Permalänk
Medlem

Asus P5Q-E, Till 9800GX2

tjena jag har nu skaffat nytt grafikkort 9800GX2 och ajg har placerat det i mitt
Asus P5Q-E, P45, Socket-775 , som jag har fattat det är det modekoertet mer konstruerat för ATI kort , får jag sämre prestanda av det eller gör det ingen skillnad,

en annan fråga folk snackar om att uppgradera bios på Asus P5Q-E, P45, Socket-775 , är det bara att ladda hem dem från asus , finns det några risker med att instalera dem ? dem flesta som uppgraderat har q95/9450 processorer, och det har jag med men jag vet inte vad jag ska reagera på .

tack på förhand alla sweclockers alltid snabba svar

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,

Permalänk
Medlem

Att moderkortet skulle vara bättre för ATI är löjligt men svaret på din fråga är nej.Ska du uppgradera bios så tycker jag du ska läsa noggrant först hur man gör finns en massa information på Asus hemsida.Finns två sätt att uppgradera bios antingen genom ett program i windows men det är inget jag rekommenderar eller lägga det på ett USB minne och köra från bios.Men i vilket fall som helst så börja med att läsa på Asus hemsida hur man gör eller om du har någon bekant som kan hjälpa dig, det finns alltid en risk att något ska gå fel men gör du det på rätt sätt så är den minimal och det spelar ingen roll vad du har för processor så länge som moderkortet stödjer det.

Permalänk
Medlem

tack så mycket , jag menade att dem trådar jag läst är det dem som har quadar som oftast som instalerar nytt bios.

Visa signatur

Asus P5Q-E,XFX ATI 5770,4GB 800MHz corsair,Q9550 3 GHz, corsair 650W,Antec three hundred,Samsung T220 syncM,