FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem

För er som vill ha en billigare yoke än saitek, så har jag en ch yoke här som är till salu.

Permalänk
Medlem

Och för er som vill ha en yoke överhuvudtaget men funderar på om det är lönt, KÖP!

Helt pefekt känsla kompletterat med 2x quadrants, pedaler och förhoppningsvis lite mysigare med trackir

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

jag har en annons på prisjakt.se/minhembio.com om ni vill köpa spelenheter

hur stängde man av autorudder i fsx nuigen? har inte lirat på flera månader så jag har glömt vart allt fanns.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
jag har en annons på prisjakt.se/minhembio.com om ni vill köpa spelenheter

hur stängde man av autorudder i fsx nuigen? har inte lirat på flera månader så jag har glömt vart allt fanns.

I kategorin "Realism" i Settings.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
I kategorin "Realism" i Settings.

danke!

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet om FSX har stöd för multi-kanalsljud?

Vill köra 4.1 och ha 2.0 till hörlurar där man hör trafik och liknande och 2.1 till flygplanet

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Någon som vet om FSX har stöd för multi-kanalsljud?

Vill köra 4.1 och ha 2.0 till hörlurar där man hör trafik och liknande och 2.1 till flygplanet

Har det säkert Men det finns en lite finurlig effekt: Man kan välja vilket ljudkort som ska spela upp vad. Alltså kan man sätta "Voice" på ett ljudkort med en egna högtalare inkopplade. (alltså kan man sätta högtalaren till höger om en, så låter det som om passageraren pratar)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Exakt det jag vill göra, med samma ljudkort dock

Löste det genom att köra igång mitt inbyggda ljudkort som jag helt hade glömt bort Duger fint till röstuppspelning

Ny fråga, införskaffade track-ir idag och undrar, när man tittar runt oavsett hur är där alltid i 3D-cockpiten en "centerview" framåt som vyn "låser" sig snabbt i alltid när man närmar sig den, finns det något sätt att slå av detta? Händer även med space + mus, rakt fram och lagom höjd = centreras den kort.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

tjena har ett problem med mitt fsx jag körd kör med ratt o pedaler har funkat skit bra, men för ett tag sen instalera jag om spelet, och jag e van att styra planet såkallade Elevator (upp och ner) med pedalerna , men nu värkar inte det funka , går in i controls och där står det Elevator Axis , combined pedals, men ändå så rör sig inte elevators över huvud taget, fast alla andra kontroller funkar, nått tips???

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

http://pici.se/pictures/oKwiOEJyZ.jpg
Hihi
Alphasim Super Cobra AH-1W

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

hitta felet på mitt prob , då jag har använt logtechs mapping program , och sedan avinstalerat det så togs inte mina konfigs bort utan användes som primära instälningar, , var bara att instalera skiten igen , sen funka det ,med comined pedals,

läste på forumet om , mentorer , och folk som kunde lära en litte vett o etikett i luften osv, nån som var frivillig, jag skulle nog behöva lite hjälp

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Satt och kollade på www.mil.se idag, och hittar denna bilden och bild texten:

Citat:

Framkanterna på vingarna förses med erosionstejp, som ska skydda mot det slitage som uppkommer av partiklar i luften som slår emot vingarna i den höga flyghastigheten. Här fäster Mats Månsson erosionstejp på den bakre vingen.
Foto: Per Josse/ FMLOG

Visste inte att man tejpade flygplan Borde inte tejpen åka av på direkten?

(vet att det inte hör till FSX, men hittade ingen annan tråd att posta det i)

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Frågan är bara varför svenska försvaret servar tjeckiens inköpta gripen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Frågan är bara varför svenska försvaret servar tjeckiens inköpta gripen.

Det stod i nyheten

Citat:

Egentligen ska tillsynerna ske i Tjeckien, men på grund av att arbetsbelastningen är hög på den tjeckiska basen har Försvarets Materielverk beslutat att beställa och genomföra detta jobb i Sverige, säger Sven Barbus på Flygverkstad Ronneby.

Men vadå, Tjeckien betalar ju

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

Om jag köper FSX: Deluxe edition, behöver jag något mera för att lira med er?:D

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Om jag köper FSX: Deluxe edition, behöver jag något mera för att lira med er?:D

Egentligen inte, men det skulle vara en fördel om du hade Acceleration också.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Egentligen inte, men det skulle vara en fördel om du hade Acceleration också.

Öh? Acceleration? Menar du då detta + detta ?

Sen har jag läst i denna tråd om SP1 och SP2...:confused:

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catalyst
Öh? Acceleration? Menar du då detta + detta ?

Sen har jag läst i denna tråd om SP1 och SP2...:confused:

Aa precis, Acceleration är ett tillägg. Har du Acceleration behöver du inte SP2.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Aa precis, Acceleration är ett tillägg. Har du Acceleration behöver du inte SP2.

Aha, ok

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Flyger nån med i nått Vafs bolag?

Vafs=http://vafinancials.com/

Det finns ett svensk sådant Bolag , jag är med i , om ni vill joina

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
Flyger nån med i nått Vafs bolag?

Vafs=http://vafinancials.com/

Det finns ett svensk sådant Bolag , jag är med i , om ni vill joina

Kanske det ja, måste ju använda all skit jag köpt till fsx vettigt
Vad innebär det då?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Vafs är att man styr ett Vitruelt flygbolag köper flygplan osv eller leasar flygplan , jag har precis gått in som Ekonomisk Chef för ett för http://europeanva.info/ men just nu är det bara jag och en till kille som flyger i Vafs, och jag vet inte vad som hänt innan jag anslöt men vi ligger ca 1,5 miljoner minus , men jag håller på att styra upp det , vi har några plan att välja på, och några rutter, själv gillar jag rutten mellan Miami och en ö i västindien, rikitgt fint, men som sagt man driver in pengar för flygningarna,
desto mer pengar vi drar in bidrar till att vi kan byta plan, nuvarande har vi några Airbus 321 och några mindre boeings, men senare satsar vi på att har airbus A380 eller boing 747, som sagt detta utvecklas med tiden ha de

man gör alltså lite hehe Virtuel nytta medans man flyger.

finns mer att berätta , kontakta mig ni som är sugna

så grejar vi det ,

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Tjosan.
När jag försöker lira fsx multiplayer, alltså logga in med gamespy och välja ett game därifrån(finns det något annat, bättre sätt?), så blir jag nästan alltid utslängd från lobbyn bara några få sec efter att jag loggat in, och får ett medelande som säger "You have been disconnected from gamespy. You may have logged in on another computer.".

Första gången jag startar fsx sedan jag bootat upp datorn så brukar det fungera, dock så blir jag på random disconnectad när jag har lirat ett tag, och när jag sedan försöker logga in igen, så får jag problemet ovan, och det hjälper inte att starta om fsx.

Jag har öppnat 8st portar som jag sedan har ställt in på nätverksinställningarna i fsx, och stänger av alla program som drar nätverkstrafik när jag ska lira, kan inte komma på vad som går snett, har ni någon aning om hur man löser detta?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
Tjosan.
När jag försöker lira fsx multiplayer, alltså logga in med gamespy och välja ett game därifrån(finns det något annat, bättre sätt?), så blir jag nästan alltid utslängd från lobbyn bara några få sec efter att jag loggat in, och får ett medelande som säger "You have been disconnected from gamespy. You may have logged in on another computer.".

Första gången jag startar fsx sedan jag bootat upp datorn så brukar det fungera, dock så blir jag på random disconnectad när jag har lirat ett tag, och när jag sedan försöker logga in igen, så får jag problemet ovan, och det hjälper inte att starta om fsx.

Jag har öppnat 8st portar som jag sedan har ställt in på nätverksinställningarna i fsx, och stänger av alla program som drar nätverkstrafik när jag ska lira, kan inte komma på vad som går snett, har ni någon aning om hur man löser detta?

Så är det för typ alla. Du får helt enkelt stå ut med det.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
Vafs är att man styr ett Vitruelt flygbolag köper flygplan osv eller leasar flygplan , jag har precis gått in som Ekonomisk Chef för ett för http://europeanva.info/ men just nu är det bara jag och en till kille som flyger i Vafs, och jag vet inte vad som hänt innan jag anslöt men vi ligger ca 1,5 miljoner minus , men jag håller på att styra upp det , vi har några plan att välja på, och några rutter, själv gillar jag rutten mellan Miami och en ö i västindien, rikitgt fint, men som sagt man driver in pengar för flygningarna,
desto mer pengar vi drar in bidrar till att vi kan byta plan, nuvarande har vi några Airbus 321 och några mindre boeings, men senare satsar vi på att har airbus A380 eller boing 747, som sagt detta utvecklas med tiden ha de

man gör alltså lite hehe Virtuel nytta medans man flyger.

finns mer att berätta , kontakta mig ni som är sugna

så grejar vi det ,

Tjena... Det där låter som en väldigt kul grej !

Jag spelade en hel del Flight Sim förr i tiden, version 2004 tror jag det var. (Har testat X också, mycket bra spel).
Nästan så man funderar på att börja igen...

Någon som vet om man kan köpa Flight Simulator X online och ladda ner det någonstans? (typ steam)
Har sökt men ej hittat...

Permalänk
Medlem

Beställ på skiva, kostar kaffepengar och så slipper man ladda hem igen

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

just nu behöver vi piloter , eftersom vår ekenomiska situation inte är 100%stabil, och väldigt enkelt att fixa VAFS, fick just en leasing nota på två Airbus, nästan 2 miljoner gick det på att leasa dem, .. hehe , men vi har kört in en del pengar idag med,

hör av er om ni gillar flyga , passagerar/frakt plan . ....

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk

Jag kan la haka på och hjälpa te lite

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Härligt, jag skickar ett brev till dig lasermannen

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Jag är väl på jag med då
Så länge någon är villig att berätta lite mer sen så

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz