Permalänk

Universalfjärrkontroll

Kan någon tipsa om en bra universalfjärr som helst inte kostar en förmögenhet?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Inaktiv

allt under 3000 är ingen förmögenhet så välj och vraka bland logitechs alla

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slayzor
allt under 3000 är ingen förmögenhet så välj och vraka bland logitechs alla

Så kan man ju också resonera om man hor obegränsad ekonomi. Nja, för bästa råd är det ju faktiskt en fördel att veta inom vilken prisram trådskaparen vill få tips. Själv är jag rätt så nöjd med Logitechs Harmony 525 som jag köpte för 495 på Dustinhome. Största nackdelen med den är väl brist på knappar så man får ofta bläddra bland funktioner i displayen. Men den är ju fullt inställbar så man kan ju ställa in allt precis så som man själv vill ha det. Tål plånboken att tömmas mer så skulle jag tro att Harmony 885 för 1145:- är ett bra mycket bättre val, eller som Slayzor sa ;).

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Så kan man ju också resonera om man hor obegränsad ekonomi. Nja, för bästa råd är det ju faktiskt en fördel att veta inom vilken prisram trådskaparen vill få tips. Själv är jag rätt så nöjd med Logitechs Harmony 525 som jag köpte för 495 på Dustinhome. Största nackdelen med den är väl brist på knappar så man får ofta bläddra bland funktioner i displayen. Men den är ju fullt inställbar så man kan ju ställa in allt precis så som man själv vill ha det. Tål plånboken att tömmas mer så skulle jag tro att Harmony 885 för 1145:- är ett bra mycket bättre val, eller som Slayzor sa ;).

Jag vill ju inte köpa en som har en massa funktioner som jag aldrig använder. Den ska funka till min TV, Xbox och förstärkare. Skulle kunna att tänka mig att betala upp till 1000:- för en bra kontroll. Fast tror det får bli en Harmony One, så kan man ha den ett tag Om ni inte rekommenderar att köpa någon annan? Vad är det för skillnad på Harmony One och 885 funktionsmässigt?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Får väl varna lite då, många harmony är väldigt sega i navigeringen, alltså det "laggar" från att man trycker på knappen tills kommandot skickas. Det går att fixa till viss del, men den är fortfarande klart långsammare än en orginalfjärr, kika på logitechs forum angående det. Skulle nog rekommendera att du testar den först och ser hur den funkar med dina enheter. Har själv en 525 och har problem att projektorn och förstärkaren är väldigt sega att styra, dock funkar min HTPC väldigt rappt.

Visa signatur

7800X3D | RTX 4080 Super | 32GB DDR5 | LG 48 C1 OLED

Permalänk
Medlem

Hade en Harmony 895 men tycker verkligen Logitechs program där man programerar den är helt värdelöst! Har en Philips Pronto men och det programet äger verkligen. Logitechs är så krångligt och man måste göra massa onödiga steg. Ett tag ville jag bara bryta av fjärren på mitten då jag skulle ändra en liten grej men man måste gå igenom så många steg! de har gjort de så lätt att det blir för krångligt

Philips Pronto röstar jag för. Dyra men klart värda.

Bästa är att snoka reda på någon du känner som har en du kan prova.

/R

Permalänk
Medlem

En till röst för Pronto, skaffade en NG på Tradera för 700:- vilket jag tyckte var prisvärt.

/M

Visa signatur

Baldrick for president!

Permalänk
Medlem

Jag har en Harmony 555. Den är smidig och lätt att använda, men förbannat långsam oberoende hur man ställer in fördröjningarna. Varje knapptryckning dröjer typ 500ms.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av videfix
Så kan man ju också resonera om man hor obegränsad ekonomi. Nja, för bästa råd är det ju faktiskt en fördel att veta inom vilken prisram trådskaparen vill få tips. Själv är jag rätt så nöjd med Logitechs Harmony 525 som jag köpte för 495 på Dustinhome. Största nackdelen med den är väl brist på knappar så man får ofta bläddra bland funktioner i displayen. Men den är ju fullt inställbar så man kan ju ställa in allt precis så som man själv vill ha det. Tål plånboken att tömmas mer så skulle jag tro att Harmony 885 för 1145:- är ett bra mycket bättre val, eller som Slayzor sa ;).

Obegränsad ekonomi kan man inte påstå att jag har men visst jag har en hel del pengar, mindre än att jag kan köpa ett hus men mer än att jag kan köpa en 63" plasma för