Dawn Of War 2 Multiplayer BETA ute!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Fungerar alldeles utmärkt för mig.

Fick det funka nu.

Men någon som har lite tips och tricks när man kör Orcs?
Har lite svårt att överleva och få in poäng.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Klart det inte finns något strategiskt med baser nu när dom tagit bort dom... Dock så finns det ju många andra nya strategiska moment, cover-systemet är ett av dom.

För någon som medvetet undvikit alla nyheter om DoW2 så är det inte så självklart att det är borttaget kan jag säga mr...
Coversystemet alla CoH.. jippe.. funkade ju väldigt bra i det spelet.. not..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
För någon som medvetet undvikit alla nyheter om DoW2 så är det inte så självklart att det är borttaget kan jag säga mr...
Coversystemet alla CoH.. jippe.. funkade ju väldigt bra i det spelet.. not..

Det fungerade ju jättebra, vad pratar du om?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför inte jag får det att funka. Har live konto men den säger att det kan vara fel på min i-net anslutning. Har testat öppna portar. Ingen verkan alls.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Fattar inte varför inte jag får det att funka. Har live konto men den säger att det kan vara fel på min i-net anslutning. Har testat öppna portar. Ingen verkan alls.

testat göra ett till live-konto?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
testat göra ett till live-konto?

Ja 2 st.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Ja 2 st.

hmm, låter ju skumt minsann... Enda jag kan komma på då är att installera om DoW 2 även om det må vara drastiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
hmm, låter ju skumt minsann... Enda jag kan komma på då är att installera om DoW 2 även om det må vara drastiskt.

Spelet i sig funkar. Men kan inte logga in i spelet. Kommer in på live annars.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

jo det gör inget att man använder sitt xbox live konto va?

sen undrar jag när betan slutar?...för jag får förhoppningsvis min dator i slutet på den kommande veckan och vill gärna kunna spela detta spel...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Alltså, jag har verkligen försökt gilla spelet men det går inte riktigt. Vad är det ni tycker är kul och hur ser en match ungefär ut för er?

Det känns som det finns på tok för få enheter, fast det kanske är så att uppgraderingarna är det som gör dem till vad de är? Men t.ex. Marines har ju bara ett och ett halvt fordon?

Jag gillar ju CoH otroligt mycket och detta är som CoH Future Edition och därmed borde jag gilla det!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Det fungerade ju jättebra, vad pratar du om?

Har inte hård testat det. Men hela cover systemet är anledningen till att jag inte spelar CoH, blev sjukt störd på det när 1-2 gubbar alltid envisades med att ställa sig framför sandsäckarna man skulle utnyttja..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J0hAnN48
jo det gör inget att man använder sitt xbox live konto va?

sen undrar jag när betan slutar?...för jag får förhoppningsvis min dator i slutet på den kommande veckan och vill gärna kunna spela detta spel...

Xbox-accountet fungerar utmärkt att använda.

Angående hur länge betan finns, tror den skulle stänga några dagar innan release (20 februari)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Xbox-accountet fungerar utmärkt att använda.

Angående hur länge betan finns, tror den skulle stänga några dagar innan release (20 februari)

T.o.m 19 feb ska betan vara uppe.

Men ingen som har tips och tricks hur man överlever bättre och får ihop poäng snabbt? ^^;

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Men ingen som har tips och tricks hur man överlever bättre och får ihop poäng snabbt? ^^;

Hitta bra medspelare, haha.

Mitt bästa råd för att bli bättre är dock att hitta en en stil som passar dig. Jag har tex försökt spela som space marines flera gånger... Men det funkar bara inte. Men som ork kan jag klara mig alldeles utmärkt.

Permalänk
Medlem

mitt tips är att spela på , bara nöta helt enkelt
blir du krossad någon gång så snappar du upp vad motståndaren gjorde bra och vad du inte ska göra om .

så kör jag iaf.

vinner en smula mer än jag torskar.
kör spacemarine (ultramarines) ganska agressivt

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Vilka olika taktiker finns det man bör tänka på?

Tex nått jag hade glömt bort var att man kunde reinforce ens squads.. >_<
men måste man vara närheten av ens hq eller räcker det med platserna man tar över för att kunna göra det?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Fick det funka nu.

Men någon som har lite tips och tricks när man kör Orcs?
Har lite svårt att överleva och få in poäng.

Saken med Orks är att de är riktigt starka i början Slugga Boys slår alla andra enheter i närstrid rent värde/krona och kan även ta sig an commanders, så spela agressivt, pumpa ut så många sluggas som möjligt och håll ihop i stora grupper. Orks är effektiva när de är många och kan utnyttja sin WAAAGHH, sedan ska du hålla dig unda Heavy Bolters och liknande om du inte kan flanka dem, blir du suppressed så dör dina enheter snabbt!

Men var aggresiv och försök nå T2 för med Nob leaders och sedan T2 med Nob squads, sedan måste man ofta slänga in lite andra enheter beroende på vad moståndarn gör, men sammanfattat så kommer du långt med sluggas och Nobz!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vilka olika taktiker finns det man bör tänka på?

Tex nått jag hade glömt bort var att man kunde reinforce ens squads.. >_<
men måste man vara närheten av ens hq eller räcker det med platserna man tar över för att kunna göra det?

Beror på ras osv hur reinforce funkar, själv kört mest med spacemarine, För spacemarine så gäller det att vara vid bas, eller om techmarine bygger en teleporter.

Taktiker är altid olika, unviersialt är väll, var snabb i början, se till att fånga dom points du går för. Stirra dig inte blint på VP "victorypionts" pga mer fuel du har osv, destå snabbre t2, o bättre vapen osv.

Sen är det olika taktiker, o en jävligt roliga grej är i 3vs3 så finns det inte som är proof säker. Kör jag 1vs1 så brukar jag ha 2scoutsquads 1 devstator o min FC, kör man 3vs3 så kan det där ändra väldigt beronde på hur första secs går, vilken map osv.

Glöm heller inte att köpa wargears, en bra hero att fightas mycket med gör stor skillnad. Själv så kör jag FC o brukar uppgrada mycket med Hammer, teleporter o healthreg armor, o så tar han följe med några Assult marines, Vilket gör att du lätta kan slås mot både suppression squads eller melee. "hammarn o battle cry o det är knockdown på varje slag."

Ha sköj

Permalänk
Medlem

Drar någon match nu i allafall EmergentVirus var det vore kul att veta om jag knäcker någon här. Spelar Space Marine just nu, mest 3vs 3.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Ni som spelar. Har ni haft något problem med att ni inte kan få hem live profilen?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Ni som spelar. Har ni haft något problem med att ni inte kan få hem live profilen?

Inga problem här med min live profil iallafall.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Inga problem här med min live profil iallafall.

Vad har du för OS? Router?

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Vad har du för OS? Router?

Windows 7 och D-Link DIR-655.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Samma router men jag har win xp sp 3.
Måste vara något där som inte är redigt.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem

Nån annan som tycker det tar lång tid att hitta en match? Det står att det finns flera possible matches men den väntar ändå länge innan den startar.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Nån annan som tycker det tar lång tid att hitta en match? Det står att det finns flera possible matches men den väntar ändå länge innan den startar.

Mjo lite segt går det ibland men det är fortfarande beta.

Tyranider tycker jag är sega att möta för de bara svärmar över en. o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

längtar att få pröva...hoppas inet håller leveranstider så att jag får min dator på onsdag!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Nån annan som tycker det tar lång tid att hitta en match? Det står att det finns flera possible matches men den väntar ändå länge innan den startar.

Du behöver ju inte köra auto-match, det finns ju också custom -> public där du väljer en server efter ditt tycke (som i dom flesta onlinespel)

Permalänk
Avstängd

Två fruktansvärt dåliga saker jag önskar anmärka på är följande:

1. En person med för höga inställningar gör att spelet "laggar" för samtliga deltagare. Detta borde enbart påverka den med inställningarna i min mening.

2. Väljer person A att rösta för att kicka person B för att person B får spelet att "lagga" så får person C en väldigt kryptisk ruta som troligen ingen bryr sig om att läsa där man kan välja att kicka... person B ELLER person A. Den första knappen kickar person A (den oskyldige) vilket ofta resulterar att denna blir kickad ifrån spelet istället för den som är till besvär.

Jag har inte spelat det första spelet och har inte spelat detta så mycket i dagsläget, så jag undviker därför att kommentera något angående själva spelet.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Jag tycker att spelet är fantastiskt kul. Det är flera gånger roligare än ettan i multiplay. Känns som om spelet är riktat åt det. Äntligen lite nytt att spela istället för warcraft 3.

Sen håller jag med om att det är störigt att det laggar för att nån har ställt in för mycket för sin dator. Men det fixar dom nog med betan. Det bäste vore ju om det gick att filtrera bort dem som har för låga inställningar redan när spel söks.