Permalänk

Konstigt bild fel!!

Köpte delar igår för att plocka ihop en burk.
Startade upp allt och det funkade ända tills ja kom till install windows.. Tzzzzzzzu sa det o datorn slocknade, startade den sen igen men dock då utan bild o då trodde ja naturligtvis att grafikkortet (Leadtek 8800GTS 320MB PCI-E) jag köpte var trasigt eftersom de inte funkade på mitt system, dock idag när ja prövade det hos bror min så funka de felfritt!
Använder jag ett annat kort Geforce 7800GS PCI-E så funkar mitt system utan problem...?

Systemet ja använder består av ett socket 775 system:

Mobo: Asus P5B Deluxe wifi
CPU: Intel Pentium Dual Core E5200 2.5GHz
RAM: Geil pc6400 800mhz
Grafik: Leadtek 8800GTS 320MB
Nätagg: Deltaco PSU-422 450W

Ngn som tror sig veta problemet lr har ngn bra gissning?

Har reset CMOS både genom batteri och pins med utdragen strömkabel.. blir galen på detta...:mad:

Visa signatur

I7 920--Asus Sabertooth x58--Kingston HyperX T1 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz--3x XFX GTX 260 Black Edition --2TB--DVD±R/RW

Permalänk

Jo, om du kan så mät upp nätagget, om inte så provat med ett annat..

Visa signatur

=)

Permalänk

grattis ditt nätagg orkar inte driva ditt system bara och köpa nytt

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk

Ok, förklara gärna hur ja mäter upp..
tycker de skulle va konstigt om nätagget inte bär upp grafikkortet då de funka till en början.. och grafikkorten brukar jue kunna visa bild men inte användas i spel osv även om 6pin kontakten inte år inkopplad i grafikkortet!??

Visa signatur

I7 920--Asus Sabertooth x58--Kingston HyperX T1 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz--3x XFX GTX 260 Black Edition --2TB--DVD±R/RW

Permalänk

grejjen va att ja köpte ett HIPER TYPE R 580W men fläkten på den kortslöts när jag skulle testa de..därför blev det deltaco "nödagget" som låg i garderoben :S

Visa signatur

I7 920--Asus Sabertooth x58--Kingston HyperX T1 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz--3x XFX GTX 260 Black Edition --2TB--DVD±R/RW

Permalänk
Medlem

Prova andra RAM-minnen tycker jag. De är sköra små rackare!

Permalänk

ok men lämna tillbaks det agget och be och få ett nytt, agget dör nät belastningen blir för hög vilket kan ta en stund eller inte hända alls tills du börjar stressa datorn

va så för mig med ett ace agg kunde spela vissa spel men andra som belastade datorn mer så dog det efter bara några minuter

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk

Alltså, mäta upp som i att alla spänningar är korrekta och ens finns. Det är ju inte det bästa nätagget men tycker i alla fall att det borde orka driva det hela så länge det är helt. Kanske inte under belastning men annars i alla fall. Har du inte en multimeter så prova med ett annat agg.

Och 6pins kontakten måste vad jag vet vara ikopplad för att datorn ens ska vilja starta, men bara vad jag tror eftersom jag inte haft ett sånt kort själv.

Ramminnerna skulle ju också kunna vara ett problem, men tycker det mer verkar luta åt nätagget.

Har du en högtalare inkopplad i moderkortet skulle det vara bra att veta hur eventuella pip från den låter med.

Visa signatur

=)

Permalänk

det saknas deffenetivt inte några spänningar för då hade det värkligen inte funkat som det skulle, ram minnet ... neee inte med tanke på att allt funkar klockrent med ett annat grafikkort

har inte det kortet ett felmeddelande display bak vid kontakterna?

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
det saknas deffenetivt inte några spänningar för då hade det värkligen inte funkat som det skulle, ram minnet ... neee inte med tanke på att allt funkar klockrent med ett annat grafikkort

har inte det kortet ett felmeddelande display bak vid kontakterna?

Jag ser inte varför möjligheten skulle vara helt utesluten, saknas/riktigt dålig 3.3v lina skulle ju inget fungera men får man igång nätagget skulle ju fortfarande fläktarna snurra.

Och jag har aldrig sett en display för felmeddelanden på bakplåten på ett grafikkort.

Visa signatur

=)

Permalänk

jag letar som en tok efter det kortet jag menar men det finns men det va inte detta my bad

jo jo men även om det skulle va någon dålig lina så är det ju väldigt konstigt att det funkar med ett annat grafikkort

Visa signatur

//Tobbe A.K.A -=[warper]=-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warper_89
jag letar som en tok efter det kortet jag menar men det finns men det va inte detta my bad

jo jo men även om det skulle va någon dålig lina så är det ju väldigt konstigt att det funkar med ett annat grafikkort

Det missade jag helt ärligt talat att stog i första posten, ber jag om ursäkt för.
Men nåt jag reagerade på var att En3rGiZ3r skrev att han undrade om 6pins-kontakten var tvungen att vara i grafikkortet för att saker skulle fungerna, på det måste jag svara som förut, att ja, det måste den. Eller har jag fel?

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusten_123
Det missade jag helt ärligt talat att stog i första posten, ber jag om ursäkt för.
Men nåt jag reagerade på var att En3rGiZ3r skrev att han undrade om 6pins-kontakten var tvungen att vara i grafikkortet för att saker skulle fungerna, på det måste jag svara som förut, att ja, det måste den. Eller har jag fel?

Man kan starta, dock utan bild. Datorn brukar pipa om den inte sitter i. glömde nämligen sätta in den igår på jobbet..

Visa signatur

Intel i7 930 ► GTX460 SLI ► Evga x58 Mini ► Corsair Dominator 1600mz 6GB ► Intel X25-M G2 80GB ► WD 1TB x3 ► Antec P180 Mini ► Noctua NH-U12P | Asus UL30JT | Twitter/Kidrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidrobot
Man kan starta, dock utan bild. Datorn brukar pipa om den inte sitter i. glömde nämligen sätta in den igår på jobbet..

Jo, tänkte det jag med, den finns ju där av en anledning, just det grafikkortet har jag inte haft själv så jag var inte säker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av En3rGiZ3r
och grafikkorten brukar jue kunna visa bild men inte användas i spel osv även om 6pin kontakten inte år inkopplad i grafikkortet!??

Nej, du måste alltså ha den i om du inte har det redan. Om det funkade först utan att ha den i så var ju det konstigt men konstiga saker händer ibland

Visa signatur

=)

Permalänk

tack för alla råd..jag skall ta med datorn till bror min imorgon o låna hans delar, minnen/nätagg för att sedan kunna utesluta succesivt! bara hoppas på de bästa

Visa signatur

I7 920--Asus Sabertooth x58--Kingston HyperX T1 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz--3x XFX GTX 260 Black Edition --2TB--DVD±R/RW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En3rGiZ3r
tack för alla råd..jag skall ta med datorn till bror min imorgon o låna hans delar, minnen/nätagg för att sedan kunna utesluta succesivt! bara hoppas på de bästa

Är det så att du har 6-pins kontakten ikopplad i graikkortet?

Visa signatur

=)

Permalänk

självklart!

Visa signatur

I7 920--Asus Sabertooth x58--Kingston HyperX T1 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz--3x XFX GTX 260 Black Edition --2TB--DVD±R/RW

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av En3rGiZ3r
självklart!

Okej, började fundera när du frågade om det förut Hade ju i så fall vart ganska enkelt att lösa problemet förmodligen, men lycka till med felsökningen och skriv gärna vad du kom fram till.

Visa signatur

=)

Permalänk

kommer uppföljning imorgon!

Visa signatur

I7 920--Asus Sabertooth x58--Kingston HyperX T1 6144MB DDR3 PC3-16000 2000MHz--3x XFX GTX 260 Black Edition --2TB--DVD±R/RW