmer, tar dock bara ca 1 vecka från att du ringer tills dom kommit tillbaks med boxen så MS har i alla fall snabb service men tycker du ska köpa PS3 istället om du har råd. Har dock ingen aning om hur bra Sonys service är men inte så ofta man hör folk som har problem med PS3. Tycker även PS3 har bättre exklusiva spel och det verkar komma många nya bra medan 360 har det lite fattigare på den fronten (väntar just nu bara på Forza 3).

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Re: Xbox eller xbox 360 elite

Citat:

Ursprungligen inskrivet av googolplexian
Tack så mycket för svaren!

En fråga till då:
Jag har hört massa om att Xbox 360 bara går sönder, stämmer det? Är det så med elite också? och i så fall borde det få mig att köpa ett ps3 istället?

Nja, de som problemet var tidigare var att GPU/CPU blev för varma, detta fick kylarna att släppa, men förhoppningsvis är det inte ett bekymmer nu. (eller iallaf under den naturliga felmarginalen som hos all annan elektronik.)

Två nya versoner är släppta, Falcon har en mindre CPU. (hjälper till att det inte blir så varmt i xboxen.) Jasper har både mindre CPU och GPU. (denna är den som säljs idag.)

Det finns fortfarande bilder på internet med 360 rrod/rlod men de bilderna kan diskuteras om det är Xeon eller Zephyr, altså de gamla boxarna, väldigt få bevis säger att Falcon eller Jasper är ens i närheten av lika besvärad av detta bekymmer.

(Ja vissa påstår att de fått rrod på falcon/jasper oxå utan bevis men det finns ju givetvis de som VILL att det ska gå dåligt för MS/360 oxå, och vill man kan man ju alltid framkalla en överhettning med rrod/rlod som följd. )

Själv har jag en Falcon som har spelats på i 9timmar i sträck, inge rrod än sålänge, värmeproblemet verkar vara borta iallaf.

Är du intresserad av Blueray och har en Bluray brännare är kanske PS3 ett bättre val, men gillar du att spela är en 360 sjukt mycket bättre prisvärd.

Spelen till 360 finns överallt, från OK/Q8 till Rusta, massor av topptitlar för 100kr.

Permalänk

Jag skulle köpt ps3, MKT mer för pengarna. Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3.. sen ser ps3 MYCKET lyxigare ut, glänser m.m... spelen kan man inte klaga på heller, i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s, lovar. Sen nämde någon att 360 har bättre grafik ? haha, ajo visst.. vi kör på det. 360 är billigare, men du för säkert krångla med att den pajjar och sen är det inte så värst mycket för pengarna. Hellre wii än 360 och hälst ps3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Jag skulle köpt ps3, MKT mer för pengarna. Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3.. sen ser ps3 MYCKET lyxigare ut, glänser m.m... spelen kan man inte klaga på heller, i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s, lovar. Sen nämde någon att 360 har bättre grafik ? haha, ajo visst.. vi kör på det. 360 är billigare, men du för säkert krångla med att den pajjar och sen är det inte så värst mycket för pengarna. Hellre wii än 360 och hälst ps3

360n kostar mindre än hälften av ps3an, och har faktiskt i dagsläget bättregrafik (detta är jju mer individuellt mellan spelen och inte konsolller) och skulle den paj så har du jäte bra service å beöver inte betala en krona. jag äger båda, och tycker bättre om ps3an, men det finns fler å bättre spel till xbox och betydligt mer av min tid spenderas framfö de n ps3an, jag hoppas innerligt atttt den börjar sälja snart men de sorgliga när det gäller ps3an är att kommentarr som "ps3 is the future" och att den kommer knäcka xbox bara den får lite tid på sig har sagts sen den släpptes

Visa signatur

glad konsollspelare som har fått för sig att bygga en dator

Permalänk
Medlem

Priset på inköpet är en sak, priset i längden en annan. Multiplay är gratis på PS3, och PS3 kommer späckad med godis som är tillbehör eller inte ens finns tillgängligt hos 360. När spelen ligger på BD håller de bättre mot repor, har inte en enda repa på mina spel än. Har nyss köpt Everybodys golf world tour begagnat och fast fodralet var tilltufsat så var skivan i nyskick...

Vad gäller spelen så har PS3 de klart tyngsta titlarna när det kommer till exklusivitet. Grafiskt skiljer det sig inte så mycket när det gäller multispel, men kvalitén på hårdvaran skiljer enormt vad gäller både funktion och design, så värdesätter man kvalitet framför kvantitet så är PS3 verkligen värd sina slantar...

Vad gäller spelen finns det mycket att se fram emot, de mest förhandsbokade just nu är dessa:

Killzone 2
Uncharted 2
God of War 3

Rent grafiskt så är de nog i en klass för sig. Knäckningen är här redan och heter LBP!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x_dogge_x
Jag skulle köpt ps3, MKT mer för pengarna. Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3.. sen ser ps3 MYCKET lyxigare ut, glänser m.m... spelen kan man inte klaga på heller, i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s, lovar. Sen nämde någon att 360 har bättre grafik ? haha, ajo visst.. vi kör på det. 360 är billigare, men du för säkert krångla med att den pajjar och sen är det inte så värst mycket för pengarna. Hellre wii än 360 och hälst ps3

Klart den har bättre grafik! Grafikortet som sitter i är från ATI = bildkvalite. Bara titta på videos och bilder att 360 spelen ser bättre ut.

Du tvekar ju själv pojk " i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s"

360 går inte sönder längre det är FIXAT med dom nya moderkorten.

Blue ray.... suck... En satsning av Sony att försöka ha kvar spel och filmer på skivor i som dom säger själva 10år till.
Heter redan Betamax 2

" ser ps3 MYCKET lyxigare ut" Den är så idiotisk så nån bra förklaring finns inte.

"Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3"

Fel!! Det finns 3st för 1990kr styck bara att se på prisjakt.

PS3 tvingar dig att betala för saker du kanske inte behöver som Blue ray och Wifi. Ingår inte nån HDMI sladd heler för 4000kr!!!!

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude

"Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3"

Fel!! Det finns 3st för 1990kr styck bara att se på prisjakt.

För en x360 premium + en blu-ray spelare blir inte dyrare än en ps3 menar du?

Sony Playstation 3 80GB - 3 890:-
xbox 360 + billigaste blu-ray spelaren - 2 290:- + 1 990:- = 4280:-

priser från prisjakt.

Rätt meningslöst att diskutera konsolhårdvaran i sig. Det är ju spelen som räknas i slutet. Så välj den konsol som har dom konsolexlusiva spelen du är intresserad. Sen om man är väldigt intresserad av blu-ray så har väl ps3 en liten fördel av att det finns med i samma maskin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Klart den har bättre grafik! Grafikortet som sitter i är från ATI = bildkvalite. Bara titta på videos och bilder att 360 spelen ser bättre ut.

Du tvekar ju själv pojk " i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s"

360 går inte sönder längre det är FIXAT med dom nya moderkorten.

Blue ray.... suck... En satsning av Sony att försöka ha kvar spel och filmer på skivor i som dom säger själva 10år till.
Heter redan Betamax 2

" ser ps3 MYCKET lyxigare ut" Den är så idiotisk så nån bra förklaring finns inte.

"Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3"

Fel!! Det finns 3st för 1990kr styck bara att se på prisjakt.

PS3 tvingar dig att betala för saker du kanske inte behöver som Blue ray och Wifi. Ingår inte nån HDMI sladd heler för 4000kr!!!!

Fast samtidigt så har ju PS3 Nvidia grafik och det är inte fy skam heller!
Förövrigt tror jag nog att det inte finns något spel på 360 som kan mäta sig grafiskt sett mot Killzone 2.

Visa signatur

Antec 900 l Intel Q6600 G0 l Asus P5Q-Pro P45 l Powercooler ATI HD4850 l Corsair TX650 l Corsair PC6400 DDR2 4gb l WD Caviar 640 gb | Noctua NH-U12P 120mm + Noctua NF-P12 l XP Professional 64-bit l Razer Copperhead l LG L227WT 22" | Playstation 3 | Xbox 360 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karocko
Fast samtidigt så har ju PS3 Nvidia grafik och det är inte fy skam heller!
Förövrigt tror jag nog att det inte finns något spel på 360 som kan mäta sig grafiskt sett mot Killzone 2.

Menar du det spelet som ser ut som en ny version av COD 4?
Killzone har ingenting att komma med, ser ut som vilken shooter somhelst.

Läste du inte att nya 50 cent spelet som kommer fick bättre review än killzone 2?

http://playstation.joystiq.com/2009/01/20/50-cent-game-better...

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk

PS3 = MGS4 = Win.

lol Ne men PS3 hade jag lätt tagit om ekonomin tillät.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredag
Priset på inköpet är en sak, priset i längden en annan. Multiplay är gratis på PS3, och PS3 kommer späckad med godis som är tillbehör eller inte ens finns tillgängligt hos 360. När spelen ligger på BD håller de bättre mot repor, har inte en enda repa på mina spel än. Har nyss köpt Everybodys golf world tour begagnat och fast fodralet var tilltufsat så var skivan i nyskick...

Vad gäller spelen så har PS3 de klart tyngsta titlarna när det kommer till exklusivitet. Grafiskt skiljer det sig inte så mycket när det gäller multispel, men kvalitén på hårdvaran skiljer enormt vad gäller både funktion och design, så värdesätter man kvalitet framför kvantitet så är PS3 verkligen värd sina slantar...

Vad gäller spelen finns det mycket att se fram emot, de mest förhandsbokade just nu är dessa:

Killzone 2
Uncharted 2
God of War 3

Rent grafiskt så är de nog i en klass för sig. Knäckningen är här redan och heter LBP!

synd bara försony att microsoft tar massa exklusivi teter, skulle ju vart possitivt för sony om tex tekken 6 och final fantasy 13 inte skulle kommit till xbox, sen när jag snacka grafik så var de i "dagsläget" killzone harju inte släppts än, men visst när de kommer så känns de nästan som de kommer bli lite sjukanmälning från skolan för min del:P, å visst det kommer ju bräcka allt grafiskt, men kan väl inte hålla me om att knäckningen heter lbp... är osäker om du menar knäckning grafiskt eller spelmässigt eller båda, men jag tycker inte att är snyggare grafiskt än tex gears 2 eller spelmässigt bättre än tex mass effect

" ser ps3 MYCKET lyxigare ut" Den är så idiotisk så nån bra förklaring finns inte."

den ser ju faktisktt mycke lyxigare ut, för att inte säga är lyxigare, ps3an består av dyra å bra komponenter helt igenom, tex ingen blueray spelare som kan matcha den i den prisklassen, medans xboxen består av kompromisser å billiga lösningar, det är därför den kan kosta mer än hälften av ps3, trots att sony förlorar mycket mer per konsoll än micropung

Visa signatur

glad konsollspelare som har fått för sig att bygga en dator

Permalänk
Medlem

Känner att jag måste kliva in och bringa fakta i all denna subjektivitet!

Köpte själv xbox360 Elite för en jävla massa pengar och detta är vad jag upptäckte:

1. Konsoljäveln har inget wireless inbyggt, tack för det M$! Kostar enbart 749kr för en dongeljävel.

2. Konsoljäveln låter förjävla helvetes mycket, inte bara den inbyggda fläkten som kan liknas med en 40mm moderkortsfläkt från -93 som snurrar på sista varet utan även hårdiskjäveln på ynka 120gb låter som en 10 år gammal maxtor med deathstar ljud. Detta gör det helt omöjligt att kolla på film eller spela spel tyst. Enda man kan spela är Guitar hero för där kan man dränka ljudet konstant. Hur lyckas man med denna bravad???????

3. Det kostar pengar att spela på xbox live!! mm underbart, först pröjsa 699kr för spelet och sen betala för att få spela detta online, fan vad gött. Och givetvis har alla kiddies betalat extra för fetare vapen och skit som går att ladda ner via deras skit.

4. Spelet jag köpte det för var fable 2. Detta spel sög röv, ca 1 dags speltid max. Jag borde ha vetat detta då det var Lionhead som släppte det, men men.

5. För att säga upp sin xboxlive prenumeration måste man ringa till xbox kundsupport som inte har öppet dygnet runt. Det går bra att teckna via sitt msn konto på internet, men det går inte säga upp, då måste man sitta i kö och svara på 10000 miljoner frågor innan dom motvilligt går med på det. Bra jobbat!

6. GTA 4 LAGGAR, FYFAN FÖR DET ERA IDIOTER. Laggade Super Mario på Nes? Laggade smash bros på n64 ? Laggar spel på wii? Nej men på xbox 360 då jävlar visst ska vi ha lite lagg på gta 4! Detta förstör hela konceptet med en konsol.

7. Konsolen hänger sig ibland och startar om sig ibland. SUCK.

8. RED RING OF DEATH AKA RROD, behöver jag säga något mer?

9. Xbox 360 går inte längre att installera Linux på. PS3 däremot stödjer detta och har tom rekommenderat olika distar att köra på PS3.

Jamen dåså? En liten sammanfattning kanske:

PS3:

1. har wireless
2. låter inte som en skördetröska
3. kan man installera linux på
4. 1080p
5. bluray
6. little big planet
7. inte ful som fan
8. handkontrollen vägen inte 1 ton och är mycket skönare. Har även accelerometer.
9. webläsare

RIDÅ.

ps. allt ovanstående är fakta och inget är subjektivt.

Edit:

Om någon är sugen att byta ps3 mot xbox 360 så hör av er, jag har:

gh3 legends of rock + les paul trådlös gura.
gh aerosmith
star trek legacy
naruto 1
quake wars
alone in the dark
call of duty 5
gta 4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
För en x360 premium + en blu-ray spelare blir inte dyrare än en ps3 menar du?

Sony Playstation 3 80GB - 3 890:-
xbox 360 + billigaste blu-ray spelaren - 2 290:- + 1 990:- = 4280:-

priser från prisjakt.

japp, och då har vi åter frågan om regionsfrihet på bluray spelare, som för mig som filmälskare är väldigt viktig.

det finns idag möjlighet att göra sin bluray spelare regionsfri vilket med största sannolikhet aldrig kommer hända med ps3 och då är det en rätt stor fråga för en hel del människor, samma människor som på dvdtiden tyckte att det var viktigt med regionsfria dvdspelare, en fråga om pris på filmer och i många fall utgåvor av filmer

då kan helt plötsligt en 360 + stationär bluray spelare kännas som ett mycket bra alternativ, även om den lösningen kan vara lite dyrare

[edit]oki, nu till Micke2k[/edit]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke2k
[B]Känner att jag måste kliva in och bringa fakta i all denna subjektivitet!

[/B]

Nej nej nej, och det du skriver om att det skulle vara fakta och inte subjektivt stämmer inte, allt det du skriver är dina åsikter och inte allas, har själv en elite, har flera polare som har eliter och de har inte dessa problem som du här nedan beskriver

Citat:

[B]
Köpte själv xbox360 Elite för en jävla massa pengar och detta är vad jag upptäckte:

1. Konsoljäveln har inget wireless inbyggt, tack för det M$! Kostar enbart 749kr för en dongeljävel.

[/B]

Ditt val att köpa en elite, finns billigare modeller, att det inte finns inbyggt wifi tycker jag är bra, jag har dragit gigabit i min lägenhet, jag behövde inte betala för wifi alla behöver inte det.

Citat:

[B]
2. Konsoljäveln låter förjävla helvetes mycket, inte bara den inbyggda fläkten som kan liknas med en 40mm moderkortsfläkt från -93 som snurrar på sista varet utan även hårdiskjäveln på ynka 120gb låter som en 10 år gammal maxtor med deathstar ljud. Detta gör det helt omöjligt att kolla på film eller spela spel tyst. Enda man kan spela är Guitar hero för där kan man dränka ljudet konstant. Hur lyckas man med denna bravad???????

[/B]

Det verkar som det är fel på din 360, jag tycker du skall ringa in och prata med dom om detta, min elite låter visserligen något när man spelar från skiva, men nu när man kan lägga in spelen på hårddisken så låter den inte speciellt mycket alls, inte ps3 tyst... men det är det få som är

Citat:

[B]
3. Det kostar pengar att spela på xbox live!! mm underbart, först pröjsa 699kr för spelet och sen betala för att få spela detta online, fan vad gött. Och givetvis har alla kiddies betalat extra för fetare vapen och skit som går att ladda ner via deras skit.

[/B]

Jupp, det stämmer att det kostar att spela på live, men det är ingen speciellt stor kostnad med tanke på vad man får för det, 399 spänn på webhallen, det är 33 spänn i månaden för något som är snabbt, stabilt, och har många funktioner som gör att man kan ha rusktigt kul med polare och faktumet att det sällan ligger nere och att man just betalar de 33 kronorna gör att man kan ställa högre krav på just uptime och snabbhet. och just det där microköpen eller vad man skall kalla det för är i mycket spelspecifikt och inte för konsoll

Citat:

[B]
4. Spelet jag köpte det för var fable 2. Detta spel sög röv, ca 1 dags speltid max. Jag borde ha vetat detta då det var Lionhead som släppte det, men men.

[/B]

Nu har inte jag spelar Fable 2, men många säger att det är ruskigt bra men kort, men om du hade läst på innan hade du kanske vetat om att det var kort speltid och att du samtidigt säger att du borde vetat om det innan...

Citat:

[B]
5. För att säga upp sin xboxlive prenumeration måste man ringa till xbox kundsupport som inte har öppet dygnet runt. Det går bra att teckna via sitt msn konto på internet, mendet går inte säga upp, då måste man sitta i kö och svara på 10000 miljoner frågor innan dom motvilligt går med på det. Bra jobbat!

[/B]

Köper man förbetalda kort har man inte detta problem alls, ja jag tycker det är trist att man måste ringa in och att det är visst krångel, men att du gnäller på att det inte är dygnetöppet support tycker jag bara är gnäll, är inte speciellt många som har det

Öppettider:
Måndag–fredag: 09:00-22:00
Lördag: 09:00-20:00
Söndag: 09:00-17:00

rätt ok tider tycker iaf jag

Citat:

[B]
6. GTA 4 LAGGAR, FYFAN FÖR DET ERA IDIOTER. Laggade Super Mario på Nes? Laggade smash bros på n64 ? Laggar spel på wii? Nej men på xbox 360 då jävlar visst ska vi ha lite lagg på gta 4! Detta förstör hela konceptet med en konsol.

[/B]

har spelar många timmar cod4 på live, senast igår... och har spelat en hel del de senaste dagarna innan det, inget lagg över huvud taget

Citat:

[B]
7. Konsolen hänger sig ibland och startar om sig ibland. SUCK.

[/B]

återigen, tror inte att din 360 mår så bra alls, ring supporten. Här är telefonnumren öppettiderna står lite längre upp

020 79 11 33

eller +46 858536524 från en mobiltelefon.

Hörselskadade ((TTY-enhet):
020 79 11 34

Citat:

[B]
8. RED RING OF DEATH AKA RROD, behöver jag säga något mer?

[/B]

Gammal propaganda som sedan ett bra tag inte ens är gångbar längre, en riktigt bra support och snabba behandlingstider och nya versioner av moderkort och processorer har löst detta mer eller mindre helt, så ja du behöver säga mer

Citat:

[B]
9. Xbox 360 går inte längre att installera Linux på. PS3 däremot stödjer detta och har tom rekommenderat olika distar att köra på PS3.

[/B]

Nej och det var ett stort krångel innan också och det tycker jag är trist, men det är också linux på ps3... trist alltså, låst och i mycket rätt oanvändbart... för du kan inte göra speciellt mycket

btw, kolla in sony fan.boy in action

Citat:

[B]
Jamen dåså? En liten sammanfattning kanske:

PS3:

1. har wireless
2. låter inte som en skördetröska
3. kan man installera linux på
4. 1080p
5. bluray
6. little big planet
7. inte ful som fan
8. handkontrollen vägen inte 1 ton och är mycket skönare. Har även accelerometer.

[/B]

ok, här har du en hel del poäng,
nr.2 har två varav en gammal, inga och speciellt inte efter 19 nov och nxe låter speciellt mycket alls längre
nr.4 det har 360'n också men detta hurvida 1080p i spel har avhandlats tidigare, sök där om du vill ha mer info, orkar inte leta
nr.5 som är regionskodad och de stationära spelarna (som vissa går att göra regionsfria) börjar somsagt komma ner i pris
nr.6 är skitkul, polarn spelar det just nu
nr.7 anser att min elite ser allt annat än ful som fan ut, men det gör inte ps3 heller
nr.8 här håller jag verkligen inte med dig, tycker ps3 handkontrollen är kantig och aaaaaallldeless för lätt, och ingen rumble, blir till att köpa en ny för jag i en del spel vill jag ha rumble

Citat:

RIDÅ.

ps. allt ovanstående är fakta och inget är subjektivt.

ånej, så lätt kommer du inte undan, du fick mig låta som en 360 fanboy vilket jag inte är och det gillar jag inte, och framförallt vafan ta nr.2 och nr.2 det är ju dina åsikter INTE fakta. Men en stor del av mig tror att du trollar, men chansen finns också att du verkligen är skitförbannad över din 360, men om din 360 finns i verkligheten och verkligen uppför sig som du beskriver ja då är den felaktiv och bör bytas ut

/Daniel

Permalänk
Medlem

Playstation 3 LUGNT!!!! Den är så j*vla bra! Köp den! Den är knäpptyst, och har de bästa kontrollerna! Mycket snyggare utseende än Xbox 360 också... Blu-ray är sjukt nice! Menyerna är också sjukt fina!

KÖP! KÖP! KÖP!

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

Jag äger både 360 och PS3.

För spel väljer jag 360, överlag bättre spelutbud och multiplatformspelen både ser bättre ut och flyter bättre. Microsoft lägger även stora pengar på att få exklusivt extra-material till spel. Xbox Live slår också Playstation Network rätt ordentligt.

För övrigt har 360 en bättre handkontroll, subjektivt jovisst, men PS kontrollerna har sett likadana ut i hundra år och är anpassade för asiater, som generellt har betydligt mindre händer än västerlänningar. Måste köra med tredjeparts kontroller själv.

Det PS3 har över 360 är att den är tystare, även om man installerar spelen på 360n (så DVDn inte behöver snurra) så går PS3an tystare. Märks att den som produkt är mer robust, Sony förlorar ju en jäkla massa pengar för att den är så dyr att tillverka. Sen blu-ray så klart.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xDLGx
...Xbox Live slår också Playstation Network rätt ordentligt...

Jag tycker det verkar helt dumt att du säger att Xbox Live slår PSN? När det kostar pengar med Xbox Live, och det är gratis med PSN... Det är ju så sjukt mycket bättre med PSN än Xbox Live...

Visa signatur

Core i7 920 @ 3,8 Ghz | Noctua NH-U12P se1366 | P6T Deluxe | Corsair 6GB 1600 Mhz | ASUS GTX 295 | WD Caviar Blue 640 GB | WD Velociraptor 300 GB |Windows 7 Ultimate x64 RC | 3D Mark Vantage: 24 887 poäng | -----> Galleri <-----

Permalänk
Medlem

360 för mig suger! stannar på gta4 saints row 2 osv så jag skulle föredrar ps3

Visa signatur

Grafikkort: GeForce RTX 2080 Ti || Processor: Intel® Core™ i9-9900K@5Ghz || Moderkort: Gigabyte Z390 AORUS ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonmoritz
Jag tycker det verkar helt dumt att du säger att Xbox Live slår PSN? När det kostar pengar med Xbox Live, och det är gratis med PSN... Det är ju så sjukt mycket bättre med PSN än Xbox Live...

Anledningen till att PSN är gratis är för att det är en sämre service och Sony är väl medvetna om den saken. Det saknas en hel drös med funktioner som riktigt party-system, robust interface för kompislistor, web interface (via xbox.com) osv.

De flesta på PSN saknar även mikrofon, och många spel stödjer inte ens voice.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk

Svar till Micke2k

"1. Konsoljäveln har inget wireless inbyggt, tack för det M$! Kostar enbart 749kr för en dongeljävel."

Finns biligare alterntiv.

"2. Konsoljäveln låter förjävla helvetes mycket, inte bara den inbyggda fläkten som kan liknas med en 40mm moderkortsfläkt från -93 som snurrar på sista varet utan även hårdiskjäveln på ynka 120gb låter som en 10 år gammal maxtor med deathstar ljud. Detta gör det helt omöjligt att kolla på film eller spela spel tyst. Enda man kan spela är Guitar hero för där kan man dränka ljudet konstant. Hur lyckas man med denna bravad???????"

Låter inte mer än din morsa. Går att installera spelen på hårdisken som är en western digital som är tyst.

"3. Det kostar pengar att spela på xbox live!! mm underbart, först pröjsa 699kr för spelet och sen betala för att få spela detta online, fan vad gött. Och givetvis har alla kiddies betalat extra för fetare vapen och skit som går att ladda ner via deras skit."

Köper du spelen på GAME eller???? Xbox live är den bästa online tjänsten för konsoler. Man kan köpa saker till spelen om man vill ha mer.
Om detta inte finns på PS3 så är det för att deras online tjänst inte är utvecklad. Man kommer kunna köpa hela 360 spel på xbox live senare i år.

"4. Spelet jag köpte det för var fable 2. Detta spel sög röv, ca 1 dags speltid max. Jag borde ha vetat detta då det var Lionhead som släppte det, men men."

Ett bra spel som man kan klara snabbt men spela vidare och få ut allt av spelet. Finns även en ny ö som man kan ta ner och får då nya saker osv.

PS3 har inte äns Fable 2. Och dom har inte en ny episod till GTA4 eller Fallout 3 heler.

"5. För att säga upp sin xboxlive prenumeration måste man ringa till xbox kundsupport som inte har öppet dygnet runt. Det går bra att teckna via sitt msn konto på internet, men det går inte säga upp, då måste man sitta i kö och svara på 10000 miljoner frågor innan dom motvilligt går med på det. Bra jobbat!"

Jättesmart tycker jag. Gör det svårare om nån skulle komma över MSN kontot så kan dom inte stänga av det bara sådär.

"6. GTA 4 LAGGAR, FYFAN FÖR DET ERA IDIOTER. Laggade Super Mario på Nes? Laggade smash bros på n64 ? Laggar spel på wii? Nej men på xbox 360 då jävlar visst ska vi ha lite lagg på gta 4! Detta förstör hela konceptet med en konsol."

Bara att installera spelet på hårdisken. Laggar mycket mer på PS3 som har hårdiskinstallation som krav för att spelet ska fungera. PS3 klarar inte köra det från skivan lol!

"7. Konsolen hänger sig ibland och startar om sig ibland. SUCK"

Startar om sig ibland????? Du är först i världen med det. RING MS NU.
Kanske du får ett diplom.

"8. RED RING OF DEATH AKA RROD, behöver jag säga något mer?"

Att du inte vet ett skit vad du snackar om borde du säga här till alla på Sweclockers forum. Detta problemet är fixat Här har du hjälp om du inte förstår http://sv.wiktionary.org/wiki/fixat

"9. Xbox 360 går inte längre att installera Linux på. PS3 däremot stödjer detta och har tom rekommenderat olika distar att köra på PS3."

Du har alldrig haft möjlighet att göra detta på ett enkelt sätt.
Med tanke på vad du skriver här så klarar du nog inte att starta din PS3 utan hjälp. Det är ett par hackers som lyckats med detta på den gammla versionen av dashboarden. Sen så fixad MS denna bug. Det går att nergradera till gammla dash och få in linux. Men är super svårt och endast för PRo hackers.

Undrar vad du ska med linux till på en spel konsol....

Jamen dåså? En liten sammanfattning kanske:

PS3:

1. har wireless (som inte alla behöver)
2. låter inte som en skördetröska (Men är lika stor som en. En 360 är tyst om man kör spelet från hårddisken. )
3. kan man installera linux på (har inget med spela att göra alls)
4. 1080p (Har xbox 360 ochså viste du inte äns det är du verkligen 14?)
5. bluray (Betamax 2,Troligen det sista optiska formatet dött om 5 år då nerladning av film laglit tar över)
6. little big planet (Ett roligt spel med få banor från början. Det är upp till dig att göra egena och kanske få spelet färdigt för pengarna det kostade dig.)
7. inte ful som fan (............... wow)
8. handkontrollen vägen inte 1 ton och är mycket skönare. Har även accelerometer. ( om man kunnde ta ett könsorgan från en kvinna och ha det i handen så skulle det kännas som en xbox360 handkontroll.)
9. webläsare ( kommer till xbox360 i år)

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Klart den har bättre grafik! Grafikortet som sitter i är från ATI = bildkvalite. Bara titta på videos och bilder att 360 spelen ser bättre ut.

Du tvekar ju själv pojk " i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s"

360 går inte sönder längre det är FIXAT med dom nya moderkorten.

Blue ray.... suck... En satsning av Sony att försöka ha kvar spel och filmer på skivor i som dom säger själva 10år till.
Heter redan Betamax 2

" ser ps3 MYCKET lyxigare ut" Den är så idiotisk så nån bra förklaring finns inte.

"Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3"

Fel!! Det finns 3st för 1990kr styck bara att se på prisjakt.

PS3 tvingar dig att betala för saker du kanske inte behöver som Blue ray och Wifi. Ingår inte nån HDMI sladd heler för 4000kr!!!!

Mja, Grafiken är iprincip exakt lika bra på båda konsollerna just nu, Men sen finns det guldkorn på både konsollerna som tex Killzone 2 på PS3 och GeoW2 på 360 som båda sticker ut över mängden.

Blu-Ray vann ju över HD-DVD, Jag ser hellre att man har kvar spel och filmer på skivor än bara digitalt. Blu-Ray är helt klart pengaarna...
Sen en sista sak, Det heter blu-ray inte Blue.

PS3an ser lite lyxigare ut, spelar ju ingen roll iofs.

PS3ans blu-ray spelare är bättre än de som kosta 2000kr om ja minns rätt..

Men vem vill inte ha blu ray och WIFI med i paketet? Är så jäkla mkt smidigare än att senare få köpa till en WIFI adapter bara för att man inte vill ha en jävla sladd igenom hela huset...

Men till trådskaparen, Kolla över vilka spel du vill ha, vilka exlusiva spel som verkar roligast för dig. Sen utgår du från det.

Permalänk
Medlem

Om man spelar ska man ju inte köra WiFi om man kan undvika det. Dessutom så är trådlöst långsammare så det suger att ladda ner större grejer.

Jag kör ju inte WiFi med min PS3, skulle aldrig falla mig in.

Visa signatur

Om någon hittar mitt gamla användarkonto skicka det med postpaket, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xDLGx
Om man spelar ska man ju inte köra WiFi om man kan undvika det. Dessutom så är trådlöst långsammare så det suger att ladda ner större grejer.

Jag kör ju inte WiFi med min PS3, skulle aldrig falla mig in.

Tycker inte de är så stor skillnad, Funkar skitbra o spela för mig med trådlös online, Sen även nerladdningar går snabbt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide
det finns idag möjlighet att göra sin bluray spelare regionsfri vilket med största sannolikhet aldrig kommer hända med ps3 och då är det en rätt stor fråga för en hel del människor, samma människor som på dvdtiden tyckte att det var viktigt med regionsfria dvdspelare, en fråga om pris på filmer och i många fall utgåvor av filmer

/Daniel

Jasså, jag visste faktiskt inte om att man redan kunde göra blu-ray spelare regionsfria. Det var ju trevligt. Själv köper jag mest mina filmer från england, men jag har en regionsfri dvdspelare och det är väldigt skönt att inte behöva bry sig om regioner och kunna köpa ifrån hela världen.

Permalänk
Medlem

Köp en Ps3! Den är bättre ,mer stabil. Tystare. Snyggare. Har wifi och usb sladdar till kontrollern för att ladda.
PSN är gratis. Det kommer en uppsjö av bra spel till den iår.
Ps3an har även möjlighet för böttre grafik än 360n.

Annars kan du ju göra som mig. Jag har både 360 och Ps3. Men jag är mer nöjd med min ps3 än 360 om jag ska vara ärlig.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Klart den har bättre grafik! Grafikortet som sitter i är från ATI = bildkvalite. Bara titta på videos och bilder att 360 spelen ser bättre ut.

Du tvekar ju själv pojk " i framtiden kommer spelen till ps3 knäcka 360s"

360 går inte sönder längre det är FIXAT med dom nya moderkorten.

Blue ray.... suck... En satsning av Sony att försöka ha kvar spel och filmer på skivor i som dom säger själva 10år till.
Heter redan Betamax 2

" ser ps3 MYCKET lyxigare ut" Den är så idiotisk så nån bra förklaring finns inte.

"Du kanske blir sugen på en Blueray spelare i framtiden och dom kostar typ lika mycket som ett ps3"

Fel!! Det finns 3st för 1990kr styck bara att se på prisjakt.

PS3 tvingar dig att betala för saker du kanske inte behöver som Blue ray och Wifi. Ingår inte nån HDMI sladd heler för 4000kr!!!!

WÖÖRD på det alltså kunde inte sagt det bättre själv! Men du, välj efter vilka spel du vill ha.

Visa signatur

| Asus M2N | AMD x2 6000+ 3.0ghz | Gainward 8800gt 512mb Golden sample |2GB RAM ddr2 | ViewSonic VA902 |
| Xbox360 Premium, 120GB hårddisk, Headset, 9 spel, LIVE: MercT01 |