Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan klara av ljus i datorn, gör man det rätt så kan det bli snyggt. Det är när alla möjliga färger börjar blandas som det bara är störigt.

Permalänk
Hedersmedlem

Vilka bilder!! drog ett skratt när jag rulla förbi dem. Sen kom jag till allt vad gäller ESD...
Kommer ihåg en tråd där någon använt en vanlig sladd som armband...kopplad till jord på grenuttaget...:D

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
ESD armbandet ska sitta på jordat ställe, typ jord i vägguttaget . Dvs inte fast i moderkortet då hjälper de inte.

Ont : För många olika färger för min smak

Vi hade ESD armbandet kopplad till handleden, moderkortet och jord stiftet i vägg uttaget. så både jag och moderkortet var jordat. inga skador.

Permalänk
Medlem

Satt ramminnena fel .. du kör bara i singel channel nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattizen
Satt ramminnena fel .. du kör bara i singel channel nu

HAR JAG JAG SÄTT MINNENA FEL SÄGER DU.
SKA MAN SÄTTA MINNA TÅ VAR SIN CHENNEL MED OLIKA FÄRG PÅSIG FÅR MAN UT MER RAMM DÅ?

JAG SKALL GENAST FLYTTA OM DU SIGER DET ÄR FEL JAG VET INTE VAD SOM ÄR BÄST.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av speeDs_
Dels de ja, sen sitter motståndet där för att skydda personen mot ström som skulle kunna komma från vägguttaget.

Och nej det sitter ingen Diod som enkelriktare i det vet jag med.

Men hur mycket ström tror du det motståndet tåler då? Kan ju inte vara något större än 1W eller något. (och då tänker jag inte på Ohm). Om det hadde kommit ström från jorden i vägguttaget så LOVAR jag dig att du ville fått en stöt oavsätt.. Kanske inte så länge, då motståndet bränner av, men nog till att moderkortet skulle kokat bort.
Ser du skriver att du har ESD utbildning. Hoppas bara du har missupfattat lite hur detta funkar. Jag har jobbat 5 år inom elektronik kort's (PCB) tillvärkning, och har fått med mig det mästa av ESD skydd.
Om man skall hålla på så är det första man behöver tänka på (utom ESD armband då) att kläder av bomull är det som är minst statisk. Använd inte "siden" skjorta när man håller på. Pelsen från katt och hund är hellre inte bra att ha i närheten. spesiellt inte KANIN, som går för att vara det värsta som finnas när det gjäller ESD.
Men allt med måtta säger jag.. Brukar inte märka att det går bra eller inte före en del senare.. ESD fel kan komma MYCKET senare..

Visa signatur

Ja ja.. Ursäkta att jag skriver en del fel, men jag har ALDRIG gått i svensk skola. Kolla mina byggloggar : http://www.sweclockers.com/album/?id=3571 http://www.sweclockers.com/album/?id=3664

Permalänk

Svenska skolan måste fan reformeras. Stavfelen man ser här är skräckinjagande. I forumet i allmänhet, inte i galleriet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Svenska skolan måste fan reformeras. Stavfelen man ser här är skräckinjagande. I forumet i allmänhet, inte i galleriet.

Om du tänker på mig nu, så är jag inte svensk. Jag kommer från Norge. Så jag har inte gått i Svensk skola.. Så jag hoppas du ursäktar.

Visa signatur

Ja ja.. Ursäkta att jag skriver en del fel, men jag har ALDRIG gått i svensk skola. Kolla mina byggloggar : http://www.sweclockers.com/album/?id=3571 http://www.sweclockers.com/album/?id=3664

Permalänk
Medlem

ööö.. är det inte meningen att esd armbandet skall kopplas till ett element eller annat för att avleda eventuell statisk elektrisitet???

Visa signatur

Även i kaos kan man finna ordning

Permalänk

Ska stå "has arrived"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Svenska skolan måste fan reformeras. Stavfelen man ser här är skräckinjagande. I forumet i allmänhet, inte i galleriet.

Tery931 är dyslektiker så ni får ursäkta mig för stav felen.
och blandningen i mellan Svenska, Engelska och Svengelska.

Permalänk

Du köpte ett ace agg? /facepalm

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Macatonia
Svenska skolan måste fan reformeras. Stavfelen man ser här är skräckinjagande. I forumet i allmänhet, inte i galleriet.

Äeh, jag tycker inte att det är så farliga stavfel.
Jag tycker att det går att läsa, och det finns värre dyslektiker.
Dock var det lite ironiskt med "hårdisk"
hår-disk.. hehe...

Visa signatur

Nej

Permalänk

Ushh för flerfärgade fläktar.. Btw det där bakljuset så kan du klippa sönder 'glaset' plasten och lysdioderna lyser ändå rött har 3 st själv av någon anleddning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Du köpte ett ace agg? /facepalm

Vad är det för fel med det då? Dom kostar mindre men dom kanske inte har lika bra kvalite än vanliga stora Corsair som alla köper... Det betyder inte att andra företags produkter inte fungerar! Hur tror du det skulle bli om alla köpte BARA Coirsair produkter? Alla konkurrenter skulle gå i konkurrs såklart och Coirsair får monopol på marknaden och kunna höja priserna hur mycket dom vill! Vi skulle inte kunna ha råd med vanliga nätagg längre, Och företaget har ingen press på sig att bygga bättre nätagg längre och går inte vidare i utväckligen. Samma sak med "Stora" Intel och AMD som är konkurrenter, Om vi inte köper av AMD och små företagen som ace så kommer vi inte kunna ha det så bra som vi har det idag! Så vi borde tacka Ace och sådana företag istället!!

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial