FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av J_Alxanderson
Tjena... Det där låter som en väldigt kul grej !

Jag spelade en hel del Flight Sim förr i tiden, version 2004 tror jag det var. (Har testat X också, mycket bra spel).
Nästan så man funderar på att börja igen...

Någon som vet om man kan köpa Flight Simulator X online och ladda ner det någonstans? (typ steam)
Har sökt men ej hittat...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Beställ på skiva, kostar kaffepengar och så slipper man ladda hem igen

Kan tipsa om att det går att lira online trots att man kör med crack ifall du är skraj för skivhantering (som jag).

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

kommer skicka brev till dig med ,:) , med det blir imorgon , om inte lasermannen kan vidarebefodra,

här e en video som vissar en del om programmet,det e på nått främmande språk, sök mer på ytube om VAFS3 för me info
http://www.youtube.com/watch?v=M5oVXnZS20g

kan förövrigt berätta att vi har fler rutter i USA nu , för den som är intresserad.
och vi kör i teamspeak ,

en lite komisk grej var att idag kom jag igång ordenligt och körde in en massa pengar ca 270 000 $ , sen kom bakslaget hyran för två av våra airbus , eftersom vi leasar dem , det kosta oss nästan 2 mille aj!

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Athlonen
kommer skicka brev till dig med ,:) , med det blir imorgon , om inte lasermannen kan vidarebefodra,

här e en video som vissar en del om programmet,
http://www.youtube.com/watch?v=M5oVXnZS20g

kan förövrigt berätta att vi har fler rutter i USA nu , för den som är intresserad.
och vi kör i teamspeak ,

en lite komisk grej var att idag kom jag igång ordenligt och körde in en massa pengar ca 270 000 $ , sen kom bakslaget hyran för två av våra airbus , eftersom vi leasar dem , det kosta oss nästan 2 mille aj!

jag hoppas du snackar om låtsaspengar, annars vill jag gärna tigga nån tusenlapp eller två

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

jag klara mig ur knipan , tog sms lån , , hehe skämt åsidå,
Virtuella pengar,

vårt bolag ligger lite minus, men vi börjar i princip från scratch,
jag började i förrgår klev jag in i positionen ekonomisk chef på bolaget , och avbröt några leasing avtal, eftersom vi inte använde planen, men med fler piloter så kommer planen också, vi håller på att diskuterar fram nya plan som vi ska använda.

idag har bara jag och en till kille flugit så det har gått lite upp och ner,
men vafs systemet uppdateras ofta , och snart ska dom släpa en ny version och den skulle tydligen bli ruskigt bra. dom prata om att man skulle kunna köpa aktier och grejer.hehe, business:)

det finns många rutter inom sverige med , men det e mest små plan eftersom många inte flyger.men i usa har jag fått bra statestik i planet nästan fullt upp på inrikes i usa

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk

Försöker lägga in lite flygplan, men det blir alltid såhär:

Har gjort som det står i Readme, men planen får ingen färg ändå nån som vet vad jag kan ha gjort för fel?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Försöker lägga in lite flygplan, men det blir alltid såhär:
bild

Har gjort som det står i Readme, men planen får ingen färg ändå nån som vet vad jag kan ha gjort för fel?

Om du har dx10-preview aktiverat prova att stänga av det och starta om spelet.

Permalänk
Medlem

Längtar efter att få flyga med någon jorden runt under en helg eller nått sånt. Vore riktigt kul Om någon är intresserad, finns jag på Koroth (se länk i min signatur).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Längtar efter att få flyga med någon jorden runt under en helg eller nått sånt. Vore riktigt kul Om någon är intresserad, finns jag på Koroth (se länk i min signatur).

Nej gud vad trist, isåfall ska det vara många depåstopp.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Lär ju bli åtminstone två mellanlandningar för att få bränslet att räcka. Vilket plan och var har du planerat att starta?

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dynne
Om du har dx10-preview aktiverat prova att stänga av det och starta om spelet.

Man tackar.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Tjenare!
Någon här inne som flyger Gripen aktivt? Jag hoppar gärna in och flyger en sväng om det finns folk inne som är intresserade!

Skriv gärna här, läste tidigare i tråden om folk som flög Gripen ett tag.

Mvh Ortus

Permalänk
Medlem

Hallå!

Första inlägget på detta forum, helt enkelt för att jag sökte efter FSX och kom hit.

Det är så att jag undrar hur jag lägger till nya flygplan. Det jag har gjort är alltså att installera WorldofAI's installer och några av deras downloads. Har installerat både SP1 och SP2.

Men när jag installerat dessa packet via woai's installer så ser jag inga nya plan i spelet. Är det något speciellt jag måste göra, är riktigt grön vad gäller FSX....^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensbond
Hallå!

Första inlägget på detta forum, helt enkelt för att jag sökte efter FSX och kom hit.

Det är så att jag undrar hur jag lägger till nya flygplan. Det jag har gjort är alltså att installera WorldofAI's installer och några av deras downloads. Har installerat både SP1 och SP2.

Men när jag installerat dessa packet via woai's installer så ser jag inga nya plan i spelet. Är det något speciellt jag måste göra, är riktigt grön vad gäller FSX....^^

En nackdel med WorldofAI är att alla standard-AI-plan försvinner. Hur många flygbolag har du petat in? Det måste vara flygbolag som flyger till den specifika platsen du är på.

edit: vill du lägga till plan till dig själv eller till AI?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
En nackdel med WorldofAI är att alla standard-AI-plan försvinner. Hur många flygbolag har du petat in? Det måste vara flygbolag som flyger till den specifika platsen du är på.

edit: vill du lägga till plan till dig själv eller till AI?

Vill lägga till plan till mig själv...Gissar på din fråga att det då alltså finns både AI plan och egna plan att ladda ner?

Då kanske det är AI-flygplan jag lagt till. Petade endast in en till och börja med för att se hur det fungera så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jensbond
Vill lägga till plan till mig själv...Gissar på din fråga att det då alltså finns både AI plan och egna plan att ladda ner?

Då kanske det är AI-flygplan jag lagt till. Petade endast in en till och börja med för att se hur det fungera så...

Heh, ja det är lite skillnad på AI och icke AI. AI står för Artificiell intelligens, vilket innebär att planet du laddat hem är ett "bot-plan". Laddar du endast in ett AI-plan från WoAI så kan du räkna med att du blir rätt ensam i Free Flight. Radera planet/flygbolaget eller mata in minst 15 flygbolag till. Länkar till gratis plan för spelaren själv finns i inlägg #1.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Kan lägga till:

Det jag laddade ner från Woai var alltså packet som hade flygbolagsmärke vid download. Fanns också andra packet där det var en bild på ett flygplan.

Och man kanske kan få tips på andra/bättre ställen att få ner nya flygplan? (Freeware till att börja med)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Heh, ja det är lite skillnad på AI och icke AI. AI står för Artificiell intelligens, vilket innebär att planet du laddat hem är ett "bot-plan". Laddar du endast in ett AI-plan från WoAI så kan du räkna med att du blir rätt ensam i Free Flight. Radera planet/flygbolaget eller mata in minst 15 flygbolag till. Länkar till gratis plan för spelaren själv finns i inlägg #1.

Ok tack. Får kolla runt.

Permalänk
Medlem

Hej Alla!

Har precis börjat spela FSX och jag måste säga att det var länge sen jag hade så kul framför dator, spelet är fantastiskt och jag ser framåt att lira mer.

Jag har även skaffat mig en Joystick Logitech Extreme 3D Pro som jag själv tycker är bra nybörjare Joystick.

Jag har lite frågor runt spelet.

Jag har precis tweakat fsx.cfg och ändrat lite gfx inställningar men jag läste nånstans att man byta ut "textures" för att förbättra prestanda, vet nån vad kan man ladda ner såna "textures"

Finns det några free plugins som är "måste ha"?

Sen har precis gjort alla tutorial uppdrag men skulle vilja testa på multiplayer,
vliken server ska man spela på? skulle vara kul spela med några svenskar,

Jag gillar baron 58 liknande flygplan.

Permalänk
Medlem

Liggger fortfarande den servern öppe för sweclockers medlemmar? Håller på få hem spelet och tillägget Acc. gör det ihop om att tycka att det är värt at köpa i framtiden och tänkte testa lite. gillar med spänning som man får fram i olika spel. Vill testa detta för att jag enbart testat skit spel för några årsen och vill ge det en ny chans.

de där med dator med mer skulle det funka hyfsat på min ligga rigg som jag har i Sign?
ne radar upp allt vissa bitar också:

ATI HD4550 på primärskärmen
ATI EAH2400XT på sekunderskärmen
båda är överclockade.
Processor: AMD 7750BE 2,7GHz (oc 3,2) dock värmeproblem nu 3,0GHz
Ram: billiga budget skit PC6400 på samanlagt 2GB tyvär underklockade till PC5300? ena stickan bestände underklockningen
Några hårddiskar.
när jag kör alla övervaknings program på andra skärmen och WOW på första så har jag ca300MB ledigt.

ska jag uppgradera med mer ram och bättre ram eller med bättre grafikkort? Ifs en 4kärning cpu kanske? för att kunna klara spelat hyfsat eller räcker det som jag har det?
Har ju hört att det är CPU krävande.

Visa signatur

i5 2500 4,2GHz Grafikkort: XFX GTX260 Nätagg: Corsair 650watt DDR3 16GB
Gör som jag, FOLDA.
Ligger på ca 8,000PPD =)

Permalänk
Medlem

Hej.

Funderar på att köpa Flight Simulator X Gold Edition, fungerar den på Vista HP 64 bitars?

Och fundera då man kunde flyga även strids plan finns det då "pvp" så man kan köra mot varandra oxå?

Mvh Dax

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
Hej.

Funderar på att köpa Flight Simulator X Gold Edition, fungerar den på Vista HP 64 bitars?

Och fundera då man kunde flyga även strids plan finns det då "pvp" så man kan köra mot varandra oxå?

Mvh Dax

FSX gjordes för Vista, och ja, det funkar prima på 64-bit.
Edit: Kolla punkt 2 här och checka här

Citat:

Ursprungligen inskrivet av connsann
Liggger fortfarande den servern öppe för sweclockers medlemmar? Håller på få hem spelet och tillägget Acc. gör det ihop om att tycka att det är värt at köpa i framtiden och tänkte testa lite. gillar med spänning som man får fram i olika spel. Vill testa detta för att jag enbart testat skit spel för några årsen och vill ge det en ny chans.

de där med dator med mer skulle det funka hyfsat på min ligga rigg som jag har i Sign?
ne radar upp allt vissa bitar också:

ATI HD4550 på primärskärmen
ATI EAH2400XT på sekunderskärmen
båda är överclockade.
Processor: AMD 7750BE 2,7GHz (oc 3,2) dock värmeproblem nu 3,0GHz
Ram: billiga budget skit PC6400 på samanlagt 2GB tyvär underklockade till PC5300? ena stickan bestände underklockningen
Några hårddiskar.
när jag kör alla övervaknings program på andra skärmen och WOW på första så har jag ca300MB ledigt.

ska jag uppgradera med mer ram och bättre ram eller med bättre grafikkort? Ifs en 4kärning cpu kanske? för att kunna klara spelat hyfsat eller räcker det som jag har det?
Har ju hört att det är CPU krävande.

Skulle nästan föreslå en helt ny dator.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Kommer köpa gold edition då den innehåller “Microsoft Flight Simulator X: Acceleration” samtidigt för 619:-

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Det finns inget pvp eller liknande. FSX är en flygsimulator och är inte till för "pew pew bang boom". Förberedd dig på ett inte för actionfyllt spel. Kan bli lite långtråkigt ibland under långa flygningar

Permalänk
Medlem

ok det e lugnt. köper det nog i morgon eller så

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naikon
Det finns inget pvp eller liknande. FSX är en flygsimulator och är inte till för "pew pew bang boom". Förberedd dig på ett inte för actionfyllt spel. Kan bli lite långtråkigt ibland under långa flygningar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dax
ok det e lugnt. köper det nog i morgon eller så

Naikon syftade nog på connsanns inlägg.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk

Bushflying e kul.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Formationsflygning är också lite trixande. Då gäller full koncentration.
Har man acceleration kan man tävla i Red Bull också.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Formationsflygning är också lite trixande. Då gäller full koncentration.
Har man acceleration kan man tävla i Red Bull också.

Det finns med i standard också, i alla fall i Deluxe Edition.
Men bara ett race...

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Det finns med i standard också, i alla fall i Deluxe Edition.
Men bara ett race...

Nu syftade jag på online-delen. Men precis som du säger. Har man inga vänner kan man köra Red Bull mot klockan utan att behöva införskaffa Acceleration.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Nu syftade jag på online-delen. Men precis som du säger. Har man inga vänner kan man köra Red Bull mot klockan utan att behöva införskaffa Acceleration.

Hehe

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10