Permalänk
Medlem

Är detta en bra dator?

Hej!

Har ju som sagt lagt ut en annons här på marknaden och fått ett antal svar. En dator är jag speciellt intresserad av, men eftersom jag inte har så bra koll på AMD's processorer och nVidia's 9xxx serie så frågar jag er!

Har inte all info än men detta har jag:

Chassi: Chiftec Fulltower (begagnat)
Processor: AMD64 x2 6400+ Black Edition 3.2Ghz
Moderkort: Asus M3N-HT Deluxe/HDMI AM2
Grafikkort: Leadtek Winfast PX9800 GX2 1gb Gddr3
Ramminnen: Corsair Domminator 8500 1066Mhz 1Gb x4
Nätagg: Hiper 580w (630watt peak)

Den körs i XP så ska pruta ner på priset därför. Kommer behöva köpa Vista.
Väntar på info om övriga delar och hoppas på svar någon gång idag.

Vi har inte kommit överens om något pris men killen som säljer säger att nypris på dessa saker ska vara ungefär 12000:-

Tack på förhand //Ala_95

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

12 000 nypris låter lite väl myceket för en amd dator ,men iofs så vet inte jag hur gammal den är. jag skulle tänka mig ca 7000-8000 för dom delarna du nämde

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk

Herre Jesus. Inte ska man betala ca 12000:- för en sådan dator! För det priset kan man få en skit bra i7 dator. Du behöver inte ens vänta på att han ska ge dig mer info om datorn, bara säg tack men nej tack. Du får en mycket bättre färdigbyggd dator med vista från en butik så som komplett eller inet. Ett i7 system alltså.

Som personen ovan sa. Inte mer än 7000-8000kr.

/Mike

Visa signatur

Intel E5200 4.1Ghz -|- Radeon HD4850 -|- A-Data 2x2GB PC6400 -|- MSI P43 Neo-F -|- Western Digital Caviar 320GB -|- Coolermaster Elite 333 -|- Corsair 650W
Razer Diamondback 3G
Samsung 2032BW

Permalänk
Medlem

Nej nej, inte köpa den för 12k. Men nypris på sakerna var så mycket. Ska fråga om ålder på delarna.

Men som sagt, kommer behöva vista och ett nytt chassi... Och arbete för att flytta delar från chassi till chassi. Så det kommer kosta en aning.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Inaktiv

För sådana summor hade jag alla gånger köpt nya delar och byggt själv. Chieftec är inget att ha i dessa dagar, Hiper litar jag inte alls på, de andra delarna duger väl.

Permalänk
Medlem

Grafikortet är ganska bra, resten skulle jag inte ödsla några större pengar på, helst inte några alls

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Jaha, nypris var det, märkte inte det :P. Men säg gärna din budget så att man har något att jämföra med.

/Mike

Visa signatur

Intel E5200 4.1Ghz -|- Radeon HD4850 -|- A-Data 2x2GB PC6400 -|- MSI P43 Neo-F -|- Western Digital Caviar 320GB -|- Coolermaster Elite 333 -|- Corsair 650W
Razer Diamondback 3G
Samsung 2032BW

Permalänk

största nackdelen är att du inte vet om allt är helt eller om säljaren säljer om han märkt att någon del håller på att gå sönder.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Jo, såhär är det.

Tänker sälja min dator för runt 5k. Har ungefär 4-4.5k utöver det.

Kan köpa en dator med I7 av en kompis. Med följande saker fast 8800GTS 512mb.
http://geting.se/viewimage.php?image=152494-Inet kundvagn.jpg

Eller denna som jag snackar om nu. Har inte riktigt råd med den med I7 så kommer behöva spara lite till och eventuellt låna av föräldrar.

Vad bör jag köpa?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

I7 helt klart räcker mycket längre en amd 6400+
Hur länge ska du ha datorn? om du ska ha den i 2år eller längre iaf ska du lätt ha i7

Permalänk
Medlem

Ska ha den länge. Men alltså. Har hört att det ska bli bättre med I7:a till vintern. Så tänkte egentligen bara köpa en dator som jag inte behöver lägga till så mkt pengar till.

Förresten, I7:an ovan kostar 12.3k.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare