HP IPAQ 914C @dustinhome ~2000kr

Permalänk
Medlem

HP IPAQ 914C @dustinhome ~2000kr

HP IPAQ 914C BUSINESS MESSENGER SVENSK

QuadBand GSM 850/900/1800/1900
HSDPA 3.6/7.2
-wlan
-gps
-touch
-qwerty

http://www.dustinhome.se/pd_5010117955.aspx?

Permalänk
Medlem

Hade jag inte varit så kär i nokia 5800 hade jag nog slagit till på en, riktigt billigt

Permalänk
Medlem

Såg intressant ut, men efter att ha kollat lite reviews kom jag fram till att den är för stor och har för liten skärm, in my humble opinion ofc

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

Man skulle egentligen köpa en och låta den ligga tills kampanjen är över och sedan sälja den på Tradera/Blocket för 3500, ny ouppackad.

Permalänk

ska beställa en tror jag men hur funkar gps:en tro? har ja bra mottagning i en liten by mitt ute i skogen ? är det touch skärm ?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Touchskärm är det nog knappast, dom brukar inte ha det på skärmar under 2.8"

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
ska beställa en tror jag men hur funkar gps:en tro? har ja bra mottagning i en liten by mitt ute i skogen ? är det touch skärm ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Touchskärm är det nog knappast, dom brukar inte ha det på skärmar under 2.8"

Ja det är touchskärm

Permalänk

beställde en från webhallen då "Hp Map Pack Europa" följer me, som i vanliga fall kostar ca 1300 som tillval

http://www.webhallen.com/prod.php?id=93827

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk

Hur är meddelande hanteringen på denna lur? Laggar den efter nå eller flyter det på bra?

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av civ1
Ja det är touchskärm

ahh fint my misstake then!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Erbjudandet på webhallen är numera borttaget, men på Dustin finns det kvar och de har fortfarande i lager.

Recension hos mobil.se (swe)

Recension hos mobilearsenal.com (eng)

Recensenterna är väl inte direkt lyriska, men med tanke på priset får man väldigt mycket för pengarna.

Permalänk
Medlem

hur fungerar den med synkning mot iCal (osx) ?

Permalänk

fick hem min igår och jag är helnöjd! GPS:en funkar klockrent, och MSN sen har jag installerat "Fring" där Skype funkar väldigt bra. Har lagt in ett nytt gränssnitt "Spb mobile shell" så nu behöver jag inte använda pennan för det är större ikoner osv

Ser ut så här ungefär : http://www.clickapps.com/products/pid_7964/screenshots/ppc/la...

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Den har 128MB ram och 256MB internt flashminne - på olika specifikationer blandas det där ihop.

Mobil.se skriver att den har 128MB Inbyggt minne - lite fel alltså.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supermotard
fick hem min igår och jag är helnöjd! GPS:en funkar klockrent, och MSN sen har jag installerat "Fring" där Skype funkar väldigt bra. Har lagt in ett nytt gränssnitt "Spb mobile shell" så nu behöver jag inte använda pennan för det är större ikoner osv

Ser ut så här ungefär : http://www.clickapps.com/products/pid_7964/screenshots/ppc/la...

Tycker du storleken fungerar bra? Den verkar ju ha större mått än de flesta andra telefoner, visserligen får man alla funktioner man kan tänkas behöva, men det är ändå det som får mig att tveka just nu.

Permalänk
Medlem

Lol köpte den för 1.5k =P

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Lol köpte den för 1.5k =P

Vad vill du ha sagt med det?

Btw, ni som nu har haft den ett tag. Vad tycker ni om batteritiden ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M4RTiN
Tycker du storleken fungerar bra? Den verkar ju ha större mått än de flesta andra telefoner, visserligen får man alla funktioner man kan tänkas behöva, men det är ändå det som får mig att tveka just nu.

den är mycket mindre än vad jag trodde från början! storleken är helt okej, hade en Motorola Q9 innan och HP:en är mindre

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Hoppas bara att priset håller i sig i någon månad till

Måste få mina 2st 9100 sålda och möjligtvis min M610i Prototyp.

Fan den ser ju perfekt ut!
Har länge varit sugen på en TyTn men nu vet jag vad jag ska ha

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Beställt, Betalat, Skickat!

Underbart erbjudande btw, ser fram emot att pensionera min värdelösa HTC Touch Diamond!

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem

Undrar om man kan hacka och få in Android på den. Npja, jag har min Android G1 iafl.

Permalänk
Medlem

Jag är positivt överraskad, mindre än jag trodde.

brevid en SE K800i

Permalänk
Medlem

Är nöjd med min hitils, lätt värt pengarna!

Håller med pulver, den var ej lika stor som man trodde

Visa signatur

Laptop: MSI GT70-0NE, (i7, 8 GB RAM, GTX680M, 128GB SSD + 500GB HDD)

Permalänk
Medlem

Nu är de slut på dustin. Jag lagt till en i kundvagnen och var nästan klar att betala.
Jaja, kommer väl andra bra erbjudanden nån gång får jag hoppas.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får "Varning: Batteriets temperatur är HÖG!" när jag laddar och använder min samtidigt?

Låter konstigt tycker jag eftersom att den ska de facto kunna användas även när den laddar...

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Musikälskare

Bara att börja leta beg då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hur får man fram åäö på tangentbordet? har försökt alla möjliga knappkombinationer utan att få fram det... Blir ju lite omständigt att ta fram skärmtangentbordet hela tiden...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur får man fram åäö på tangentbordet? har försökt alla möjliga knappkombinationer utan att få fram det... Blir ju lite omständigt att ta fram skärmtangentbordet hela tiden...

Du trycker på a respektive o och sedan direkt på knappen 'sym' tills åä och ö kommer fram.

Lite synd att det inte finns åäö direkt på tangentbordet, men det är nog det enda klagomålet jag har - är annars helnöjd.

GPS via googlemaps eller TomTom fungerar fint

Trådlöst nätverk hemma går utmärkt och fjärradmin med pocketputty går bra det med

Kör musik från minneskort till trådlösa bluetooth-lurar (Sony DR-BT50) utan problem.

Sedan finns det tydligen en telefonfunktion.

1995:- var ett kap

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Du trycker på a respektive o och sedan direkt på knappen 'sym' tills åä och ö kommer fram.

Lite synd att det inte finns åäö direkt på tangentbordet, men det är nog det enda klagomålet jag har - är annars helnöjd.

Ok tack för tipset, hade ju inte gjort nåt om dom skrivit det i instruktionsboken...

Kom på en till fråga. Normalt kan man ju ställa in vilket läge den ska ansluta till datorn i. (active sync/masslagring) kan inte hitta det valet under anslutningar på telefonen. Var hittar man det? Går ju slött som tusan att föra över grejor som det är nu...

Visa signatur

Citroën: varför nöja sig med en vanlig bil?

Permalänk
Medlem

Inte mycket skrivet här, men jag utgår ändå från att det finns dom som använder sin 914C

Idag släpptes en uppdatering till 914C på HP:s hemsida (den har släppts tidigare, men det var först nu den svenska versionen kom)

Den hittas här

Rättar till följande småsaker:

Citat:

Update to Improve Audio Quality and Fix the Keyboard Lockup Issue

Man måste tänka på att spara all viktig information och program mm innan man uppdaterar eftersom man nollställer sin telefon helt efter uppdateringen.

Den stora grejen med denna uppdatering (enligt mig) är att man nu kan återställa sin 914C till sitt svenska ursprungsläge om man - som jag - har testat diverse engelska versioner av Windows Mobile på telefonen.

Man kan bla redan nu testa att köra Windows Mobile 6.5 (release candidate)

Diverse versioner kan laddas hem (på egen risk givetvis) från XDA-Developers - Sable - titta efter trådar om 910C/912C/914C

Som tur är finns det flera olika möjligheter att uppdatera telefonen, jag har "dödat" min telefon samt lyckats återuppliva den - sök på XDA-Dev för information.

Om man vill testa ex. WM 6.5 behöver man ett SD-micro kort på under 2Gb (ej sdhc)